Citat:
Ursprungligen postat av
volvo 240
Det pågår ingen islamisering menar du?
Själva dådet var ju en marknadsföringsploj för hans ideologi som nu fick stor spridning.
Sen hade han ju rätt om censuren och drevet mot moderata högernationalister etc. Och det gick ju över och FRP är nu i regeringen..
Däremot undrar jag varför han gav upp så fort på ön. Han kunde ju beskjutit polisen som kom ösandes ur sina båtar op vattnet, lätta mål, och sedan fortsatt dödandet av kulturmarxister. Det fattar jag inte riktigt.
Beror på vad du menar med islamisering. Det pågår en förflyttning av människor - många invandrar från Islamiska länder. Men problemet ligger inte i Islam i sig, inte än i alla fall, utan i en för stor invandring på för kort tid. Religionsfrihet bör värnas om. Så även Islam bör vara tillåtet, men jag tycker inte att man ska ha friheten att bygga hur många moskéer som helst. Det måste vara reglerat så att man värnar om den inhemska kulturen (kristendomen) så att denna fortfarande får vara den dominerande majoritetsreligion. Helst skulle jag se att det inte fanns religion överhuvudtaget, det är mest ett sätt att hjärntvätta människor. Som bevisat av studier nyligen. Religiösa människor har lägre IQ än genomsnittet.
Angående det andra så menar jag inte motivet, precis som jag skrev till trollet som citerade mig. Det vet jag redan. Utan mer de psykologiska aspekterna, om du så vill, på djupet. Varför en person som Breivik begår ett vansinnesdåd. Han har ju uppenbart en diagnos, precis som nästan alla mass/seriemördare. Det kan handla om anti-social personlighetsstörning, schizofreni, paranoia, narcissism, empatistörning, asperger osv.
Som sagt narcissismen är ju helt uppenbar i hans sätt att bete sig och se på sig själv och andra. Det går även ihop med att han saknar empati för andra människor. Han visar ju även tydliga drag av asperger, med specialintressen och svårt i vissa fall med sociala interaktioner. Även hans leende tyder ju på detta, som redan uppmärksammades när han var liten. Detta, kombinerat med ensamhet, ingen utbildning, ingen far som finns där osv. Kan ju kanske vara förklaringen till hans beteende.
Det är mer detta jag är intresserad av.