2014-06-27, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Vad menar du att infon kom ifrån? Från JH innan hon greps då?
Jag undrar när de första rapporterna kom från polis/media? på torsdagseftermiddag fick jag veta att LL blivit mördad-knivhuggen och att styckning var med i bilden, att JH var misstänkt och var det hänt. Iof inte så konstigt att mordoffer och plats blir känt snabbt.
Citera
2014-06-27, 21:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Hon kanske tog med en såg ifall hon hade dött. Hon tänkte lever hon så ringer jag 112 men är hon död då styckar jag henne och gömmer kroppsdelarna.

Men hon kan mycket väl ha varit död, det är kanske till och med troligt. Men att hon tar med sågen är inte ett bevis på att hon visste vare sig det ena eller andra.

Sant, det är inget bevis, dock så undrar jag varför hon återvände öht om det inte var för att stycka liket?
Citera
2014-06-27, 21:35
Medlem
madcatsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askarsson
Kan det inte vara så att hon mådde så dåligt av att se sin "vän" ligga och dö att hon lämnade platsen. Hon kanske hoppades på att LL på något sätt skulle överleva och inte ligga kvar då hon återvände?

och återvände med en såg...att användas till vad????
Citera
2014-06-27, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madcatsays
och återvände med en såg...att användas till vad????

Som jag skrev i ett inlägg kl 21:22. Använda den för styckning om det behövs.
Citera
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Om LL hade dött innan JH lämnade henne så klart att hon visste det. Men inte fan berodde det på sågen.

Sågen kan hon väl ha tagit med sig oavsett LL var död eller levde. Om hon levde när hon lämnade henne kan hon ju ha levt när hon kom tillbaka med sågen.

Att säga att LL måste ha varit död för annars skulle hon inte ha tagit med sig sågen är bara konstigt. Hon kan ju ha tänkt att lever skatan så får jag väl döda henne. (en gång till hahaha)
Ja okej du tänker så. Men om vi ska hålla oss till rimligheter så; hon har slagit LL i bakhuvudet med en hammare och sedan stuckit henne flera gånger med kniv... och lämnat henne i flera timmar. Förstår man inte att offret då har avlidit har man ju förträngt en hel del av ens begreppsförmåga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det gör det inte, Örebropolisen och ÅK kan nog hålla sig för skratt när de läser FB och tidningar.

Någon som vet vad media kan tänkas betala för sådana här uppgifter?
Citera
2014-06-27, 21:40
Medlem
Någon stolle som kallar sig Fredrik från Nerikes Allehanda har skrivit meddelande till mig, han vill ha min källa till den som sa att LH har hotat LL. Lämnar inte ut någon. Fler som fått meddelande?
Citera
2014-06-27, 21:41
Medlem
madcatsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Hon behöver inte ha varit död, på väg mot döden men Jonna säger att hon återkom ett par timmar senare och under den tiden kan Lovisa ha avlidit. Dessutom har en granne sett bilen stå parkerad framför dörren till trappan.

Medtagande en SÅG...för att använda till vad? Självförsvar? ;-)
Citera
2014-06-27, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Ja okej du tänker så. Men om vi ska hålla oss till rimligheter så; hon har slagit LL i bakhuvudet med en hammare och sedan stuckit henne flera gånger med kniv... och lämnat henne i flera timmar. Förstår man inte att offret då har avlidit har man ju förträngt en hel del av ens begreppsförmåga.

Du tycker att en styckmördare resonerar rimligt och därmed kan vi anta att logiska resonemang håller?
Citera
2014-06-27, 21:45
Medlem
Citat:
Hon vill knappast åka skytteltrafik till lägenheten så hon tar med den ifall den behövs.

Ja för att ifall hon "råkat" döda Lovisa så ska hon stycka henne.
Citera
2014-06-27, 21:47
Medlem
Citat:
Hon kanske tog med en såg ifall hon hade dött. Hon tänkte lever hon så ringer jag 112 men är hon död då styckar jag henne och gömmer kroppsdelarna.

Men hon kan mycket väl ha varit död, det är kanske till och med troligt. Men att hon tar med sågen är inte ett bevis på att hon visste vare sig det ena eller andra.

Citat:
Ursprungligen postat av reemka

Citerat det jag skrev ovan. Det är väl mest troligt att hon var död. Men att hon tar med sågen är ju inget bevis för att LL var död.

Och sen så har väl JH vid den här tidpunkten inte visat något större prov på att ha kvar sin begreppsförmåga så vad hon tänkte är ju svårt att med logiken som rättesnöre säga något om.

Men jag utgår från att hon tänkte såga i LL om hon var död. Möjligen döda henne om hon inte redan var död. Troligast var LL redan död.

Det finns ju heller inga uppgifter om att hon levde när hon lämnade henne men det finns ju en liten risk att det var så. Jag har funderat kring om hon kanske lyckades ringa 112 men och säga vem som har dödat henne men att telefonsamtalet inte gick att spåra. Man visste att ett mord skett och vem mördaren var men inte var mordet skedde. Men det är ju rena spekulationer från min sida.
Senast redigerad av nie 2014-06-27 kl. 21:50.
Citera
2014-06-27, 21:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Du tycker att en styckmördare resonerar rimligt och därmed kan vi anta att logiska resonemang håller?

Vid sina sinnens fulla bruk och normalbegåvad, självklart håller logiska resonemang i det läget. Ingenting talar för att Jonna inte var vid sina sinnens fulla bruk, tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in