Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-27, 23:35
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ja och där tänker jag på kniven...

..liksom hammaren mot offrets ansikte. T ex.
Citera
2014-06-27, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askarsson
Övervikt är av stor.. vikt.. då det handlar om att kroppen ska förflyttas.

Ja, dels det, men nu var det väl så att kroppen styckades och sedan transporterades (har bara läst översiktligt de senaste nyheterna i fallet, så rätta mig om jag har fel) och då är övervikt av mindre betydelse eftersom vikten pytsas ut i olika väskor/behållare.
Citera
2014-06-27, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
För det första så heter det att du hade försökt slå ner mig och sparka ut mig, lycka till med den saken säger jag.

Och jo hör jag ett gällt skrik från grannen och ingen öppnar när jag knackar på så öppnar jag och ropar och svarar då ingen så går jag in.

Bryr man sig så gör man precis som du skriver.
Känns helt självklart.
Citera
2014-06-27, 23:36
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Hur vid sina sinnes fulla bruk är man om man försöker injicera något i en död kropp?
Sinnen fulla bruk hit och sinnens fulla bruk dit. Att det inte funkar, eftersom det behövs en fungerade cirkulation i kroppen för att sprida alkoholen är ju en sak. Det har hon väl helt enkelt inte haft klart för sig - det tror jag uppriktigt sagt inte att majoriteten av svenskarna vet. Men vad avsåg hon att uppnå? Tänkte hon sig att polisen skulle tänka Hoppsan, den här styckade torson hade visst 3,41‰, då var hon säkert så jävla full att hon ramlade och bröt nacken av sig själv, vi avskriver brottsmisstankarna eller vadå, egentligen? Och hur noga räknade hon? Jag menar, övningen är ju rätt meningslös om den slutar i att rättsläkaren uppmäter en blodalkoholhalt på två procent...

Jag får inte ihop kombinationen av att hon å ena sidan under extrem press får en massa högst kreativa infall på hur man ska komma undan under, och att hon sedan bara pyser ihop som en ballong och erkänner. Någon sorts snarast manisk-depressivt handlingsmönster?

Jag får erkänna att det här fallet intresserar mig rent psykologiskt mer än något annat jag har stött på. Vem är Jonna egentligen?
Citera
2014-06-27, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Ja, dels det, men nu var det väl så att kroppen styckades och sedan transporterades (har bara läst översiktligt de senaste nyheterna i fallet, så rätta mig om jag har fel) och då är övervikt av mindre betydelse eftersom vikten pytsas ut i olika väskor/behållare.

Jag hävdar att det har stor betydelse, förmodligen är det den höga vikten det som föranleder styckningen.
Citera
2014-06-27, 23:40
Medlem
HectorPis avatar
Aftonbladet är ju helt förvirrade själva..
I ena artikeln är hennes sambo helt frikänd från alla misstankar, och i den andra kvarstår alla misstankar trots att han är släppt.

Herr Åklagare, hur ligger det till?
Citera
2014-06-27, 23:41
Medlem
Den här staden kommer väl bli hågkommen och känd för det här mordet, kan det bli mycket värre eller ska man ta det som en komplimang?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Sinnen fulla bruk hit och sinnens fulla bruk dit. Att det inte funkar, eftersom det behövs en fungerade cirkulation i kroppen för att sprida alkoholen är ju en sak. Det har hon väl helt enkelt inte haft klart för sig - det tror jag uppriktigt sagt inte att majoriteten av svenskarna vet. Men vad avsåg hon att uppnå? Tänkte hon sig att polisen skulle tänka Hoppsan, den här styckade torson hade visst 3,41‰, då var hon säkert så jävla full att hon ramlade och bröt nacken av sig själv, vi avskriver brottsmisstankarna eller vadå, egentligen? Och hur noga räknade hon? Jag menar, övningen är ju rätt meningslös om den slutar i att rättsläkaren uppmäter en blodalkoholhalt på två procent...

Jag får inte ihop kombinationen av att hon å ena sidan under extrem press får en massa högst kreativa infall på hur man ska komma undan under, och att hon sedan bara pyser ihop som en ballong och erkänner. Någon sorts snarast manisk-depressivt handlingsmönster?

Jag får erkänna att det här fallet intresserar mig rent psykologiskt mer än något annat jag har stött på. Vem är Jonna egentligen?

Hon kan

Fall 1: injicerat innan styckning
Fall2: efter styckning

Jag tror hon injicerat först och sedan insett att hon inte får kroppen till bilen för att iscensätta en planerad olycka. Därför går hon till plan B som blir styckning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laulas
Nej det gör det inte men de kommer att visas under rättegången och rättsläkarens obduktionsprotokoll över alla skador läses upp. Alla anhöriga uppmanas att lämna rättsalen då.

Alla åhörare lär nog få trampa ut.
Citera
2014-06-27, 23:43
Medlem
BarbraZues avatar
Jag har läst nästan hela tråden och följt den från början. Jag tycker det är något som inte stämmer. För även om folk skrivet en del negativa saker om henne, är det ju så att man upplever henne väldigt normal ordentlig, etc.

En tanke kan hon också haft adhd och ätit koncerta hittade denna länk.
Folk sägs ha blivet galna av medcinen och mördat.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16036890.ab

lästa om alkoholsprutan det låter ju galet skulle det ha fungerat
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19132521.ab

Edit såg att nim redan skrivet om att sprutan inte skulle fungera. men det lpåter väldigt desperat ändå.
Senast redigerad av BarbraZue 2014-06-27 kl. 23:47.
Citera
2014-06-27, 23:43
Medlem
Citat:

Så kan det vara. Hade det varit år 1998 hade jag gissat på Borderline, men tydligen tror somliga att Bipolär sjukdom kan ge ungefär samma symptom och då menar jag b.la väldigt intensiva känsloyttringar. Måste vara jobbigt att känna känslor av hat som får en att älta och explodera så där.
Citera
2014-06-27, 23:45
Medlem
Citat:

Vad jag tänkte var att det är möjligt att hon stressar så mycket att hon glömmer sånt som hon normalt skulle veta och kallade det för att hon inte är vid sinnens fulla bruk.

Hon verkar ha agerat i ett kreativt rus. Har för mig att jag läst någonstans att man kan ha korta intensiva maniska perioder som gör att man agerar "helt borta". Eller vad jag ska kalla det. Så det är kanske det det handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in