2014-02-12, 09:35
Medlem
"Är Anders Behring Breiviks terror ett resultat av sionistiska idéer eller var han helt enkelt en hemlig Mossad-agent? Konspirationsteorier som ger Israel och judarna skulden för 22-juli-attacken, florerar på nätet.

Norges främsta expert på konspirationsteorier, John Færseth, har dykt ned i vildmarken av förklaringsmodeller för den "egentliga" historien bakom den största terrorattacken i Norge någonsin."

http://www.dagen.no/2014/02/11/samfu...nenriks/209960

Citera
2014-02-12, 15:07
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
Mycket intressant fenomen Breivik. Kan inte komma fram till vad som drev honom till att göra ett sådant vansinnesdåd dock. Det närmaste jag kan komma efter att ha läst igenom otaliga grejer är att han lider av narcissism och paranoia (möjligtvis kombinerat med depression och isolation vilket gjorde det hela värre). Han försöker ju hela tiden överdriva sin storhet och sin betydelse, samt tunnelseendet angående Islam och invandringen. Han har totalt tappat nyansförmågan och verkar ju ha en skev verklighetsbild. Förstår inte annars varför han utförde dådet. En person enbart med en övertygelse skulle inte göra det.
Dessutom hade han ju bra vänner, driftighet och en bra mamma (går isär där lite men). Han saknade ju dock utbildning och ett riktigt yrke, vilket förstås kan göra att en person skaffar sig en alternativ betydelse.
Det pågår ingen islamisering menar du?

Själva dådet var ju en marknadsföringsploj för hans ideologi som nu fick stor spridning.

Sen hade han ju rätt om censuren och drevet mot moderata högernationalister etc. Och det gick ju över och FRP är nu i regeringen..
Däremot undrar jag varför han gav upp så fort på ön. Han kunde ju beskjutit polisen som kom ösandes ur sina båtar op vattnet, lätta mål, och sedan fortsatt dödandet av kulturmarxister. Det fattar jag inte riktigt.
Senast redigerad av volvo 240 2014-02-12 kl. 15:16.
Citera
2014-02-12, 16:08
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det pågår ingen islamisering menar du?

Själva dådet var ju en marknadsföringsploj för hans ideologi som nu fick stor spridning.

Sen hade han ju rätt om censuren och drevet mot moderata högernationalister etc. Och det gick ju över och FRP är nu i regeringen..
Däremot undrar jag varför han gav upp så fort på ön. Han kunde ju beskjutit polisen som kom ösandes ur sina båtar op vattnet, lätta mål, och sedan fortsatt dödandet av kulturmarxister. Det fattar jag inte riktigt.

Beror på vad du menar med islamisering. Det pågår en förflyttning av människor - många invandrar från Islamiska länder. Men problemet ligger inte i Islam i sig, inte än i alla fall, utan i en för stor invandring på för kort tid. Religionsfrihet bör värnas om. Så även Islam bör vara tillåtet, men jag tycker inte att man ska ha friheten att bygga hur många moskéer som helst. Det måste vara reglerat så att man värnar om den inhemska kulturen (kristendomen) så att denna fortfarande får vara den dominerande majoritetsreligion. Helst skulle jag se att det inte fanns religion överhuvudtaget, det är mest ett sätt att hjärntvätta människor. Som bevisat av studier nyligen. Religiösa människor har lägre IQ än genomsnittet.

