Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-27, 11:18
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Det gjorde den manlige (misstänkte) styckmördaren från Örebro för några år sedan.
Han hade dock i betydligt större utsträckning en position att förlora - både relationsmässigt och socialt. Plus att mordet i det fallet knappast utfördes som hämnd, utan var ett radikalt sätt att lösa ett problem på. När det inte funkade, uppstod ett nytt problem, som han också löste med en radikal metod. Varken bakgrunden till morden eller mördarens personlighet torde var särskilt lika.
Citera
2014-06-27, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ett dumhuvud om hon mördat och styckat en annan människa.
Det epitetet är lätt överförbart på alla mördare.
Citera
2014-06-27, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Man kan också tänka sig att hon tänkt att det vore en utstuderad hämnd mot JA att misstankarna riktades mot honom, om polisen skulle hitta blodspår från LL i hans badrum. Det troligaste är dock att hon inte tänkte på att sätta dit någon alls, utan bara på att röja upp och komma undan.

Ja, men varför började hon involvera JN när allt var klart?

Antingen var det en plan från början, eller något som utvecklade sig efter hand. Vad skulle JN kunnat hjälpt till med i detta läge?
Citera
2014-06-27, 11:21
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du tror inte hon får vård i stället för fängelse?
Det, möjligen okloka, men likafullt mycket rationella, handlandet efter dådet talar relativt starkt emot att det blir rättspsykiatrisk vård. Men visst, kvinnor har större chans att få det än män i sådana här lägen...
Citera
2014-06-27, 11:26
Medlem
Koksredskaps avatar
Den pensionerade polischefen talar ut om mediahantrringen.
http://na.se/nyheter/orebro/1.2541506-expolisen-sagar-myndigheten-har-inte-ork-eller-resurser-
Citera
2014-06-27, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Ja, men varför började hon involvera JN när allt var klart?

Antingen var det en plan från början, eller något som utvecklade sig efter hand. Vad skulle JN kunnat hjälpt till med i detta läge?

Frågan är ju lite när hon försökte involvera JN, för det finns väl inga bekräftade uppgifter på?

Innan styckning, före jobbet, eller efter hon dumpat delarna. Jag tror ju hon vill gömma dem bättre el göra sig av med på annat vis. Platsen hon dumpat dem på förstog hon nog inte va en bra plats
!
Citera
2014-06-27, 11:27
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
BTW, vad det läcker från polishuset! Även om bevisläget är gott och det kanske inte spelar någon jätteroll för utredningen ska det väl inte läcka så här? Är det ett inslag i polisens påtryckningar för högre löner? Oproffsigt!
Nej, det ska absolut inte läcka på det här viset, och det är bara att hoppas att utredningsläget verkligen är så gott som polisen verkar tro, för annars kan det bli en fuckup big time av det här.
Citera
2014-06-27, 11:30
Medlem
Djurdyrkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det är mycket möjligt att hon har sagt det som du skrivit, i sitt förhör. Och det kan vara en del sanning i det här scenariot. Vem vet, hon kanske var rädd för JH och därför hade hon en hammare med sig.

Jag undrar dock om hon någonsin kollade i kikögat på dörren innan hon öppnade? Och hade JH hammaren bakom ryggen i så fall, för annars öppnar man ju aldrig om man ser sin rival ringa på och samtidigt håller något i handen. Om det hade varit jag, skulle jag aldrig öppnat om jag såg att det var JH som ringde på vid den tiden, hade fått dåliga vibbar. Men LL kanske var övermodig och tänkte att hon hade överläge gentemot JH? Eller så kanske hon trodde på en försoning, eller att JH var där för att hämta något.
Citera
2014-06-27, 11:31
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dbds
Det fetade var fyndig, men som jägare är det en stor skillnad på vad man kallar de
olika 'stadierna' av kroppen, men i detta forum spelar det till synes ingen roll.
Och det är helt OK för mig.

Styckarens arbete börjar efter att slakten har avslutats med slaktkroppens partering eller klyvning dvs att den har delats i fyra fjärdedelar
Referens: http://sv.wikipedia.org/wiki/Styckning
Jaktstyckning och styckning av mordoffer har olika syften, och går till på ganska olika sätt, vilket bortsett från de olika syftena och omständigheterna beror på att tvåbenta och fyrbenta djur har ganska olika led- och muskelanatomi. Att dra paralleller till jaktstyckning ger inte så mycket i styckmordsfall.
Citera
2014-06-27, 11:42
Medlem
Redan på torsdagen, dagen efter att det här hade hänt så gick djungeltelegrafen att LL blivit dödad av JH och att hon styckat henne till viss del, hon städade badrummet efteråt,
det som inte sas något om var hammaren och det faktum att JH var så kall att hon kom tillbaka efter dådet och styckade LL och sedan åkte och jobbade.
Frågan jag ställer mig är hur läcker sånt här ut så snabbt om inte någon har kontakter som har koll?
Citera
2014-06-27, 11:44
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babycakes2013
Hur vanligt är det egentligen med likvaka nuförtiden? Aldrig varit på någon och känner nog ingen som haft det heller.. Men det kanske är min släkt och mina bekanta som är annorlunda...

Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Likvakan? Är det särskilt vanligt nuförtiden? Visste inte ens att det förekom öht längre.

När systersonens pappa tog livet av sig samma kväll hade de likvaka på sjukhuset och de var 2011 därför jag undra... men när min morfar tog livet av sig genom att dränka sig själv var det ingen likvaka därför jag undra.
Citera
2014-06-27, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Redan på torsdagen, dagen efter att det här hade hänt så gick djungeltelegrafen att LL blivit dödad av JH och att hon styckat henne till viss del, hon städade badrummet efteråt,
det som inte sas något om var hammaren och det faktum att JH var så kall att hon kom tillbaka efter dådet och styckade LL och sedan åkte och jobbade.
Frågan jag ställer mig är hur läcker sånt här ut så snabbt om inte någon har kontakter som har koll?

Det gör det inte, Örebropolisen och ÅK kan nog hålla sig för skratt när de läser FB och tidningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in