Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-27, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
170 cykelkedjor då eller? I 43 länder blir det ett snitt på 4 "kedjor" per land som har lyoness kortapparat. så vilka kedjor i norden är kopplat till lyos kortapparat?
att en enskild näringsidkare kopplad till en stor kedja väljer att gå in i lyoness systemet betyder INTE att hela kedjan är med......
Ingen ide att argumentera med idioter.
Citera
2014-06-27, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farrs
Ingen ide att argumentera med idioter.

Bara för att ett litet företag som är en underleverantör till låt oss säga ica eller mekonomens bilverkstäder låter sig luras av PJs lena käft. så betyder inte det att PJ maffian kan slå sig för bröstet och hävda att det lilla lokala företaget är en kedja!

Det var inte länge sedan som PJ slog sig för bröstet om att lidl nu var med i ett annat land och att det snart skulle bli stort. Lidl svarade i sin tur med att dom absolut inte vill ha någonting med lyo att göra!

När man gång på gång ljuger om att man är något man inte är så blir det bara
Citera
2014-06-29, 00:01
Medlem
Citat:
Bara för att ett litet företag som är en underleverantör till låt oss säga ica eller mekonomens bilverkstäder låter sig luras av PJs lena käft. så betyder inte det att PJ maffian kan slå sig för bröstet och hävda att det lilla lokala företaget är en kedja!

Det var inte länge sedan som PJ slog sig för bröstet om att lidl nu var med i ett annat land och att det snart skulle bli stort. Lidl svarade i sin tur med att dom absolut inte vill ha någonting med lyo att göra!

När man gång på gång ljuger om att man är något man inte är så blir det bara
Du kommer snart bli varse vad Lyoness är. Tills dess ingen ide att argumentera med idioter. Din vendetta med den där PJ kan du hålla för dig själv.
Citera
2014-06-29, 08:37
Medlem
UACs avatar
Citat:
Du kommer snart bli varse vad Lyoness är. Tills dess ingen ide att argumentera med idioter. Din vendetta med den där PJ kan du hålla för dig själv.
Definiera "snart", så vi kan göra en avstämning då.
Citera
2014-06-29, 10:39
Medlem
Citat:

Men ni är ju kvar
Hmm ja just det, ni kan ju inte sluta argumentera oavsett, för gör ni det kommer ni enligt er egna retorik att framstå som förlorare

Lyoness är ju helt klart fullt med överraskningar. Man vet aldrig vilket legitimt företag som skall få sitt namn kapat och genom falsarier framställd som partner.
Det är nästan lite stalkervarning på dessa tilltag.
Senast redigerad av frohike1ddd 2014-06-29 kl. 10:42.
Citera
2014-06-29, 13:07
Medlem
Citat:

visst är jag en idiot! MEN jag lovar dej att argumentera på en högre nivå när du har name droppat någon kedja som har valt att implementera eran kortapparat! vilket inte borde vara så svårt då 170 kedjor redan är med enligt dej...
Citera
2014-06-29, 14:10
Medlem
Citat:
Faktiskt bra skrivet, synd att du har varit influerad av din kompis.
Skulle du göra en seriös granskning av Lyoness med rätt underlag skulle du helt klart byta åsikt.
Du nämer rättvis lön för rättvist arbete, det är precis det här handlar om.
Som konsument har du ett förmånskort som bara med cashbacken slår de flesta kort.
Jag håller med att det inte är uppbyggt ännu i Sverige. Just nu sitter folk (om vi ska tala bildspråk)
Bedömer ett hus där grunden inte är gjuten ännu.
Om 2 - 3 år ser det helt annorlunda ut. För 3 år sedan fanns ingenting.
Lyoness har samarbete med över 700 kedjor världen över.
Ca 170 av dom har cashback kort, hade inte Lyoness gjort något för dom hade Lyoness inte existerat så vi behöver inte diskutera den biten mer. Det är stadigt växande.
Skulle vara intressant att veta var din kompis har gått på möten.
Den information du delar från honom har jag aldrig hört på ett möte. Investera 20000 skaffa fyra som gör lika och du har pengarna tillbaka. Jag håller med dig, skulle jag ha fått den infon på mitt första möte, då hade jag haft samma inställning som du.
Vad Lyoness handlar om för dom som vill vara något mer än konsument, är hårt arbete med att bygga upp en säljstruktur, du omfördelar då den konsumtion som sker i världen. Jobbar du lite omfördelar du lite, jobbar du mycket har du möjlighet att omfördela mycket och då är dina intäkter också goda.
Du har betalt efter resultat.
Det är säkert pga den infon du delger här som medlemmar är negativa.
Gör man sedan sin research med den synen dvs bara letar negativ info, självklart hittar du negativ info.
Vad vi ser är att 170 kedjor har installerat Lyoness i sitt system, för min del räcker det långt.
Dom har gjort det trots alla skriverier på nätet osv.
Trots alla skriverier ökar det också dagligen. Skillnaden är nog att dom har rätt information, dom ser vad Lyoness gör, sen jämför dom infon på nätet, trots alla negativa skriverier tar dom beslut att samarbeta.

