Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-30, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheQue
Printscreen på detta om länken dör -->
http://i.imgur.com/I0TpGUD.jpg
http://oi59.tinypic.com/11v76np.jpg

Vet du om hennes sida finns kvar på badoo?
Citera
2014-06-30, 02:24
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Antagligen kan de läcka för att bevis bördan är otroligt stark. Hon har ju setts av grannar och även pratat med dem. Hon har ju berättat nästan allt själv, hoppas hon känner någon typ av ånger, tror ni hon gör det?

Jag tror mest att hon ångrar att hon har förstört sitt eget liv. Om hon är ledsen för att LL är död? Har svårt att tro det, hade LL kunnat dö utan att hon själv behövde "ordna" det så tror jag att hon hade varit nöjd. Men vad vet jag.. Exakt hur iskall JH faktiskt är kommer vi inte få veta förrens fup släpps. Innan dess kvarstår min känsla av att hon är iskall ända in i själen.
Citera
2014-06-30, 02:24
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Har det framkommit någonstans att Jonna och Lovisa varit i slagsmål? Jag tror endast det är i tingsrätten och på flashback det räknas som slagsmål, fått spö, fått stryk och liknande om man har fått ett par örfila

Slagsmål ser jag som någonting mellan 2 parter annars är det misshandel.

Det verkar vara så att LL örfilade JH på en krog. Många har sagt det, folk från samma by och så, men jag är ju inte 100%. Det verkar inte ha gått upp i tingsrätten eller så, men rykten på FB säger att JH iaf skrev en anmälan. Ingen har sagt att det är en lögn hittills iaf, så jag tror örfilarna är sanna. Jag har heller inte hört någon säga att JH slog tillbaka.
Citera
2014-06-30, 02:27
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Kan även tillägga att en hammare är ett utmärkt mordredskap, har använts vid tidigare mord och är perfekt, hammare faller inte under "olaga vapeninnehav" så du kan ha en liggande i bilen om du vill det. De flesta hammare har 2 sidor, en platt/rund du använder och spikar med och sen den spetsiga som du kan dra ut spik med.

Du kan nog själv fantisera ihop vad dessa båda sidor gör för skador och om du då slår och slår mot huvudet så visst kan en hammare räcka för att mörda någon.

Jag tror att det är ett bra mordvapen om man är tillräckligt stark. För mig hade det varit ett bra vapen om jag velat döda ett barn eller nått, men säkert inte om jag ville döda en pojkvän eller liknande. Möjligtvis om killen sov och var helt oförberedd.
Citera
2014-06-30, 02:28
Medlem
Citat:
Kan även tillägga att en hammare är ett utmärkt mordredskap, har använts vid tidigare mord och är perfekt, hammare faller inte under "olaga vapeninnehav" så du kan ha en liggande i bilen om du vill det. De flesta hammare har 2 sidor, en platt/rund du använder och spikar med och sen den spetsiga som du kan dra ut spik med.

Du kan nog själv fantisera ihop vad dessa båda sidor gör för skador och om du då slår och slår mot huvudet så visst kan en hammare räcka för att mörda någon.

Nej en hammare är inte ett "utmärkt" mordredskap, inte om du jämför det med något av spetsig eller egg karaktär. Då framstår en hammare som närmast otymplig att hantera för ett sådant ändamål, dom är däremot utmärkt för att tillfoga fysisk smärta (knäskålar och dylikt som i CL fallet)

Men som primärt mordredskap? som kvinna? skärp dig. Rörelsemönstret är dessutom det också väldigt limiterat och såvida du inte är någorlunda fysiskt stark så är det inte ett speciellt smidigt redskap att hålla på att vifta med heller.

Så för att summera?

NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ.
Citera
2014-06-30, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Det verkar vara så att LL örfilade JH på en krog. Många har sagt det, folk från samma by och så, men jag är ju inte 100%. Det verkar inte ha gått upp i tingsrätten eller så, men rykten på FB säger att JH iaf skrev en anmälan. Ingen har sagt att det är en lögn hittills iaf, så jag tror örfilarna är sanna. Jag har heller inte hört någon säga att JH slog tillbaka.

Jag har också hört samma sak men jag kallar inte att man örfilar någon som slagsmål, inte heller anser jag att en person fått stryk om hen får mottaga ett par örfilar.
Citera
2014-06-30, 02:32
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Jag har också hört samma sak men jag kallar inte att man örfilar någon som slagsmål, inte heller anser jag att en person fått stryk om hen får mottaga ett par örfilar.

Näe sant, bäst att vi kallar det örfilar då. Jag undrar varför inte JH slog tillbaka.
Citera
2014-06-30, 02:34
Medlem
Citat:
Näe sant, bäst att vi kallar det örfilar då. Jag undrar varför inte JH slog tillbaka.

För att LL var större rent fysiskt och för att det skedde på allmän plats antagligen. En person som hotar någon via SMS vittnar inte direkt om någon som föredrar direkta konfrontationer. Därav att hon tog med sig hammare den sista dagen dom träffades.
Citera
2014-06-30, 02:40
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Jag tror att det är ett bra mordvapen om man är tillräckligt stark. För mig hade det varit ett bra vapen om jag velat döda ett barn eller nått, men säkert inte om jag ville döda en pojkvän eller liknande. Möjligtvis om killen sov och var helt oförberedd.

Jag tror du underskattar kraften du genererar med ett hammarslag, och all den energin träffar skallen på dryg en kvadrat cm.

Om man kan spika med en hammare så kan man döda med en också, det krävs inte speciellt mycket styrka.
Citera
2014-06-30, 02:40
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
För att LL var större rent fysiskt och för att det skedde på allmän plats antagligen. En person som hotar någon via SMS vittnar inte direkt om någon som föredrar direkta konfrontationer. Därav att hon tog med sig hammare den sista dagen dom träffades.

LL hade säkert hela sitt tjejgäng med sig också som backade upp henne. Brukar ju se ut så när tjejer bråkar, flera mot en. Jag får känslan av att LL var en sådan tjej som kunde göra lite som hon ville utan att någon vågade säga emot. Någon som kan styrka eller sänka den idén? Jag går bara på ren magkänsla här nu.
Citera
2014-06-30, 02:43
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip

det ena utesluter inte det andra
Citera
2014-06-30, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Jag tror du underskattar kraften du genererar med ett hammarslag, och all den energin träffar skallen på dryg en kvadrat cm.

Om man kan spika med en hammare så kan man döda med en också, det krävs inte speciellt mycket styrka.

Jag tror du underskattar hur lätt det är att träffa något så litet som ett huvud på en så pass liten yta och där personen ifråga är ett antal centimeter längre än dig. Du får alltså svinga UPPÅT till och börja med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in