Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Ehh,saken är ju den att dom tydligen inte VET med säkerhet Var mordet begåtts..
Ej heller VAR styckningen skett... Mycket märkligt att utredningen inte gått framåt alls.
Sen har media varit väldigt tyst om förhör med Jonna. Det har skrivits om förhör med Jonathan.
Varför är det så tyst om det tro? Efter så här många dagar borde polisen åtminstone kunna ge besked om mordplats och styckningsplats. Vi vet inte ens om det är på samma ställe.. Väldigt märkligt..

Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Hundar som hugger avlivar man, men mäniskor som mördar plutinuttar man med sjuk värld man lever i.

Det låter som du har en gedigen erfarenhet av hur människor som mördat behandlas på anstalter och inom rättsvården alltså. Vad gör du för prognos för dom och hur kommer hon att behandlas efter en dom?
Citera
2014-06-25, 17:41
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Det låter som du har en gedigen erfarenhet av hur människor som mördat behandlas på anstalter och inom rättsvården alltså. Vad gör du för prognos för dom och hur kommer hon att behandlas efter en dom?

För de första varför i helvete ska en GM skyddas så efter sitt frigivande från kåken? Skyddad identitet på annan ort osv? När offret eller dennes familj får leva ett helvete?

jag vet inte men jag tror inte det är skottat ända fram i hennes huvud så hon får nog sitta på rättpsyk, annars blir de väl livstid i Sverige och vad är det? 15år om hon ens får så länge... sen när hon kommer ut och hotbilden mot henne är stor så får hon säkert skyddad identitet.
Citera
2014-06-25, 17:42
Medlem
Quarrels avatar
Nytt fågelkvitter:
Citat:
Ca 6,00 onsdag: JH parkerar en röd bil på parkeringen. Hon ses smyga utanför lägenheten. Tydligen har JA lämnat lägenheten för att åka till sitt arbete.

6,30 LL pratar med sin mamma i tele (enligt en annan källa)

JH går in, kommer efter ett tag ut. Byter kläder vid sin bil, åker iväg.

7,30 JH återkommer med den röda bilen och parkerar nu utanför huvudentren.

Grannen vet dock inte när bilen lämnade och såg inget annat. Väntade antagligen inte in för att se när hon kom ut igen. Som sagt, detta är från en trovärdig källa. Ville bara hjälpa lite på traven. Har följt hela tråden. Ja just, BP är på nedre botten, halvtrapp upp, ingen hiss.
Se'n vet vi att fågelkvitter ska tas med en nypa salt.
Citera
2014-06-25, 17:45
Medlem
Jag har en liten fundering:
JH har en koppling till Frövi, om man letar på hitta.se så finns en JH där, inte i Askersund!
Citera
2014-06-25, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nytt fågelkvitter:

Om det där "kvittret" stämmer så har hon då dödat LL och åker iväg och kommer senare för att lasta in LL i bilen? då är man iskall och inte panikslagen anser jag. Ruggig typ.
Citera
2014-06-25, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nytt fågelkvitter:

men detta kvitter har jag oxå hört...från folk med kännedom...
Citera
2014-06-25, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Jag har en liten fundering:
JH har en koppling till Frövi, om man letar på hitta.se så finns en JH där, inte i Askersund!
JH har nog aldrig bott i Askersund. Hon och JN har väl en gård i Åbytorp?
Citera
2014-06-25, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
JH har nog aldrig bott i Askersund. Hon och JN har väl en gård i Åbytorp?
OK, jag har inte orkat läsa igenom alla 193 sidorna i detta fallet, men på hennes blogg (eller om det var FB) så hade hon en bild med rubriken "På väg till Frövi", men det kan vara en tillfällighet. Dock är sannolikheten relativt stor att det är samma person, åldern stämmer.
Senast redigerad av brus-nilsson 2014-06-25 kl. 17:57.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
För de första varför i helvete ska en GM skyddas så efter sitt frigivande från kåken? Skyddad identitet på annan ort osv? När offret eller dennes familj får leva ett helvete?

jag vet inte men jag tror inte det är skottat ända fram i hennes huvud så hon får nog sitta på rättpsyk, annars blir de väl livstid i Sverige och vad är det? 15år om hon ens får så länge... sen när hon kommer ut och hotbilden mot henne är stor så får hon säkert skyddad identitet.

Okej inser att du inte har en aning om vad du pratar om. Glöm att jag frågade.

I övrigt så undrar jag fortfarande varför JA är misstänkt. Vad kan han ha gjort för att skydda JH från att åka dit. Kan ha med hans lägenhet att göra. Är det en hyreslägenhet eller en bostadsrätt?
Citera
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Återstår att se om JH har några avvärjningsskador eller andra skador som tillfogats henne av LL, eller om hon är helt oskadd. Händerna har nog ett och annat jack. Bilderna kommer i FUP.
Knivslagsmål tror jag inte på. Sånt brukar låta med skrik och annat. Det hade grannarna berättat för media vid det här laget. Nej, jag tror på en smäll som fick offret att segna och sen tillfoga denna så mycket skada som möjligt. Illa tilltygad och i delar, stod det i media just som jag skrev.
Citera
2014-06-25, 17:51
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Om det där "kvittret" stämmer så har hon då dödat LL och åker iväg och kommer senare för att lasta in LL i bilen? då är man iskall och inte panikslagen anser jag. Ruggig typ.

Då är man en renodlat psykopat... då är detta inget jävla dråp

Citat:
Ursprungligen postat av nie
Okej inser att du inte har en aning om vad du pratar om. Glöm att jag frågade.

I övrigt så undrar jag fortfarande varför JA är misstänkt. Vad kan han ha gjort för att skydda JH från att åka dit. Kan ha med hans lägenhet att göra. Är det en hyreslägenhet eller en bostadsrätt?

Nä jag har ingen större erfarenhet hur mördare behandlas inne på anstalterna,psykena men d går ju rätt fort att ta reda på, då jag har vänner som är plitar på Saltvik och släktingar som vårdar mördare och annat slödder på psyket.
Senast redigerad av Huckelberryfin 2014-06-25 kl. 17:53.
Citera
2014-06-25, 17:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gumman70
men detta kvitter har jag oxå hört...från folk med kännedom...
Jag är lite skeptisk till uppgiften om att JH skulle ha bytt kläder vid bilen. Såvitt jag kan se på karta så ser folk parkeringsplatsen från alla håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in