Citat:
Ursprungligen postat av
rettod1
Nej jag kan inte låta det vara! I hans huvud rör sig tankar om hur han ska få hit sin familj trots att ankarbarnet är avlidet.Det finns dessutom alltid pengar involverade VEM har betalt flygbiljett vem står för hans uppehälle och vem försörjer hans familj under tiden. Visst jag tycker det är oerhört tragiskt att flickan är död men skitfarsan kan åka hem nu,om några år kan även graven flyttas.
Det finns så mycket vi inte vet om familjens planer. Man kan fundera på det och det man föreställer sig finns bakom betraktarens öga, eller hur?
Vi kan välja att läsa bilden godartat och vi kan tolka den hur elakt som helst. Vi kan diskutera om det fanns annat än en "normal" önskan att komma undan ett evigt belägringstillstånd i Gaza och få ett bättre liv i Sverige eller om det var något alldeles onormalt och perverst i denna önskan. Hur vi än byter tankar om det så kommer vi inte till något annat svar än det vi själva önskar.
Vi vet inte ens hur det kom sig att Yara skickades i förväg. Vi gissar och funderar på olika sätt och det räcker inte för att nå visshet. Vi kan inte veta om detta är en skitfarsa eller ej och vad vi definitivt inte kan veta är att mamman varit känslokall och beräknande.
Om inte Yara mördats å det brutalaste, så hade ingen tänkt i sådana banor, eller?
När jag nu är på tråden: det sägs ju att polisen vill höra mamman också. Här kommer en idé om vad de kan fråga henne om, nämlighen Yaras hälsotillstånd innan hon lämnade Gaza. Benbrott, barnsjukdomar, medicineringar, hur hon vuxit på längden och bredden, om hon hade humör, epilepsi eller var våldsam ... det finns kanske sådant som den medicinska utredningen vill veta mer om?