Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-26, 20:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Hejhej!
Slinker in i tråden nu, är nyfiken på fallet, vet alltså ingenting mer än att en flicka är mördad, styckad, av en annan tjej som har haft två killar till medhjälpare? är det så?
vem är mördad, vem är mördaren etc. Finns länkar facebook, foton etc.
Motiv?

Vill någon skriva en kortfattad uppdatering?
Det finns en länkad från första inlägget.
Citera
2014-06-26, 20:38
Medlem
Fogsvans finns ju i varje hus och med en sån krävs inga styckningskunskaper och det borde gå snabbt såga av armar och ben
Citera
2014-06-26, 20:41
Medlem
Jag får, efter de senaste uppgifterna, en tanke som inte vill ge sig: Kan det vara så att JH bett JN att gjuta in likdelarna i betong??? Advokaten påstår ju att JH bett JN om hjälp och att JN därefter förmått henne att ange sig själv . . . .

Ja med tanke på fyndplatsen?
Citera
2014-06-26, 20:41
Medlem
Willow1s avatar
Troligt är att JN var hemma när JH kom hem efter dumpningen. Hon är blek förvirrad och har spår av blod på sig. Hon är en ända röra. Hon bryter ihop och säger att hon slagits med Lollo och att hon knivskurit henne och nu är hon rädd för att hon är död. JN frågar om hon inte kollade om hon levde, hon svarar att hon nog är död och lägger till - snälla Jonthe hjälp mig! Han blir jätte upprörd och säger att - du är fanimej inte klok du måste ju ringa polisen. Det här vill jag inte befatta mig med. Hon gråter och chocken släpper. Hon vill inte berätta för honom att hon styckat Lollo eftersom Jonthe ger henne kalla handen mycket bestämt. Nu rullar verkligheten in för henne och hon berättar inte för JN vad hon egentligen gjort lyfter luren och ringer polisen. Jonthe tar bilen och åker iväg, han vill inte uppleva den tumult han har inombords. Eller nått sånt kanske?
Citera
2014-06-26, 20:46
Bannlyst
nde
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om uppgifterna stämmer så rimmar de dåligt. Mycket motsägelsefullt, frågan är vilken uppgift som stämmer med sanningen.

Håller med OY här ! Klart att JN kände till vad JH gjort - hon berättade ju för fasen det för honom !

Däremot är det tveksamt om JA hade någon vetskap om det hela !

Vad skulle JN ha gjort med den informationen förutom att kontakta polisen ? - kanske kontakta JA och berätta vad som hänt i hans lägenhet ? ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag får, efter de senaste uppgifterna, en tanke som inte vill ge sig: Kan det vara så att JH bett JN att gjuta in likdelarna i betong??? Advokaten påstår ju att JH bett JN om hjälp och att JN därefter förmått henne att ange sig själv . . . .

Alltså snälla, jag förstår att tråden börjar bli lång och inte alla orkar läsa igenom allt, men använd då sökfunktion. Det där scenariot har redan diskuterats.
Citera
Medlem
så tragiskt ,den ena tjejen ligger i ett kylrum och den andra sitter i en liten cell, 2 tjejer som hade till synes bra liv,så blev det så här
Citera
2014-06-26, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched

Med tanke på att man är galen nog att såga itu en människa så kan man ju vara så galen att man vill gjuta in delarna i betong. Det finns nog möjlighet till detta också.
Citera
2014-06-26, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Troligt är att JN var hemma när JH kom hem efter dumpningen. Hon är blek förvirrad och har spår av blod på sig. Hon är en ända röra. Hon bryter ihop och säger att hon slagits med Lollo och att hon knivskurit henne och nu är hon rädd för att hon är död. JN frågar om hon inte kollade om hon levde, hon svarar att hon nog är död och lägger till - snälla Jonthe hjälp mig! Han blir jätte upprörd och säger att - du är fanimej inte klok du måste ju ringa polisen. Det här vill jag inte befatta mig med. Hon gråter och chocken släpper. Hon vill inte berätta för honom att hon styckat Lollo eftersom Jonthe ger henne kalla handen mycket bestämt. Nu rullar verkligheten in för henne och hon berättar inte för JN vad hon egentligen gjort lyfter luren och ringer polisen. Jonthe tar bilen och åker iväg, han vill inte uppleva den tumult han har inombords. Eller nått sånt kanske?

Men då är vi där med varför hon valde den platsen som hon valde. Varför körde hon dit likdelarna?

Sen undrar jag om någon vet om mordvapen har hittats i parets hem?
Citera
2014-06-26, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StopDropAndRoll
Men fyfan Hur kan man göra något sånt? Jag skulle inte ens kunna stycka en kyckling.
Vi brukar tävla om vem som får skära köttet här hemma, förloraren blir den som gör det. Så jobbigt tycker jag det är att skära kött liksom..

Man styckar inte med varesig häcksax eller annat slött verktyg under så kort tid som verkar vara möjlig för mgm. Kniv eller såg är det absolut vanligaste vid viltstyckning som exempel och är hon normalt utbildad i elementär kunskap om kroppen så vet hon säkert att häcksax är inte rätt redskap. Såg eller liknande är nog det som används om det skall kallas husredskap.. obs husredskap.. inte lägenhetsredskap för där sågar man endast vid renovering..

Något som jag reagerade på är att enligt media har polis sagt, "styckningen är nästan fullbordad" och man undrar vad är en fullbordad eller icke fullbordad styckning, FUP kommer ge svaret men det ger iaf en viss rysning i detta fall.
Citera
2014-06-26, 20:54
Medlem
Ser att det funnits ett visst intresse för dansband bland de inblandade, kan det ha funnits något dolt meddelande i dessa låtar?
Citera
2014-06-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Med tanke på att man är galen nog att såga itu en människa så kan man ju vara så galen att man vill gjuta in delarna i betong. Det finns nog möjlighet till detta också.
Ja, det skulle liksom räta ut flera frågetecken, dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in