Angående det andra så menar jag inte motivet, precis som jag skrev till trollet som citerade mig. Det vet jag redan. Utan mer de psykologiska aspekterna, om du så vill, på djupet. Varför en person som Breivik begår ett vansinnesdåd. Han har ju uppenbart en diagnos, precis som nästan alla mass/seriemördare. Det kan handla om anti-social personlighetsstörning, schizofreni, paranoia, narcissism, empatistörning, asperger osv.
Som sagt narcissismen är ju helt uppenbar i hans sätt att bete sig och se på sig själv och andra. Det går även ihop med att han saknar empati för andra människor. Han visar ju även tydliga drag av asperger, med specialintressen och svårt i vissa fall med sociala interaktioner. Även hans leende tyder ju på detta, som redan uppmärksammades när han var liten. Detta, kombinerat med ensamhet, ingen utbildning, ingen far som finns där osv. Kan ju kanske vara förklaringen till hans beteende.
Det är mer detta jag är intresserad av.
Senast redigerad av Cryotecher 2014-02-12 kl. 16:13.
Citera
2014-02-13, 13:15
Medlem
Citat:
Beror på vad du menar med islamisering. Det pågår en förflyttning av människor - många invandrar från Islamiska länder. Men problemet ligger inte i Islam i sig, inte än i alla fall, utan i en för stor invandring på för kort tid. Religionsfrihet bör värnas om. Så även Islam bör vara tillåtet, men jag tycker inte att man ska ha friheten att bygga hur många moskéer som helst. Det måste vara reglerat så att man värnar om den inhemska kulturen (kristendomen) så att denna fortfarande får vara den dominerande majoritetsreligion. Helst skulle jag se att det inte fanns religion överhuvudtaget, det är mest ett sätt att hjärntvätta människor. Som bevisat av studier nyligen. Religiösa människor har lägre IQ än genomsnittet.

Men varför vill du att förflyttningen av "hjärntvättade människor med lägre IQ än genomsnittet" (dina egna ord) ska få fortgå?

Citat:
Angående det andra så menar jag inte motivet, precis som jag skrev till trollet som citerade mig. Det vet jag redan. Utan mer de psykologiska aspekterna, om du så vill, på djupet. Varför en person som Breivik begår ett vansinnesdåd. Han har ju uppenbart en diagnos, precis som nästan alla mass/seriemördare. Det kan handla om anti-social personlighetsstörning, schizofreni, paranoia, narcissism, empatistörning, asperger osv.
Som sagt narcissismen är ju helt uppenbar i hans sätt att bete sig och se på sig själv och andra. Det går även ihop med att han saknar empati för andra människor. Han visar ju även tydliga drag av asperger, med specialintressen och svårt i vissa fall med sociala interaktioner. Även hans leende tyder ju på detta, som redan uppmärksammades när han var liten. Detta, kombinerat med ensamhet, ingen utbildning, ingen far som finns där osv. Kan ju kanske vara förklaringen till hans beteende.
Det är mer detta jag är intresserad av.
Breivik saknar inte empati, han upplever att han har en plikt inför sitt land ungefär som en soldat. En person som ska delta i strid måste stänga av sin empati för eventuella offer. Detta är inget försvar från min sida för hans handlingar, utan ett försök till förklaring kring hur han har tänkt.
Senast redigerad av NothingToLose 2014-02-13 kl. 13:17.
Citera
2014-02-13, 13:16
Medlem
Idag fyller Breivik 35 år.
Citat:
Subject: Breivik's birthday competition

As many of you may have known, today is Anders Behring Breivik's birthday. Let us raise our glasses in unison to celebrate that this great man was brought to our world and that each year he could grow more determined in the cause to become who he is today. We have certainly not forgotten him and his deeds.

After some consideration, I have come up with a plan to celebrate together while we also let ABB know we honour him. The plan is as follows - we set up an art competition.

1. I hereby open a competition for best artistic tribute to Breivik.
2. Anyone of you guys can enter with an original creative work, such as poetry, painting, music, video, whatever. Just do what you're good at and show your appreciation for ABB!
3. Upload a file with your entry on the discussion board at https://vk.com/eu_workgroup
4. If you see a work that you like, vote for it with the 'like' button.
The competition and voting will run up until April 16, which is the date when Breivik's trial started. The work that gets the most votes/'likes' by April 16 will win.
5. I will make sure the winning entry is sent to ABB himself, and if that's not possible, he will hear of your tribute through a letter or photograph plus the entry will be featured on our blog.

