Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-19, 18:41
Medlem
korvbenkes avatar
Herregud vilket jävla skämt till straff detta var... Det är fan värre straff om du blåser svenska hor staten på pengar.

Hoppas bara denna vidriga människa tar sitt liv i fängelset tillsammans med alla övriga mördare det avrättas för lite folk i detta land helt klart.
Citera
2014-12-19, 18:43
Medlem
Citat:
Aftonbladet, Oisín Cantwell: Ryttarinnan tar en stor risk om hon överklagar domen

Men så är han ju en idiot också.
Inte mycket trovärdighet i honom.
Citera
2014-12-19, 18:50
Medlem
Julie1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det var ingen som tvingade henne att utföra detta och tänker genast på Lovisa och hennes rätt till livet, hur hon på ett utdraget sätt berövades det och livssorgen hos hennes anhöriga.
Lovisa finns inte mer..
SJÄLVKLART är det bra mycket mer tragiskt än allt annat runt omkring! Jag känner en oerhörd sympati för den biten och kan inte ens föreställa mig att vara Lovisas efterlevande...vilken oförklarlig smärta, ilska och total bedrövelse! I mitt inlägg tänkte jag mig för stunden mer in i GMs och närståendes situation. Det är självklart en sorg även för Jonnas närstående, dom är ju dömda för all framtid för vad deras dotter/vän mm.mm gjort.
Orka gå till jobbet och vara Jonnas mamma liksom? Fy fan.
Citera
2014-12-19, 18:52
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julie1973
Jag kan inte sluta tänka på hur Jonnas tankar går sedan hon häktades, och framförallt NU. Har hon verkligen fattat vad hon gjort? Hon måste känna värsta paniken över vetskapen att inte se "dagens ljus" på 16 år! SEXTON ÅR! Vet ni hur jävla lång tid det är?!

/ Julia
Nu bör det påpekas att hon sitter ju inte av alla dessa år.
Fastställs nu den här domen på 16 år i hovrätten så behöver hon "bara" avtjäna
två tredjedelar av straffet.

http://www.alden.se/BrFangelse.htm
Citera
2014-12-19, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Precis. Tjejerna brukar vända våldet inåt gentemot sig själva - killarna utåt. Någon av dem här tjejerna skulle ha kunnat bli svårt sjuk i anorexia, börjat skära sig eller rent av ta sitt liv. Nu råkade det bli så här istället. DET hade säkert inte JA förväntat sig.

Hade det däremot handlat om ett kvinnligt svin som lekte med två svagsinta killar då fanns det en stor risk att det hela slutade med ett slagsmål. Antingen fick det svinaktiga tjejen stryk eller att killarna rök ihop med varandra. Eller både och.

Så länge strulandet inte drabbade JA såg han ingen anledning att sluta med sitt dubbelspel. Oklart om han ens har slutat med strulandet nu.. För den slutsatsen som han har dragit av det hela är (hör och häpna) att han nog var för "snäll" gentemot JH! Jajamensan..

JA träffade BO i småskolan och mellan det tills i somras var de ihop. Eller låt oss säga att eventuellt var de det ibland.. Kanske. Eller åtminstone så länge ingen annan "kissade på en pinne" och påstod sig vara gravid. Detta hände förresten antingen flera veckor eller möjligtvis månader sedan. En gång. Eller förresten två gånger. Ena gången var det jobbigt - andra gången inte längre. För om pinnen visade att tjejen inte längre var gravid då vart inte livet lika krångligt för JA längre. Då kunde han börja strula igen..

Eftersom JA uppfattade sig själv som en genomschysst kille ville han gärna stötta tjejer som var gravida. Eller nej förresten: han ville stötta de tjejer som inte längre var gravida. För på tal om att döda någon är det mycket enklare ifall tjejen gör det - istället för att JA ska använda kondom.. Det är nog enklast så. Åtminstone för JA - som det hela ändå handlar om..

JA ville förresten inte vara med JH längre därför att han uppfattade henne som strulig. Hon hade bl.a. ljugit några gånger för honom. Det tyckte JA var jätte jobbigt, eftersom han inte längre visste vad som var sant och vad som var en lögn. JA upplevde det som jobbigt och struligt att han inte kunde lita på JH.

JA själv däremot ville gärna snacka med tjejerna som han var ihop med. Eller åtminstone var ihop med ibland. Eller åtminstone som trodde sig vara ihop med honom. Kanske. Eller jag vet inte längre - nåt åt det hållet i alla fall.

