2014-06-14, 19:08
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Och ni satt förstås där för att ni briljerar med er empatiska förmåga.
Du inser väl att det finns grader i helvetet, gör du inte det?

Även om många som sitter på anstalt skulle ha sämre empatisk förmåga än genomsnittsmänniskan så är det ju inte som så att alla skjutit ihjäl en stor mängd barn och ungdomar och sprängt ihjäl ytterligare människor. Förstår du detta?
Citera
2014-06-15, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Du inser väl att det finns grader i helvetet, gör du inte det?

Även om många som sitter på anstalt skulle ha sämre empatisk förmåga än genomsnittsmänniskan så är det ju inte som så att alla skjutit ihjäl en stor mängd barn och ungdomar och sprängt ihjäl ytterligare människor. Förstår du detta?
Du kan knappast påstå att dessa människor har gjort en insats för att försöka rädda sitt land från undergång genom att sälja dödligt knark till småbarn, hoppat på svenska killars huvuden i krogkön, gruppvåldtagit kvinnor o.s.v. o.s.v. Att jordens avskum påstås ha hållit en tyst minut i fängelset för Breiviks offer är i alla fall ingenting jag imponeras av.
Citera
2014-06-16, 23:15
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Du kan knappast påstå att dessa människor har gjort en insats för att försöka rädda sitt land från undergång genom att sälja dödligt knark till småbarn, hoppat på svenska killars huvuden i krogkön, gruppvåldtagit kvinnor o.s.v. o.s.v. Att jordens avskum påstås ha hållit en tyst minut i fängelset för Breiviks offer är i alla fall ingenting jag imponeras av.
Vet du vad, jag tycker helt ärligt att det är skillnad på att kanske ha misshandlat eller till och med mördat en människa och att spränga och skjuta ihjäl 77 samt skada över 300 människor varav flertalet barn och ungdomar. Att du inte förstår det belyser tydligt vilken sjuk djävel du är men det var inget nytt.
Citera
2014-06-20, 17:27
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Någon som vet vad Anders har för rutiner om dagarna just nu?

BUMP!
Citera
2014-06-20, 19:53
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vet du vad, jag tycker helt ärligt att det är skillnad på att kanske ha misshandlat eller till och med mördat en människa och att spränga och skjuta ihjäl 77 samt skada över 300 människor varav flertalet barn och ungdomar. Att du inte förstår det belyser tydligt vilken sjuk djävel du är men det var inget nytt.

NothingToLose är ingen sjuk jävel, suck...

Läs igenom inläggen NothingToLose har skrivit så förstår du "förhoppningsvis" lite bättre.
Senast redigerad av Slingshot 2014-06-20 kl. 20:10.
Citera
2014-06-21, 20:18
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
VG visar ganska tydligt vad de anser om honom.....
http://3.vgc.no/drfront/images/2014/...365;154698.jpg

Verkar vara nån sorts norsk Bengt Vetbästerberg. Tycker lite synd om norrmännen.
Citera
2014-06-25, 13:03
Medlem
volvo 240s avatar
Har försökt hitta klipp från Breiviks rättegång där han beklagar att han inte dödade fler etc. Men verkar vara bortplockat från judetuben... Även det andra telefonsamtalet har jag försökt hitta igen men inget.. bara n liten del av det.. Finns det nån torrent eller nåt med breivks samlade framträdanden eller nåt?

Så löjligt av YT att hålla på och plocka ner..
Citera
2014-06-25, 13:52
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Har försökt hitta klipp från Breiviks rättegång där han beklagar att han inte dödade fler etc. Men verkar vara bortplockat från judetuben... Även det andra telefonsamtalet har jag försökt hitta igen men inget.. bara n liten del av det.. Finns det nån torrent eller nåt med breivks samlade framträdanden eller nåt?

Så löjligt av YT att hålla på och plocka ner..

Jag förstår inte en stavelse av vad du menar! Efter att ha läst ditt inlägg var jag tvungen att gå in på YouTube för att kontrollera och alla klipp finns kvar och de finns dom. Men du kanske inte vet att domare Arntzen stänger av Breiviks mikrofon när han börjar beklaga sig så det var bara de som satt närmast Breivik i rättssalen som hörde att han gärna hade sett att han hade dödat fler än 77.
Senast redigerad av thewellovedone 2014-06-25 kl. 14:09.
Citera
2014-06-25, 22:08
Medlem
Grandiosos avatar
Mass Murder and the Flaws of Checklist Psychiatry

http://www.medscape.com/viewarticle/825800
Citera
2014-06-25, 22:46
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Jag förstår inte en stavelse av vad du menar! Efter att ha läst ditt inlägg var jag tvungen att gå in på YouTube för att kontrollera och alla klipp finns kvar och de finns dom. Men du kanske inte vet att domare Arntzen stänger av Breiviks mikrofon när han börjar beklaga sig så det var bara de som satt närmast Breivik i rättssalen som hörde att han gärna hade sett att han hade dödat fler än 77.
Hm.. ja då antar jag att jag använder fel sökord. Jodå har sett det där massa gånger, och drar man upp volymen rejält när hon stängt av så kan man höra ändå.
Jag får iaf bara upp massa engelska tvprogram där de pratar om att han beklagar sig osv :/

Men hans andra telefonsamtal har du inte hittat va? Alltså en fullständig version.
Citera
2014-06-26, 19:02
Medlem
Slingshots avatar
Vilken adress till honom är up to date så att säga?

Har skickat brev tidigare men inte fått svar, borde ju ha lugnat ner sig lite nu tycker man.
Senast redigerad av Slingshot 2014-06-26 kl. 19:04.
Citera
2014-06-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Vilken adress till honom är up to date så att säga?

Har skickat brev tidigare men inte fått svar, borde ju ha lugnat ner sig lite nu tycker man.
Jag brevväxlar inte med Breivik men det bör vara den här adressen som är aktuell:

Telemark fengsel, Skien avdeling
Postboks 2720 Kjørbekk
3702 Skien
Norge

www.1881.no
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in