Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-26, 17:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Riddim
Jag tyckte hans senaste uppvisning var rolig, det där med läkaren och tummen upp i arslet fick mig att skratta. Fast jag gillar inte att han skall snacka om en massa PK ämnen. Det är som att han skall försöka hjärntvätta folk. Det är fan något med svenska komiker, varför skall man blanda ihop så mycket politik med humor?
Annars får man inte sitta i TV-sofforna.
Citera
2014-06-26, 17:45
Medlem
Den första showen var faktiskt riktigt intressant och intelligent. En självutlämnande och intressant berättelse med personliga reflektioner om Sverige.

Den här "statsministergrejen" var enormt pinsam. En pubertal obstinat föreställning. Han gör det största misstag man kan göra - att blanda humor med pretentiös politik. Man kan göra humor av politik, men inte på ett trovärdigt sätt blanda den pretentiösa politikens agenda med humor, det är som att blanda bak o fram, det blir bara en pinsam sörja.

I humor kan man komma med vilka reflektioner som helst, man kan skarva med, och tolka sanningen som man vill för att belysa olika saker. Inom politiken måste du pretentiöst hävda och försvara en sanning.

Hela föreställningen var en pinsam kombination av total förvirring, insparkade dörrar, skott över målet, tramsig politisk korrekthet, simpla dumheter, missförstånd, galna tolkningar, naiva förenklingar, omotiverade ointressanta vulgäriteter, hån och förakt för Sverige till rena lögner. Allt inramat under den pubertala självgoda föreställningen att han har sanningen om det förljugna (?!). Demokrati handlar om olika sanningar, inte ngt kurdiskt totalitärt hävdande av ngn absolut sanning.

I den första föreställningen fick han sympati, i den här andra så befäster han verkligen fördomar om korkade invandrare.

Antingen blir hans öde samma som alla andra mediokra "kändisar", eller så blir han en ny etablissemangets gullgosse ingen vågar ifrågasätta, som t ex den där "Soran".
Citera
2014-06-26, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000000
Den första showen var faktiskt riktigt intressant och intelligent. En självutlämnande och intressant berättelse med personliga reflektioner om Sverige.

Den här "statsministergrejen" var enormt pinsam. En pubertal obstinat föreställning. Han gör det största misstag man kan göra - att blanda humor med pretentiös politik. Man kan göra humor av politik, men inte på ett trovärdigt sätt blanda den pretentiösa politikens agenda med humor, det är som att blanda bak o fram, det blir bara en pinsam sörja.

I humor kan man komma med vilka reflektioner som helst, man kan skarva med, och tolka sanningen som man vill för att belysa olika saker. Inom politiken måste du pretentiöst hävda och försvara en sanning.

Hela föreställningen var en pinsam kombination av total förvirring, insparkade dörrar, skott över målet, tramsig politisk korrekthet, simpla dumheter, missförstånd, galna tolkningar, naiva förenklingar, omotiverade ointressanta vulgäriteter, hån och förakt för Sverige till rena lögner. Allt inramat under den pubertala självgoda föreställningen att han har sanningen om det förljugna (?!). Demokrati handlar om olika sanningar, inte ngt kurdiskt totalitärt hävdande av ngn absolut sanning.

I den första föreställningen fick han sympati, i den här andra så befäster han verkligen fördomar om korkade invandrare.

Antingen blir hans öde samma som alla andra mediokra "kändisar", eller så blir han en ny etablissemangets gullgosse ingen vågar ifrågasätta, som t ex den där "Soran".
Såg inte hela showen (orkade inte) men många i publiken verkade skruva på sig och skratten var ju inte så där överväldigande. Tror att det är många som är trötta på Özz ständiga attacker mot Sverige hela tiden. Roligt att han är så emot SD när hans tidigare monologer i stort sett byggde på att befästa stereotypa fördomar.
Citera
2014-06-26, 22:25
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teriffo
Han sponsrar F!

http://feministisktinitiativ.se/ozz-nujen-ger-100-000-kr-till-valfonden/

Özz är en PK-broiler av värsta sort men han är inte dummare än att han fattar vilket parti som gynnar honom mest.
Citera
2014-06-27, 00:54
Medlem
Oddballs avatar
Satt och letade i SVT:s Öppna Arkiv för någon vecka sedan, då hittade jag serien "Aspiranterna" från 90-talet som handlar om blivande poliser (det är ingen dokumentär). Lustigt nog dök Özz upp i serien som kriminell bad boy. Som en liten parentes bara.

Serien är för övrigt sevärd.
Citera
2014-06-27, 10:19
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Satt och letade i SVT:s Öppna Arkiv för någon vecka sedan, då hittade jag serien "Aspiranterna" från 90-talet som handlar om blivande poliser (det är ingen dokumentär). Lustigt nog dök Özz upp i serien som kriminell bad boy. Som en liten parentes bara.

Serien är för övrigt sevärd.

hehe det har jag också sett, det var verkligen en bild av en ungdoms"gangster" han spelade där.

Jag tycker förövrigt också det är en mycket bra serie, väl värd att se för de som missat den.
Citera
2014-06-27, 10:44
Medlem
Amors avatar
Har han alltid varit lika tråkig? Vad kommer tråkigheten ifrån?

Varför väljer man att bli komiker när man är så tråkig?
Citera
2014-06-27, 13:29
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arthjarna

Vad säger ni sd-anhängare som fullkomligt spyr galla över killen - kunde ni också tycka showen var bra eller ni är lika trångsynta vad gäller humor?
Är det någon som är trångsynt så är det väl Özz Nujen med sin nollrespekt för det svenska folket?
Citera
2014-06-28, 09:20
Medlem
senapslamms avatar
Ja när det gäller KURDISTAN då är han så jävla noggrann med NATIONALISM

Sen kommer hans inavalade släkt hit och ÄTER från vårt bord. Som tack HÅNAR han svenska folkets snälla variant av nationalism.

Och ni ställer er på alla fyra och tar emot. Inget riktigt folk gör så.
Citera
2014-06-28, 19:40
Medlem
LarryHills avatar
Råkade slå över till ettan eller vad det var & där dök han ju upp helt plötsligt. Tänkte att jag skulle kolla lite & skratta åt hans groteska utseende & idiotutläggningar. Men jag kunde verkligen inte.
Vem fan tycker han är rolig? Hans odör går ju genom rutan också så man blir illamående. Usch!

Med risk för att bli misstagen för en bitter & oknullad lantis
Citera
2014-06-28, 20:01
Medlem
addicted2fbs avatar
Läste lite i denna tråd och såg av en slump att det gick repris idag. Jag tyckte showen var riktigt bra, humor blandat med allvar. Riktigt bra, höll inte med i alla ämnen, men jag skrattade gott och anammade annat.

4 av 5 stjärnor!
Citera
2014-06-28, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av addicted2fb
Läste lite i denna tråd och såg av en slump att det gick repris idag. Jag tyckte showen var riktigt bra, humor blandat med allvar. Riktigt bra, höll inte med i alla ämnen, men jag skrattade gott och anammade annat.

4 av 5 stjärnor!
Det är nog ingen slump att du visar aftonbladet som bild...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in