Citat:
Ursprungligen postat av
nie
Hon kanske tog med en såg ifall hon hade dött. Hon tänkte lever hon så ringer jag 112 men är hon död då styckar jag henne och gömmer kroppsdelarna.
Men hon kan mycket väl ha varit död, det är kanske till och med troligt. Men att hon tar med sågen är inte ett bevis på att hon visste vare sig det ena eller andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
reemka
Ja okej du tänker så. Men om vi ska hålla oss till rimligheter så; hon har slagit LL i bakhuvudet med en hammare och sedan stuckit henne flera gånger med kniv... och lämnat henne i flera timmar. Förstår man inte att offret då har avlidit har man ju förträngt en hel del av ens begreppsförmåga.
Citerat det jag skrev ovan. Det är väl mest troligt att hon var död. Men att hon tar med sågen är ju inget bevis för att LL var död.
Och sen så har väl JH vid den här tidpunkten inte visat något större prov på att ha kvar sin begreppsförmåga så vad hon tänkte är ju svårt att med logiken som rättesnöre säga något om.
Men jag utgår från att hon tänkte såga i LL om hon var död. Möjligen döda henne om hon inte redan var död. Troligast var LL redan död.
Det finns ju heller inga uppgifter om att hon levde när hon lämnade henne men det finns ju en liten risk att det var så. Jag har funderat kring om hon kanske lyckades ringa 112 men och säga vem som har dödat henne men att telefonsamtalet inte gick att spåra. Man visste att ett mord skett och vem mördaren var men inte var mordet skedde. Men det är ju rena spekulationer från min sida.