2014-06-27, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jonna tyckte kanske att det var nödvändigt, det är hennes uppfattning som är central, inte din och min.

Nu uttalade jag mig ifrån vad Snobb ansåg om vad som var nödvändigt. Snobb menar ju att JH är ett offer i detta. Och att hon inte har sympatier för LL. Det är alltså Snobb som påstår att det verkar ha varit mer eller mindre okej att mörda och stycka LL för att JH var ett offer. Det är det tankesättet som jag finner en smula låt mig säga märkligt.
Citera
2014-06-27, 21:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Nu uttalade jag mig ifrån vad Snobb ansåg om vad som var nödvändigt. Snobb menar ju att JH är ett offer i detta. Och att hon inte har sympatier för LL. Det är alltså Snobb som påstår att det verkar ha varit mer eller mindre okej att mörda och stycka LL för att JH var ett offer. Det är det tankesättet som jag finner en smula låt mig säga märkligt.

Jag tycker också att det är märkligt, inte okej att mörda oavsett anledning. Dock kan man få en förståelse för varför Jonna dödade LL, det finns troligen ett skäl. Det är Jonnas uppfattning om det fanns ett skäl som betyder något.

Mvh
Citera
2014-06-27, 21:02
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Med tanke på att hon erkände misshandel och vållande till annans död så då får man se vad hon har emot sig:

1: Väntat utanför huset tills dörren låsts upp och sen gått in
2: Haft med sig en hammare som hon tänkt använda på Lovisa
3: När hon använt hammaren och Lovisa (enligt media) är medvetslös då hugger hon henne med kniv flera gånger.
4: Gått därifrån medan Lovisa blöder kraftigt.
5: Återkommit efter några timmar för att stycka, då har hon räknat med att Lovisa är död annars tar hon inte med en såg.

Jag tror att en någorlunda bra åklagare för henne dömd för mord, hade hon inte hämtat kniven så hade det kanske stannat vid mordförsök eller synnerligen grov misshandel.

Jag undrar varför hon använde kniven om det inte var uppsåt att döda. Som exempel kanske för att avleda misstanke mot henne genom att använda en kniv från lägenheten.

Så här tycker jag låter rimligt, jag har anpassat texten så den verkar mer mänsklig:

1. Hon blir insläppt av LL i lägenheten då LL inte tror JH är så pass farlig. LL kanske själv funderar på att säga förlåt för tidigare bråk. Hon har lite ont om tid och går in i badrummet samtidigt som hon säger åt JH att komma in och prata med henne. LL tittar i spegeln och fingrar med mascaran.

2. JH tar upp hammaren, siktar och vänder bort sitt huvud för att slippa se vad som händer. Hon missar kanske med hammaren någon gång men lyckas med andra slaget träffa något, vilket råkar vara bakhuvudet på LL. LL bör falla ihop medvetslös nästan omedelbart.

3. JH släpper hammaren och håller båda händerna framför munnen för att inte skrika. Hon vill ju inte att några grannar ska höra. Hon lutar sig mot väggen i badrummet och sjunker ihop gråtande. "Vad har jag gjort egentligen!" Detta bör ta någon minut innan hon samlar sig och börjar tänka efter vad hon ska göra nu.

4. JH beslutar sig för att avleda misstanken mot henne genom att använda ett vapen från lägenheten. Hon hämtar en kniv från köket och flyttar därefter LL till badkaret och lägger henne i detta. ( det borde ta för lång tid att städa rent om detta inte skedde, tidsmässigt ).

5. JH sticker i kroppen med kniven, i tron om att LL redan är död.

6. JH springer ut ur lägenheten i chock och sätter sig i bilen. Det är nu hon ringer till JN ( Eller JA? ).

7. Personen hon ringer till sviker henne och vill inte hjälpa. Hon hamnar nu i "Plan B". Hon måste åka och hämta såg och plastkassar för att genomföra det hon tänker nu som enda utvägen.
Det är nu hon får en reality chock. Hela världen är nu helt plötsligt hennes fiende och hon är helt ensam. Det kan kännas som att vara totalt utfryst och inge mycket rädsla och panik. Hon har målat in sigsjälv i ett otäckt svart hörn och kan inte ta sig ur detta.

