Citat:
Ursprungligen postat av
farrs
Faktiskt bra skrivet, synd att du har varit influerad av din kompis.
Skulle du göra en seriös granskning av Lyoness med rätt underlag skulle du helt klart byta åsikt.
Du nämer rättvis lön för rättvist arbete, det är precis det här handlar om.
Som konsument har du ett förmånskort som bara med cashbacken slår de flesta kort.
Jag håller med att det inte är uppbyggt ännu i Sverige. Just nu sitter folk (om vi ska tala bildspråk)
Bedömer ett hus där grunden inte är gjuten ännu.
Om 2 - 3 år ser det helt annorlunda ut. För 3 år sedan fanns ingenting.
Lyoness har samarbete med över 700 kedjor världen över.
Ca 170 av dom har cashback kort, hade inte Lyoness gjort något för dom hade Lyoness inte existerat så vi behöver inte diskutera den biten mer. Det är stadigt växande.
Skulle vara intressant att veta var din kompis har gått på möten.
Den information du delar från honom har jag aldrig hört på ett möte. Investera 20000 skaffa fyra som gör lika och du har pengarna tillbaka. Jag håller med dig, skulle jag ha fått den infon på mitt första möte, då hade jag haft samma inställning som du.
Vad Lyoness handlar om för dom som vill vara något mer än konsument, är hårt arbete med att bygga upp en säljstruktur, du omfördelar då den konsumtion som sker i världen. Jobbar du lite omfördelar du lite, jobbar du mycket har du möjlighet att omfördela mycket och då är dina intäkter också goda.
Du har betalt efter resultat.
Det är säkert pga den infon du delger här som medlemmar är negativa.
Gör man sedan sin research med den synen dvs bara letar negativ info, självklart hittar du negativ info.
Vad vi ser är att 170 kedjor har installerat Lyoness i sitt system, för min del räcker det långt.
Dom har gjort det trots alla skriverier på nätet osv.
Trots alla skriverier ökar det också dagligen. Skillnaden är nog att dom har rätt information, dom ser vad Lyoness gör, sen jämför dom infon på nätet, trots alla negativa skriverier tar dom beslut att samarbeta.
Varför är det synd att jag influerats av min kompis? Jag kan inte påstå att Lyonessförespråkarna här på Flashback ändrat min syn på Lyoness, tvärtom. Det jag hör från honom är i stort samma sak som jag läser Lyonessförespråkarna skriva här på Flashback. Som jag skrev är det oförmågan till tydlighet, fokuset på att tjäna pengar och de ständiga försöken att påvisa att Lyoness är seriöst som gör mig skeptisk till Lyoness.
Vidare undrar jag varför det är JAG som ska göra en granskning av Lyoness? Vore det inte bättre att ni som är Lyonessförespråkare förklarade vad det hela går ut på? Hittills har ni varit helt oförmögna att enkelt och koncist svara på rätt enkla frågor gällande Lyoness. Instället hänvisas det till Lyoness hemsida och informationsmöten som Lynoess håller i om svaret inte blir ett rent personangrepp i stil med "ingen idé att förklara för idioter". På vilket sätt anser du att det hjälper er att stärka bilden av Lynoess som företag?
Du skriver att man får betalt efter resultat, att Lyoness handlar om att ge rättvis lön för rättvist arbete, att det är konsumtion som omfördelas (hur omfördelas konsumtion?) och att det är genom att jobba mycket som man omfördelar mycket vilket ger bra intäkter. Du skriver också att du är hyfsat insatt i Lyoness och vad Lyoness handlar om. Förstår du ens själv vad det är som du skrivit?
Om du nu är så insatt i Lyoness vänligen förklara för mig enkelt och konkret:
-vad det är för konsumtion som omfördelas?
-vad det är för ansträngningar som görs för att omfördela konsumtionen?
-hur ska dessa ansträningar generera bra intäkter för den som anstränger sig mycket?
-vilka 170 kedjor har installerat Lyoness´ kortapparat?
Ge inte som svar att det inte är någon idé att förklara för idioter för någon idiot är jag inte och jag tänker heller inte ge mig iväg till något informationsmöte för att förstå vad det handlar om.