2014-06-26, 13:12
Medlem
Menade att han ser välmående ut....sen hur han mår är en annan fråga.

Tycker det är väldigt konstigt att hon kan bete sig hur som helst utan att personalen gör nåt. Slåss med grannar & knarkar lite som hon själv känner för. Sitter hon & snortar stillnoct är det ju risk att Theus får i sig sånt med
Citera
2014-06-26, 14:03
Medlem
Jag fattar faktiskt inte hur någon kan tro att bara för att en hund ser bra ut på bilder så mår den hunden bra psykiskt? Särskilt inte när man VET att hunden har varit utsatt för mycket stress och annan skit.

Jag har träffat t ex två hundar som exteriört såg mycket fina ut, men var psykiska, sönderstressade vrak och mådde apa.

Ganska sjukt egentligen hur över huvud taget någon kan tro att en hund mår bra och får det den behöver runt Berny Pålsson.
Citera
2014-06-27, 00:30
Medlem
Denosynliges avatar
Just nu växlar det mellan att hon kör stenhårt på antingen ADHD och Asperger eller psykopat och antisocial personlighetsstörning. Och för inte så längesen pratade hon ju mycket om det sistnämnda, hon gick stenhårt in på att hon nog är psykopat och har antisocial personlighetsstörning. Hon ville alltså få oss att tro att hon bland annat har svårt att känna empati. Men hon vill samtidigt få oss att tro att hon känner empati för Theus när hon slarvar med honom som trots allt inte händer särskilt ofta enligt henne då, men när det väl händer får hon dåligt samvete menar hon. Hon vill till och med påstå sig ha god kunskap om rasen. Hon har då aldrig skrivit något inlägg där hon jämför Theus med hur Collies är i överlag.

Men vill hon på allvar att vi ska tro på att hon är en period missbrukande (även periodvis prostituerad) psykopat med antisocial personlighetsstörning som känner empati för sin hund som hon sköter väl?? You gotta be kidding me She aint foolin me.
Citera
2014-06-27, 10:47
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Just nu växlar det mellan att hon kör stenhårt på antingen ADHD och Asperger eller psykopat och antisocial personlighetsstörning. Och för inte så längesen pratade hon ju mycket om det sistnämnda, hon gick stenhårt in på att hon nog är psykopat och har antisocial personlighetsstörning. Hon ville alltså få oss att tro att hon bland annat har svårt att känna empati. Men hon vill samtidigt få oss att tro att hon känner empati för Theus när hon slarvar med honom som trots allt inte händer särskilt ofta enligt henne då, men när det väl händer får hon dåligt samvete menar hon. Hon vill till och med påstå sig ha god kunskap om rasen. Hon har då aldrig skrivit något inlägg där hon jämför Theus med hur Collies är i överlag.

Men vill hon på allvar att vi ska tro på att hon är en period missbrukande (även periodvis prostituerad) psykopat med antisocial personlighetsstörning som känner empati för sin hund som hon sköter väl?? You gotta be kidding me She aint foolin me.

Det jag tycker hon går in mest på är faktiskt "komplex PTSD" med någon form dissociativ störning, givetvis den svåraste tänkbara, vilka även de är klockrena för att slippa ansvar.
Citera
2014-06-27, 11:40
Medlem
habilgerbils avatar
Detta med dissociation är klart överdramatiserat, dissociation är något alla kan hamna i i någon utsträckning och det är ett väldigt vanligt inslag i olika personlighetsstörningar. Jag får känslan att Berny har läst om det i förbifarten och klickat sig vidare till att läsa om extrema former utan att fatta hur individuellt det är. En psykolog kan mycket väl ha nämnt det för henne och hon har sedan tolkat det som att hon lider av en väldigt allvarlig form. Jag har borderline och bipolär 2 och dissociation är något jag jobbar mycket med i min terapi, men det är inte sexigt, exotiskt och dramatiskt, det är mest opraktiskt.

Borderline är en skamfilad och stigmatiserad diagnos som inte är rolig att stå för, fördomarna om "borderlinebrudar" och hur man ska akta sig för dessa gör det lockande att plocka russinen ur kakan på diagnosen och överproblematisera enstaka sexiga och spännande inslag, däribland dissociation, istället för att acceptera och vara öppen med att ens grunddiagnos faktiskt är borderline.
Citera
2014-06-27, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Borderline är en skamfilad och stigmatiserad diagnos som inte är rolig att stå för, fördomarna om "borderlinebrudar" och hur man ska akta sig för dessa gör det lockande att plocka russinen ur kakan på diagnosen och överproblematisera enstaka sexiga och spännande inslag, däribland dissociation, istället för att acceptera och vara öppen med att ens grunddiagnos faktiskt är borderline.