---
Det var ren spekulation givetvis.

Varför ringde hon den personen? Var det för att stärka förhållandet så att de båda hade samma hemlighet tillsammans eller var det helt enkelt ett normalt rop på hjälp?
Citera
2014-06-27, 21:04
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Principen om meddelarfrihet lägger hinder i vägen. Den är tänkt att hindra visselblåsare från att bi identifierade och trakasserade, men den skyddar alla offentligt anställda från att arbetsgivare efterforskar om de har fungerat som källa till media - inklusive poliser som säljer en förundersökning i lösmynt till kvällspressen.
Okej tack, har en stor kunskapslucka här uppenbarligen.
Citera
2014-06-27, 21:04
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakkapeliten
Vette fan hur jag snubblade in på den här tråden. Flög förbi någon fb-länk också, med foton på BO. Såg också att hon tydligen har barn. Känns så jävla tragiskt när sånt kommer upp. Nu är det en förjävla massa inlägg i tråden att läsa igenom, men jag kan inte få ihop någon bild om varför GM dödade BO? Hann läsa någonstans att det hade med ett krogbråk att göra och att GM hade slagit ned BO och att en polisanmälan fanns där någonstans också.
Låter ju förjävla hemskt om någon först slår ner någon, och sedan går hem till dem och dessutom ska ta dem av daga.
Sen är det ju tre personer inblandade med förnamn som börjar på J? Är det två män då eller två kvinnor? (Förmodar att GM är J*nn* och BO är L*vis*).

BO= inga barn. Gav sig på MGM på krogen med örfilar.
J= j*nathan,J*nna, J*nas. Ersätt allt med O.

Det handlar om att mgm hade en affär med JA (j*nas) och han velade mellan BO & MGM. JN (J*nathan) är ex/sambo till mgm.

I korta drag.
Citera
2014-06-27, 21:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Jag undrar varför hon använde kniven om det inte var uppsåt att döda. Som exempel kanske för att avleda misstanke mot henne genom att använda en kniv från lägenheten.

Så här tycker jag låter rimligt, jag har anpassat texten så den verkar mer mänsklig:

1. Hon blir insläppt av LL i lägenheten då LL inte tror JH är så pass farlig. LL kanske själv funderar på att säga förlåt för tidigare bråk. Hon har lite ont om tid och går in i badrummet samtidigt som hon säger åt JH att komma in och prata med henne. LL tittar i spegeln och fingrar med mascaran.

2. JH tar upp hammaren, siktar och vänder bort sitt huvud för att slippa se vad som händer. Hon missar kanske med hammaren någon gång men lyckas med andra slaget träffa något, vilket råkar vara bakhuvudet på LL. LL bör falla ihop medvetslös nästan omedelbart.

3. JH släpper hammaren och håller båda händerna framför munnen för att inte skrika. Hon vill ju inte att några grannar ska höra. Hon lutar sig mot väggen i badrummet och sjunker ihop gråtande. "Vad har jag gjort egentligen!" Detta bör ta någon minut innan hon samlar sig och börjar tänka efter vad hon ska göra nu.

4. JH beslutar sig för att avleda misstanken mot henne genom att använda ett vapen från lägenheten. Hon hämtar en kniv från köket och flyttar därefter LL till badkaret och lägger henne i detta. ( det borde ta för lång tid att städa rent om detta inte skedde, tidsmässigt ).

5. JH sticker i kroppen med kniven, i tron om att LL redan är död.

6. JH springer ut ur lägenheten i chock och sätter sig i bilen. Det är nu hon ringer till JN ( Eller JA? ).

7. Personen hon ringer till sviker henne och vill inte hjälpa. Hon hamnar nu i "Plan B". Hon måste åka och hämta såg och plastkassar för att genomföra det hon tänker nu som enda utvägen.
Det är nu hon får en reality chock. Hela världen är nu helt plötsligt hennes fiende och hon är helt ensam. Det kan kännas som att vara totalt utfryst och inge mycket rädsla och panik. Hon har målat in sigsjälv i ett otäckt svart hörn och kan inte ta sig ur detta.