Varför är det synd att jag influerats av min kompis? Jag kan inte påstå att Lyonessförespråkarna här på Flashback ändrat min syn på Lyoness, tvärtom. Det jag hör från honom är i stort samma sak som jag läser Lyonessförespråkarna skriva här på Flashback. Som jag skrev är det oförmågan till tydlighet, fokuset på att tjäna pengar och de ständiga försöken att påvisa att Lyoness är seriöst som gör mig skeptisk till Lyoness.

Vidare undrar jag varför det är JAG som ska göra en granskning av Lyoness? Vore det inte bättre att ni som är Lyonessförespråkare förklarade vad det hela går ut på? Hittills har ni varit helt oförmögna att enkelt och koncist svara på rätt enkla frågor gällande Lyoness. Instället hänvisas det till Lyoness hemsida och informationsmöten som Lynoess håller i om svaret inte blir ett rent personangrepp i stil med "ingen idé att förklara för idioter". På vilket sätt anser du att det hjälper er att stärka bilden av Lynoess som företag?

Du skriver att man får betalt efter resultat, att Lyoness handlar om att ge rättvis lön för rättvist arbete, att det är konsumtion som omfördelas (hur omfördelas konsumtion?) och att det är genom att jobba mycket som man omfördelar mycket vilket ger bra intäkter. Du skriver också att du är hyfsat insatt i Lyoness och vad Lyoness handlar om. Förstår du ens själv vad det är som du skrivit?

Om du nu är så insatt i Lyoness vänligen förklara för mig enkelt och konkret:
-vad det är för konsumtion som omfördelas?
-vad det är för ansträngningar som görs för att omfördela konsumtionen?
-hur ska dessa ansträningar generera bra intäkter för den som anstränger sig mycket?
-vilka 170 kedjor har installerat Lyoness´ kortapparat?

Ge inte som svar att det inte är någon idé att förklara för idioter för någon idiot är jag inte och jag tänker heller inte ge mig iväg till något informationsmöte för att förstå vad det handlar om.
Citera
2014-06-29, 19:01
Bannlyst
Informationsmöten bör man faktiskt gå på. Sektmöten också. När man gått på ett antal sektmöten och ett antal informations- och sälj/rekryteringsmöten för hungriga lejon, så får man nämligen mycket bättre förståelse för hur förespråkarna tänker, och hur de övertygats.

Jag psykologi-turistar sådana möten så ofta jag kan. Inte för att studera budskapet utan snarare för att studera folkhopens beteende. Det är både kul och skrämmande.
Citera
2014-06-30, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Varför är det synd att jag influerats av min kompis? Jag kan inte påstå att Lyonessförespråkarna här på Flashback ändrat min syn på Lyoness, tvärtom. Det jag hör från honom är i stort samma sak som jag läser Lyonessförespråkarna skriva här på Flashback. Som jag skrev är det oförmågan till tydlighet, fokuset på att tjäna pengar och de ständiga försöken att påvisa att Lyoness är seriöst som gör mig skeptisk till Lyoness.

Vidare undrar jag varför det är JAG som ska göra en granskning av Lyoness? Vore det inte bättre att ni som är Lyonessförespråkare förklarade vad det hela går ut på? Hittills har ni varit helt oförmögna att enkelt och koncist svara på rätt enkla frågor gällande Lyoness. Instället hänvisas det till Lyoness hemsida och informationsmöten som Lynoess håller i om svaret inte blir ett rent personangrepp i stil med "ingen idé att förklara för idioter". På vilket sätt anser du att det hjälper er att stärka bilden av Lynoess som företag?

Du skriver att man får betalt efter resultat, att Lyoness handlar om att ge rättvis lön för rättvist arbete, att det är konsumtion som omfördelas (hur omfördelas konsumtion?) och att det är genom att jobba mycket som man omfördelar mycket vilket ger bra intäkter. Du skriver också att du är hyfsat insatt i Lyoness och vad Lyoness handlar om. Förstår du ens själv vad det är som du skrivit?

Om du nu är så insatt i Lyoness vänligen förklara för mig enkelt och konkret:
-vad det är för konsumtion som omfördelas?
-vad det är för ansträngningar som görs för att omfördela konsumtionen?
-hur ska dessa ansträningar generera bra intäkter för den som anstränger sig mycket?
-vilka 170 kedjor har installerat Lyoness´ kortapparat?

