2014-06-27, 01:51
Medlem
Khorneflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonah
Är det bara jag som tycker att det var betydligt fler spelare som var bra på dota i första versionen? Stöter allt som allt på spelare som inte har någon koll alls.

Kanske för att Dota 2 är lite mer casual och inbjudande nu? Förut, i ettan, behövde man betala och det var lite meckigt att skaffa det från början.
Citera
2014-06-27, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonah
Är det bara jag som tycker att det var betydligt fler spelare som var bra på dota i första versionen? Stöter allt som allt på spelare som inte har någon koll alls.
Folk var riktigt värdelösa i DotA. Både på Battle.net och Garena (gratisversionen). Du minns säkert inte det för att du var lika dålig. Skillnaden mellan en bra och en dålig spelare var inte heller lika stor som den är nu.

Även proffsspelarna var mycket sämre. Här är en video av något som var omänskligt på den gamla goda tiden. Klart att spelet blir lite svårare när folk kommer på nya trick.

Citat:
Ursprungligen postat av Khorneflakes
Kanske för att Dota 2 är lite mer casual och inbjudande nu? Förut, i ettan, behövde man betala och det var lite meckigt att skaffa det från början.
Man behövde inte alls betala. Vem som helst visste hur man laddade hem wc3 gratis och spelade via Garena. Det fanns även andra program som gjorde att man slapp ansluta till battle.net.
Citera
2014-06-27, 02:28
Medlem
Khorneflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Man behövde inte alls betala. Vem som helst visste hur man laddade hem wc3 gratis och spelade via Garena. Det fanns även andra program som gjorde att man slapp ansluta till battle.net.

Låter lite som ett ganska kraftigt hopp, att gå från ett relativt obskyrt spel i mainstreampublikens ögon till att bli sponsrat av Steam som i princip alla använder och att det rampas upp, samtidigt som det från början är gratis och blir mer exponerat i allmänhet. Låter väl inte särskilt otroligt att nya tider för med sig en översvämning av nybörjare? Man kan ju tillägga att MOBA-genren är hyfsat större än vad den var förr.
Citera
2014-06-27, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khorneflakes
Låter lite som ett ganska kraftigt hopp, att gå från ett relativt obskyrt spel i mainstreampublikens ögon till att bli sponsrat av Steam som i princip alla använder och att det rampas upp, samtidigt som det från början är gratis och blir mer exponerat i allmänhet. Låter väl inte särskilt otroligt att nya tider för med sig en översvämning av nybörjare? Man kan ju tillägga att MOBA-genren är hyfsat större än vad den var förr.
Va? När DotA var som störst hade det ju mycket mer spelare än Dota 2.
8.7 miljoner unika spelare hade Dota 2 förra månaden. Jag antar att det är inklusive Kina.
Citat:
IceFrog: Q&A Session #4, Posted 04-30-2010 at PlayDota.com Wrote:

Q: How popular is DotA these days? (from china_white)

A: I can only give estimates based on getdota.com usage, because I can't track ingame downloads or fansites or downloads from China. It is roughly estimated (based on the statistics from popular Chinese sites) that the Chinese DotA audience is about 40-50% of the worldwide audience. Not counting China, the playerbase is estimated to be somewhere between 7-11 million. I expect the audience to grow even more in the not too distant future.
Citera
2014-06-27, 14:01
Medlem
Prispotten för TI4 gick alldeles nyss över 10 000 000 dollar. Galet.

http://www.dota2.com/international/compendium/
Citera
2014-06-27, 17:18
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladiesman217
Prispotten för TI4 gick alldeles nyss över 10 000 000 dollar. Galet.

http://www.dota2.com/international/compendium/

Detta är väl utan tvekan den största prissumman någonsin inom e-sports och gaming? Brorsan ville påstå att LoL skulle ha haft någon större tidigare men i brist på bevis så antog jag att han ljög.
Citera
2014-06-27, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Detta är väl utan tvekan den största prissumman någonsin inom e-sports och gaming? Brorsan ville påstå att LoL skulle ha haft någon större tidigare men i brist på bevis så antog jag att han ljög.

Detta är den största prispotten någonsin inom e-sport.

Tror LoL har haft någon miljontunering, men inget i denna klass.
Citera
2014-06-27, 18:12
Medlem
Citat:

TI3 har den största prissumman genom tiderna och den låg på 2.8 miljoner dollar. Således sedan länge passerad av TI4 som nu är mer än tre gånger så stor. Största LoL-prissumman är ca 2 miljoner, otroligt lättgooglat för övrigt.

http://www.esportsearnings.com/tournaments/largest_overall_prize_pools
Citera
2014-06-27, 19:16
Medlem
pozies avatar
Citat:
det är ju ett vanligt snack från lol fanboys. om inte LoL inför något liknande som i dota, att saker folk köper för pengar hamnar i prispotten kommer de nog aldrig vara på samma nivå
Citera
2014-06-27, 23:47
Bannlyst
Satan vad jag stör mig på folk som ger upp för minsta nederlag. Spelade nyss en match där dom började skriva GG och FF när vi låg under med 0-5 efter ca 10min, strax efter afkar en i basen och den andra börjar feeda för att dom ska kunna vinna snabbare.

Har fan vänt 45-11 i en pub en gång, inget är omöjligt.
Citera
2014-06-28, 04:22
Medlem
TheBITs avatar
+1 på att man själv var sämre förut. Var tex mycket bättre på att lira mirana förr eftersom ingen brydde sig om wards i pubs eller hade nån som helst awereness
Citera
2014-06-28, 08:41
Medlem
NeverSures avatar
Är det nån bugg för mig eller kan inte ni heller fylla i "TOP SIX PREDICTION" "MAIN EVENT" tabsen i Compendiumet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in