Då gillade JA snacka om hus, bilar och barn. För det hade JA förstått att trasiga tjejer tyckte om att höra. Ju mer han snackade om detta ämne desto mer sex blev det. Det gillade JA.

Men när JH började snacka barn med honom var det inte alls lika kul längre. Något hus var det inte tal om längre. Möjligtvis bil - som han kunde fly med..

Själv hoppas jag innerligt att alla tjejer som möjligtvis funderar att vara tillsammans med det här kräket googlar på hans namn först - och springer sen..

Klockren analys
Citera
2014-12-19, 18:54
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Det var ingen som tvingade henne att utföra detta och tänker genast på Lovisa och hennes rätt till livet, hur hon på ett utdraget sätt berövades det och livssorgen hos hennes anhöriga.
Lovisa finns inte mer..

Mördaren är ute på gatorna redan sommaren 2025.
Citera
2014-12-19, 18:55
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Psykologen fick inte information om hennes google-sökningar under bedömningen. Han hade inte alla fakta på hand. Om, hur hade bedömningen påverkats?

Vad menar du? Har han gjort en bedömning utan att prata med henne. Ska man bedömas efter google sökningar? Fattar inte riktigt hur du tänkte här. Hjälp mig förstå
Citera
2014-12-19, 18:57
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julie1973
SJÄLVKLART är det bra mycket mer tragiskt än allt annat runt omkring! Jag känner en oerhörd sympati för den biten och kan inte ens föreställa mig att vara Lovisas efterlevande...vilken oförklarlig smärta, ilska och total bedrövelse! I mitt inlägg tänkte jag mig för stunden mer in i GMs och närståendes situation. Det är självklart en sorg även för Jonnas närstående, dom är ju dömda för all framtid för vad deras dotter/vän mm.mm gjort.
Orka gå till jobbet och vara Jonnas mamma liksom? Fy fan.

Tror det är bra mkt lättare att vara Jonnas vän än släkting... självklart skall inte hennes släkt lastas för vad hon gjort!

Sen kan Jonnas släkt träffa Jonna under besökstiden och prata... vad ska Lovisas familj gå till? en grav där deras styckade dotter ligger och ruttnar bort...

Kan inte ens skriva utan att bli så jävla förbannad när jag vet att hon bara fick 16år och säkerligen är ute långt före straffet är avklarat...
Citera
2014-12-19, 18:59
Medlem
Citat:
Psykologen fick inte information om hennes google-sökningar under bedömningen. Han hade inte alla fakta på hand. Om, hur hade bedömningen påverkats?

Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Vad menar du? Har han gjort en bedömning utan att prata med henne. Ska man bedömas efter google sökningar? Fattar inte riktigt hur du tänkte här. Hjälp mig förstå

Psykologen hade inte information om googlesökningar eller andra bevis som framkommit , han hade inte fått alla papper.

Så han kunde i det fallet inte avgöra uppsåt eller hur JH planerat detta under påverkan av psykisk sjukdom.
Citera
2014-12-19, 19:05
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Tror det är bra mkt lättare att vara Jonnas vän än släkting... självklart skall inte hennes släkt lastas för vad hon gjort!

Sen kan Jonnas släkt träffa Jonna under besökstiden och prata... vad ska Lovisas familj gå till? en grav där deras styckade dotter ligger och ruttnar bort...

Kan inte ens skriva utan att bli så jävla förbannad när jag vet att hon bara fick 16år och säkerligen är ute långt före straffet är avklarat...

Men enligt flashback medicineras hon rätt kraftigt redan. Då ska hon först avgiftas, om 11 år, innan hon släpps ut. Det kan ta tid.
Citera
2014-12-19, 19:06
Medlem
Åter igen lägg ner snacket om att JA har skulld i va Jonna utfört, Han har inte tvingat henne att stanna utan varit fri att gå vidare med sitt liv.. Även om han ringt så är hon inte tvingad att svara..
Citera
2014-12-19, 19:09
Medlem
Grandiosos avatar
Kommentarer till domen på dagens juridik:

Citat:
Något säger mig att det nog hade krävts ett könsbyte på den tilltalade för att uppnå kriterierna för livstid.
Citat:
Tur att hon kunde bevisa att hon var kvinna.
Citat:
Stoppa kvinnors våld mot kvinnor!

http://www.dagensjuridik.se/2014/12/kvinna-far-16-ar-styckmord-men-inte-bevisat-att-hon-begett-sig-till-brottsplatsen-med-avsikt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in