Ge inte som svar att det inte är någon idé att förklara för idioter för någon idiot är jag inte och jag tänker heller inte ge mig iväg till något informationsmöte för att förstå vad det handlar om.
Ok ett sista svar då du ändå har någonting innanför pannbenet. Försök förstå att Lyoness är under uppbyggnad, idag söker Lyoness business inriktade personer som vill vara med att bygg upp det i Sverige. Självklart ligger fokus på att visa att det för dom som vill vara med och bygga upp det kommer det vara en väldigt lönsam insats framöver. Precis som alla stora företag har dom fokus på att expandera och tjäna pengar. Ge exempel på företag som inte har det. Kan finnas några små företagare som enbart driver sitt företag som en hobbyversamhet och det spelar ingen roll om dom gör lite eller ok vinst då det ändå är en hobby. Så självklart under uppbyggnaden söker man drivna business inriktade personer. För konsumenten är det här ett bonuskort som vilket annat som helst, när man slår ihop förmånerna är det ett av dom bättre och det gäller i alla brancher över hela världen. Hade det inte funkat hade expansionen aldrig varit som den är. Över 40000 företag är anslutna världen över. Av dom är över 700 kedjor. Vad Lyoness har gjort är ett system där du kan bygga upp ditt företag med din grupp av konsumenter och du har en lite del av den konsumtion som sker i din grupp, dvs det är ditt företag om jag driver ett företag vill jag ha lönsamhet. Jag kan välja vilken nivå jag vill ligga på, kanske bara ha någon krona extra eller tjäna bra med pengar. Rekommendations marknadsföring är på väg att etablera sig i Sverige också. Jag får numera erbjudanden från andra stora företa att om jag rekommenderar en vän så får jag poäng på det dom konsumerar. Så försök fatta Lyoness är under uppbyggnad och det har gått lite långsammare än förväntat men växer stadigt. 90% av medlemmarna är inte intresserade av att rekommendera och för dom är inte Lyoness klara ännu Lyoness söker dom business inriktade personerna idag för det är också genom dom företags kontakterna kommer. Jag tycker att det har varit ganska tydligt i den här tråden ur ett konsument perspektiv. Lyoness har en vision och jobbar hårt mot den. 90% av folket är heller inte business inriktade och det är där missförståndet uppstår. Dom som har trott att handpengen var någon form av investering och lagt in en handpeng och trodde att det skulle generera passiva intäkter. Väljer du att vara en av dom aktiva kan handpengen vara en bra start i din versamhet men helt värdelös om du inte väljer att vara aktiv, du har inte förlorat pengarna, dina enheter finns kvar men om du inte varken handlar eller rekommenderar händer det ingenting i ditt företag. Du kan närsom helst konsumera upp dom pengarna men du måste göra det via anslutna företag. Bara senaste nu mastercard, om du har läst pressreleasen, enda prepaid card som har debitcard taxor. I mitt tycke säger det en hel del. Inom ett år har Lyoness tagit en betydande position även i Sverige. Förmodligen är dom negativa inte business inriktade här på forumet utan tror att det är färdigetablerat och inte blev mer eller så har dom insett vad Lyoness är dvs ett hot mot deras verksamhet och dom gör allt för att stoppa det.
Citera
2014-06-30, 07:28
Medlem
Citat:
Ok ett sista svar då du ändå har någonting innanför pannbenet. Försök förstå att Lyoness är under uppbyggnad, idag söker Lyoness business inriktade personer som vill vara med att bygg upp det i Sverige. Självklart ligger fokus på att visa att det för dom som vill vara med och bygga upp det kommer det vara en väldigt lönsam insats framöver. Precis som alla stora företag har dom fokus på att expandera och tjäna pengar. Ge exempel på företag som inte har det. Kan finnas några små företagare som enbart driver sitt företag som en hobbyversamhet och det spelar ingen roll om dom gör lite eller ok vinst då det ändå är en hobby. Så självklart under uppbyggnaden söker man drivna business inriktade personer. För konsumenten är det här ett bonuskort som vilket annat som helst, när man slår ihop förmånerna är det ett av dom bättre och det gäller i alla brancher över hela världen. Hade det inte funkat hade expansionen aldrig varit som den är. Över 40000 företag är anslutna världen över. Av dom är över 700 kedjor. Vad Lyoness har gjort är ett system där du kan bygga upp ditt företag med din grupp av konsumenter och du har en lite del av den konsumtion som sker i din grupp, dvs det är ditt företag om jag driver ett företag vill jag ha lönsamhet. Jag kan välja vilken nivå jag vill ligga på, kanske bara ha någon krona extra eller tjäna bra med pengar. Rekommendations marknadsföring är på väg att etablera sig i Sverige också. Jag får numera erbjudanden från andra stora företa att om jag rekommenderar en vän så får jag poäng på det dom konsumerar. Så försök fatta Lyoness är under uppbyggnad och det har gått lite långsammare än förväntat men växer stadigt. 90% av medlemmarna är inte intresserade av att rekommendera och för dom är inte Lyoness klara ännu Lyoness söker dom business inriktade personerna idag för det är också genom dom företags kontakterna kommer. Jag tycker att det har varit ganska tydligt i den här tråden ur ett konsument perspektiv. Lyoness har en vision och jobbar hårt mot den. 90% av folket är heller inte business inriktade och det är där missförståndet uppstår. Dom som har trott att handpengen var någon form av investering och lagt in en handpeng och trodde att det skulle generera passiva intäkter. Väljer du att vara en av dom aktiva kan handpengen vara en bra start i din versamhet men helt värdelös om du inte väljer att vara aktiv, du har inte förlorat pengarna, dina enheter finns kvar men om du inte varken handlar eller rekommenderar händer det ingenting i ditt företag. Du kan närsom helst konsumera upp dom pengarna men du måste göra det via anslutna företag. Bara senaste nu mastercard, om du har läst pressreleasen, enda prepaid card som har debitcard taxor. I mitt tycke säger det en hel del. Inom ett år har Lyoness tagit en betydande position även i Sverige. Förmodligen är dom negativa inte business inriktade här på forumet utan tror att det är färdigetablerat och inte blev mer eller så har dom insett vad Lyoness är dvs ett hot mot deras verksamhet och dom gör allt för att stoppa det.