Good luck to everyone!
http://vk.com/europeanunderground
Citera
2014-02-13, 15:15
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Men varför vill du att förflyttningen av "hjärntvättade människor med lägre IQ än genomsnittet" (dina egna ord) ska få fortgå?

Breivik saknar inte empati, han upplever att han har en plikt inför sitt land ungefär som en soldat. En person som ska delta i strid måste stänga av sin empati för eventuella offer. Detta är inget försvar från min sida för hans handlingar, utan ett försök till förklaring kring hur han har tänkt.

Nej jag vill ha minskad invandring men alla som invandrar är inte religiösa. Men du trollar väl, så varför skriver du till mig?

Nej, han saknar definitivt empati. Det är ju helt uppenbart.
Han är därtill väldigt självabsorberad - han ser på sig själv som någon slags gud. "Commander Breivik" låt mig skratta. Narcissismen igen.
Han bryr sig inte om andra människor, utan är mest intresserad av sig själv och hur andra uppfattar honom. Patetiskt beteende. Men det är klart, har man en störning kan man ju inte rå för det dess värre.
Detta beteende kan man heller inte jämföra med soldater i krig, om du menar en försvarande styrka. Dom skjuter mot andra beväpnade styrkor och går definitivt inte runt och avrättar obeväpnade civila personer på nära håll och om dom gör det anses dom bara vara fega kräk. Detta går dessutom emot reglerna gällande krig.
Många soldater som återvänder från längre krigsvistelser lider även av post-traumatisk stress, är deprimerade och begår självmord i hög grad pga. det dom har varit med om. Inte så konstigt kan tänkas, om man har en normalt fungerande empati/skuld förmåga.
Senast redigerad av Cryotecher 2014-02-13 kl. 15:18.
Citera
2014-02-13, 16:47
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sayyadina99
Ja, det är inte alltid lätt att förstå andra Kul att du har vänner "av Breiviks typ". Vänner kan man inte få för många av.

Du tror att jag skämtar Jag dras till narcissistiska och egensinniga människor eftersom jag är sådan själv. Egentligen hade jag beslutat mig för att inte diskutera med dig och NothingToLose om Breivik längre eftersom ni inte har något grepp om honom och kommer aldrig att få men nu sitter jag här och svarar ändå.
Citera
2014-02-13, 16:51
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Verkligen?! Har Breivik sagt så: "a nice GAY"?! Nä, nu bjöd du nog på en klassisk freudian slip, din lille SD-judebög!

Gay som i kille, INTE gay som i bög. Hur stavas gay då om det är en kille i allmänhet man menar?
Citera
2014-02-13, 20:37
Medlem
Citat:
Nej jag vill ha minskad invandring men alla som invandrar är inte religiösa. Men du trollar väl, så varför skriver du till mig?

Du vet väl om att flyktingströmmen av syrier, tusentals per vecka till Sverige, till nästan 100% består av muslimer, dvs de du kallar "hjärntvättade människor med lägre IQ än genomsnittet" och att alla dessa får PUT och kan ansöka om svenskt medborgarskap och få rösta i riksdagsval efter bara 4 år i Sverige? Med vår religionsfrihet och satsning på integration istället för assimilering skulle vi inom en snar framtid kunna få ett islamistiskt parti i riksdagen, alternativt att de gamla partierna blir mer och mer invandrings- och islamkramande för att köpa röster vilket redan sker (exemelvis MPs "generösa flyktinmottagande" och framtida mål om fri invandring och Centerns förslag om fri invandring och månggifte).