---
Det var ren spekulation givetvis.

Varför ringde hon den personen? Var det för att stärka förhållandet så att de båda hade samma hemlighet tillsammans eller var det helt enkelt ett normalt rop på hjälp?

Rikta misstanken mot JA eller någon annan, därför transporterar hon bort liket från lägenheten och storstädar?

Hade räckt med att ta med sig hammare och kniv och slängt i en sjö.

Jämför med det andra misstänkta mordet i länet. Vad hade hänt med JA när han kom hem, hittade ett blodigt lik, ringt polisen och stått där med ett lik i lägenheten?
Citera
2014-06-27, 21:07
Medlem
Citat:
Jonna tyckte kanske att det var nödvändigt, det är hennes uppfattning som är central, inte din och min.

Styckningen i sig tycker jag var rätt onödig med tanke på att hon inte direkt gör så mycket för att komma undan, hon anger sig själv, visar var kroppen finns och erkänner.
Citera
2014-06-27, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakkapeliten
Vette fan hur jag snubblade in på den här tråden. Flög förbi någon fb-länk också, med foton på BO. Såg också att hon tydligen har barn. Känns så jävla tragiskt när sånt kommer upp. Nu är det en förjävla massa inlägg i tråden att läsa igenom, men jag kan inte få ihop någon bild om varför GM dödade BO? Hann läsa någonstans att det hade med ett krogbråk att göra och att GM hade slagit ned BO och att en polisanmälan fanns där någonstans också.
Låter ju förjävla hemskt om någon först slår ner någon, och sedan går hem till dem och dessutom ska ta dem av daga.
Sen är det ju tre personer inblandade med förnamn som börjar på J? Är det två män då eller två kvinnor? (Förmodar att GM är J*nn* och BO är L*vis*).

Nej hon hade inga barn, systerson eller så som syns på bilderna.
Citera
2014-06-27, 21:09
Medlem
Citat:
Om hon körde hem och hämtade hjälpmedel för att kunna stycka och transportera kroppsdelar så visste hon att LL var död när hon lämnade lägenheten första gången. Hon visste att hon hade dödat LL.

Hon behöver inte ha varit död, på väg mot döden men Jonna säger att hon återkom ett par timmar senare och under den tiden kan Lovisa ha avlidit. Dessutom har en granne sett bilen stå parkerad framför dörren till trappan.
Citera
2014-06-27, 21:10
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Jag är helt övertygad om att det kvittrande vi har fått ta del av i den här tråden har sin källa i poliser som inte känner särskilt stor samhörighet med sin organisation, de arbetar för försörjningens skull och skiter fullkomligt i om Jonna döms eller inte.
Jag tror nog att de bryr sig om mördare döms eller inte, sen har de väl all anledning att vara missnöjda med sin organisation. Och i förlängningen; regeringen, som i slutändan bestämmer hur mycket av rikets resurser som ska gå till just deras organisation...
Citera
2014-06-27, 21:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Styckningen i sig tycker jag var rätt onödig med tanke på att hon inte direkt gör så mycket för att komma undan, hon anger sig själv, visar var kroppen finns och erkänner.

Jag har redan sagt vad jag tror, Jonna har ett svagt psyke, hon tänkte försöka komma undan men orkade inte med den psykiska pressen oavsett vad hon hade för formella omdömen från någon utbildning, hon är troligen en psykiskt svag person rent faktiskt tror jag.
Citera
2014-06-27, 21:12
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Jag läste också detta, ska ha varit runt 06:30 tyckte jag att hon sa.
Om den tidsangivelsen stämmer tyder väl det på att hon inte ringde på dörren...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in