Ordbajs, ordbajs, ordbajs, men helt omöjligt att ge ett namn på en kedja!
Lyo har under tio år lobbat för sin kortmaskin ut mot småföretag och dom har nu breaking news att dom erbjuder mastercard prepaid som ligger under en konkurrens kortnät...
det låter som dom har full koll och jobbar mot ett rakt och tydligt mål :P

Enligt PJ så är närmaste konkurrenten till lyo, sas.
den ända likhet jag nämnvärt kan se med sas är "luftens hjältar"

SKA DET VARA SÅ SVÅRT ATT NÄMNA ETT NAMN PÅ EN KEDJA MED KORTAPPARAT!
Citera
2014-06-30, 10:25
Medlem
UACs avatar
Citat:
Bara senaste nu mastercard, om du har läst pressreleasen, enda prepaid card som har debitcard taxor. I mitt tycke säger det en hel del. Inom ett år har Lyoness tagit en betydande position även i Sverige.
I mitt tycke säger det inte ett endaste dugg. Däremot fick vi ett datum att göra en avstämning mot. Halvårsskiftet 2015 får vi se om Lyoness har en bärande affärsidé eller ej.
Citera
2014-06-30, 10:26
Medlem
Citat:
Ordbajs, ordbajs, ordbajs, men helt omöjligt att ge ett namn på en kedja!
Lyo har under tio år lobbat för sin kortmaskin ut mot småföretag och dom har nu breaking news att dom erbjuder mastercard prepaid som ligger under en konkurrens kortnät...
det låter som dom har full koll och jobbar mot ett rakt och tydligt mål :P

Enligt PJ så är närmaste konkurrenten till lyo, sas.
den ända likhet jag nämnvärt kan se med sas är "luftens hjältar"

SKA DET VARA SÅ SVÅRT ATT NÄMNA ETT NAMN PÅ EN KEDJA MED KORTAPPARAT!
Kika, Baumax. Där har du 2. Förstår inte varför du engagerar dig emot det här överhuvudtaget.
Du verkar inte förstå business. Kan du nämna vilken konkurrents kortnät det ligger under, skulle vara jäkligt intressant att veta.
Släpp Lyoness, det är inget för dig, du tillhör inte målgruppen, du kan använda ditt kort senare när det är färdig uppbyggt. Fatta att det är under uppbyggnad. Släpp din vendetta med den där pj, du låter bara som en bitterfitta som har lagt en handpeng och trodde att Lyoness skulle ösa ut pengar över dig.
När det inte har skett måste du hitta en syndabock och då verkar det gå ut över den där pj.
Du har inte egen kapacitet till att göra en seriös research utan du vill bara ha info, när du får det hittar du bara på en annan ursäkt och nya ifrågasättanden. Ingen egen kontroll, det är bara att leta runt på hemsidan på dom olika länderna kolla vilka som är på cashback kort. Eller ursäkta, det ligger nog över din förmåga. Därav kommentaren att det är ingen ide att argumentera med idioter, och det är slut med det nu. Lycka till med ditt liv i bitterhet, snart kommer du nog över Lyoness också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in