Citat:
Ursprungligen postat av
Ztartrax
Med tanke på att hon erkände misshandel och vållande till annans död så då får man se vad hon har emot sig:
1: Väntat utanför huset tills dörren låsts upp och sen gått in
2: Haft med sig en hammare som hon tänkt använda på Lovisa
3: När hon använt hammaren och Lovisa (enligt media) är medvetslös då hugger hon henne med kniv flera gånger.
4: Gått därifrån medan Lovisa blöder kraftigt.
5: Återkommit efter några timmar för att stycka, då har hon räknat med att Lovisa är död annars tar hon inte med en såg.
Jag tror att en någorlunda bra åklagare för henne dömd för mord, hade hon inte hämtat kniven så hade det kanske stannat vid mordförsök eller synnerligen grov misshandel.
Jag undrar varför hon använde kniven om det inte var uppsåt att döda. Som exempel kanske för att avleda misstanke mot henne genom att använda en kniv från lägenheten.
Så här tycker jag låter rimligt, jag har anpassat texten så den verkar mer mänsklig:
1. Hon blir insläppt av LL i lägenheten då LL inte tror JH är så pass farlig. LL kanske själv funderar på att säga förlåt för tidigare bråk. Hon har lite ont om tid och går in i badrummet samtidigt som hon säger åt JH att komma in och prata med henne. LL tittar i spegeln och fingrar med mascaran.
2. JH tar upp hammaren, siktar och vänder bort sitt huvud för att slippa se vad som händer. Hon missar kanske med hammaren någon gång men lyckas med andra slaget träffa något, vilket råkar vara bakhuvudet på LL. LL bör falla ihop medvetslös nästan omedelbart.
3. JH släpper hammaren och håller båda händerna framför munnen för att inte skrika. Hon vill ju inte att några grannar ska höra. Hon lutar sig mot väggen i badrummet och sjunker ihop gråtande. "Vad har jag gjort egentligen!" Detta bör ta någon minut innan hon samlar sig och börjar tänka efter vad hon ska göra nu.
4. JH beslutar sig för att avleda misstanken mot henne genom att använda ett vapen från lägenheten. Hon hämtar en kniv från köket och flyttar därefter LL till badkaret och lägger henne i detta. ( det borde ta för lång tid att städa rent om detta inte skedde, tidsmässigt ).
5. JH sticker i kroppen med kniven, i tron om att LL redan är död.
6. JH springer ut ur lägenheten i chock och sätter sig i bilen. Det är nu hon ringer till JN ( Eller JA? ).
7. Personen hon ringer till sviker henne och vill inte hjälpa. Hon hamnar nu i "Plan B". Hon måste åka och hämta såg och plastkassar för att genomföra det hon tänker nu som enda utvägen.
Det är nu hon får en reality chock. Hela världen är nu helt plötsligt hennes fiende och hon är helt ensam. Det kan kännas som att vara totalt utfryst och inge mycket rädsla och panik. Hon har målat in sigsjälv i ett otäckt svart hörn och kan inte ta sig ur detta.
---
Det var ren spekulation givetvis.
Varför ringde hon den personen? Var det för att stärka förhållandet så att de båda hade samma hemlighet tillsammans eller var det helt enkelt ett normalt rop på hjälp?