Citat:
Nej, han saknar definitivt empati. Det är ju helt uppenbart.
Han är därtill väldigt självabsorberad - han ser på sig själv som någon slags gud. "Commander Breivik" låt mig skratta. Narcissismen igen.
Han bryr sig inte om andra människor, utan är mest intresserad av sig själv och hur andra uppfattar honom. Patetiskt beteende. Men det är klart, har man en störning kan man ju inte rå för det dess värre.
Detta beteende kan man heller inte jämföra med soldater i krig, om du menar en försvarande styrka. Dom skjuter mot andra beväpnade styrkor och går definitivt inte runt och avrättar obeväpnade civila personer på nära håll och om dom gör det anses dom bara vara fega kräk. Detta går dessutom emot reglerna gällande krig.
Många soldater som återvänder från längre krigsvistelser lider även av post-traumatisk stress, är deprimerade och begår självmord i hög grad pga. det dom har varit med om. Inte så konstigt kan tänkas, om man har en normalt fungerande empati/skuld förmåga.
Breivik använde sig av asymmetrisk krigföring. Det känns ovant och fel för gemene man eftersom det är al-Qaida-metoder men det var inte hans mening att vi ska gilla det. Han visste att han skulle bli hatad men han utförde inte terrordåden för att bli omtyckt.
Citera
2014-02-13, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Du tror att jag skämtar Jag dras till narcissistiska och egensinniga människor eftersom jag är sådan själv. Egentligen hade jag beslutat mig för att inte diskutera med dig och NothingToLose om Breivik längre eftersom ni inte har något grepp om honom och kommer aldrig att få men nu sitter jag här och svarar ändå.
Du menar att Breiviks soulmate är en radikalfeministisk homosexuell jude? Och så snackas det om att jag är den som trollar.
Citera
2014-02-14, 00:30
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Du menar att Breiviks soulmate är en radikalfeministisk homosexuell jude? Och så snackas det om att jag är den som trollar.

Ja, jag är en "soulmate" till Breivik om du nu vill kalla det så, men det övriga har ingenting med den saken att göra eftersom min "soulmateness" ligger på ett djupare plan. För övrigt är jag inte radikalfeministisk, snarare höger och motståndare till kvotering, jag förstår inte bara tjusningen med att se ner på allt vad kvinnor är och gör vilket resulterar i att jag känner att jag måste försvara kvinnor. Att kalla mig homosexuell känns helt fel, jag är metro. Och jude är jag ju.

Nästan alla anser att Åsne Seierstad bok "En av oss" är mycket bra men sedan finns det vissa individer som vägrar att acceptera den boken och jag tycker det är så svårt att få grepp om varför denna minoritet har så svårt för boken. Deras egna förklaringar är genomgående krystade och inkonsekventa men ju mer jag har tänkt på det desto mer får jag känslan av att det egentligen inte är boken som är problemet utan VEM som har skrivit den.
Citera
2014-02-14, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Att kalla mig homosexuell känns helt fel, jag är metro.

Försök inte.
Citat:
Jag tänder på personlighet och det finns inte med på listan. Låt mig få ta ett exempel; jag vill ha grova håriga män, gärna med skägg, MEN det handlar om exakta nyanser, det går inte med vilken grov hårig man med skägg som helst vilket gör en lista av den här sorten värdelös, för att jag ska tända så måste han bland annat också ha runda kinder och ett inneboende jämnmod. Problemet med en sådan här lista är att den utgår ifrån att har en man bara de eller de allmänna alfahanedragen så tänder andra till så där okotrollerbart liksom men tyvärr är det inte riktigt så enkelt.
(FB) Min teori om 8 faktorer som är attraktiva för kvinnor

Du är antingen fullblodsbög eller en trollande radikalfeministisk kvinna. Eftersom du spyr ut ditt hat mot alla män på Flashback och har valt att förnedra Breivik med din avatar så misstänker jag det senare. Särskilt eftersom du propagerar så starkt för Seierstads bok i vart och vartannat inlägg. Sådana fasoner tillhör definitivt kvinnosläktet.
Senast redigerad av NothingToLose 2014-02-14 kl. 09:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in