Jag kunde inte sagt det bättre själv.
Citera
2014-06-27, 12:57
Medlem
Antitrinitarians avatar
Alltså, de där jävla pistolselfiesarna. Haha, det är så pinsamt att se att jag blir generad. Ser nu att hon också fått in en sån i sin header. True gangsta.
Citera
2014-06-27, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Detta med dissociation är klart överdramatiserat, dissociation är något alla kan hamna i i någon utsträckning och det är ett väldigt vanligt inslag i olika personlighetsstörningar. Jag får känslan att Berny har läst om det i förbifarten och klickat sig vidare till att läsa om extrema former utan att fatta hur individuellt det är. En psykolog kan mycket väl ha nämnt det för henne och hon har sedan tolkat det som att hon lider av en väldigt allvarlig form. Jag har borderline och bipolär 2 och dissociation är något jag jobbar mycket med i min terapi, men det är inte sexigt, exotiskt och dramatiskt, det är mest opraktiskt.

Mycket bra formulerat.

Jag har också borderline som grunddiagnos.

Det är mycket vanligt, har jag märkt, hur folk med störningen endast vill prata om de mystiska och spännande dragen och inslagen. Hur de tror att det gör dem speciella och på något sätt står över "de vanliga". Berny är en klassisk sådan person.

Som du säger är dissociation vanligt och alla med psykiskt dåligt mående upplever förmodligen det någon eller flera gånger. Men Berny tycks tro att hon är kluven i flera personligheter, och givetvis är det "svår DID". Jag har aldrig trott på att hon har den diagnosen, utan hon dissocierar (om hon ens gör det alls) nog "på samma sätt" som andra psykiskt instabila gör. Dvs som en orsak av annat dåligt mående och inte som en egen diagnos i sig.
Senast redigerad av lajlakusikov 2014-06-27 kl. 13:35.
Citera
2014-06-27, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Alltså, de där jävla pistolselfiesarna. Haha, det är så pinsamt att se att jag blir generad. Ser nu att hon också fått in en sån i sin header. True gangsta.

Unika & alldeles egna Berny fick väl "inspiration" från Elisa a.k.a fd ängelsystermegabäääästis
som la upp en sådan bild på instagram http://instagram.com/p/prIVLIM8Bl/?modal=true några timmar innan henne.

Det är väl från Elisa inredningshysterin "Projekt hem" bottnar i. Elisa har ju länge gillat inredning och lägger ofta upp bilder.

Ja tydligen har ju Berny fått någon from av ersättning från Trygg Hansa (källa hennes facebook+blogg) som gör att hon nu kan köpa all inredning. Hade jag varit henne så skulle jag hållt jäkla tyst om ersättning då de pengarna kan kommas att utmätas av kronofogden för att betala hennes skulder.
Citera
2014-06-27, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Left.
Unika & alldeles egna Berny fick väl "inspiration" från Elisa a.k.a fd ängelsystermegabäääästis
som la upp en sådan bild på instagram http://instagram.com/p/prIVLIM8Bl/?modal=true några timmar innan henne.

Det är väl från Elisa inredningshysterin "Projekt hem" bottnar i. Elisa har ju länge gillat inredning och lägger ofta upp bilder.

Jag tror till och med att Elisa kallade det något liknande"projekt hem"?
Till skillnad från Berny lyckas ju Elisa skapa både en mysig och vacker hemmiljö (om man får tro hennes bilder). Hon är intresserad av design och har ett bra öga och känsla.
Berny verkar ju mest kasta in en massa random Ikea-möbler. Jag kan inte se att hon har något intresse för detaljer eller för att egentligen skapa sig ett hem som är personligt. Vad har en massa ikea-byråer och mossfärgade lakan och en gul hall med henne att göra? Är det hennes "smak"?
Om hon nu är en kreativ person, varför verkar hon inte ens förstå att det också kan synas i hemmet? Visst, om hon inte brydde sig utan bara ville ha någonstans att sova, fine, alla behöver inte bry sig om inreddning. Men nu ör det ju ett sånt ständigt tjat och ständiga inköp av fullständigt poänglösa jättemöbler.
Citera
2014-06-27, 19:12
Medlem
habilgerbils avatar
Hur många kvadrat är en sån här lss-lägenhet på?
Citera
2014-06-27, 21:19
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Left.

Ja tydligen har ju Berny fått någon from av ersättning från Trygg Hansa (källa hennes facebook+blogg) som gör att hon nu kan köpa all inredning. Hade jag varit henne så skulle jag hållt jäkla tyst om ersättning då de pengarna kan kommas att utmätas av kronofogden för att betala hennes skulder.

Oj, har aldrig hört om denna Elisa tidigare men gick precis in och kollade på hennes instagram. Fick en riktig AHA-upplevelse - Bööörny härmar ju Elisa med precis ALLT! Eller gör ett försök iaf. Elisa har riktigt snygg inredningsstil, verkar ha en välmående hund, osv. Berny har ingen smak överhuvudtaget och har en hund som blir mer och mer trasig. Berny är endast vitt slödder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in