Citat:
Du har ett osvikligt mönster att fritt återge vad olika källor berättar, utan att ta dig till källorna samtidigt. Ibland utan att ens uppge källorna. Många gånger visar det sig att du har fel eller har gjort en tendentiös glidning i förhållande till din egen källa. Dina syften blir onödigt misstänkliggjorda iom detta. Varför inte läsa om och citera, samt ge exakt källhänvisning, innan du trycker på Skicka svar-knappen? Detta är ingen chat. Det blir rörigt varje gång du gör detta. Det gynnar varken Bergwall, Säter eller nån annan.Ja så har jag fattat det också.SB hade tagit ett mord och erkänt som han bergis inte kunde ha gjort nere i Växjö .Han var då när mordet begicks hemma och blev konfirmerad en hel helg i Korsnäs (det tog två dagar) såvitt jag minns så han hade alibi.Det trodde SB senare att hans dåvarande advokat Gunnar Lundgren tog fasta på,men det gjorde advokaten inte. F Ö har jag för mej att det fanns en tänkbar gärningsman för d s m,mord som inte blev fälld dock ?
Jag kommer att undra om Bergwall påstått att Gunnar Lundgren hade möjlighet att "ta fasta på" alibit när det gäller Blomgren ända till du visar det. Blomgren var något Bergwall aldrig åtalades för.
OT: Man kan naturligtvis inte äga varenda bok och dokument här i världen. Men det finns bibliotek, boklån och e-boklån i vårt relativt fria land.
Citat:
Ringde GF rätt omgående? Det var väl också så att SB talade om att han själv var osäker på om det var fantasier eller verklighet när GF frågade honom. ? Men hans tvekan,togs den på allvar?
Han skulle få två veckor på sej att anmäla sej själv dock ? Men GF ringde rätt omgående och varslade polisen,. Nu har jag inte sidnumret men det finns i HRs bok
Han skulle få två veckor på sej att anmäla sej själv dock ? Men GF ringde rätt omgående och varslade polisen,. Nu har jag inte sidnumret men det finns i HRs bok
Råstam (2012, s. 125) skriver "Till slut kontaktade han (Bergwall) Göran Fransson och bad honom ringa polisen."
Det är också berättat tidigare i denna tråd 12/6, denna månad här.
Citat:
Har du verkligen läst det? I Råstams bok? Att GF körde över Bergwall?Är det så att du vill att det ska stå så i Råstams bok? Eller blandar du ihop det med vad Bergwall och Bergwallfrälsta personer skriver på respektive bloggar?