Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-26, 17:35
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Kan man gissa att den misstänkte höll lite koll på lägenheten och listat ut själv att bo fanns kvar i lägenheten?
Har hört annorlunda. Vi får väl se vad som framkommer.
Citera
2014-06-26, 17:36
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Du tror alltså att en offentlig försvarare ska hitta på alternativt händelseförlopp för att klienten ska frikännas? Och du menar också att advokaten ska se till att klienten tar tillbaka det den sagt i polisförhör. Nu skojar du med oss hoppas jag?

Jag har haft försvarare som resonerat precis som inlägget du citerar, visserligen inte för så grova brott som mord men fängelse fanns med på straffskalan.

Dom säger inte rakt ut "ljug och säg såhär" utan mer ett smygande

"men du shponglad, är du säker att det inte gick till på det här sättet, då har du inte begått ett brott, va det inte så det gick till?" "du kanske inte minns just den detaljen, eller hur?" osv

Deras jobb är att med alla lagliga medel representera dig så gott det går, och det kan innebära att röra sig i gråzoner, så va det iallafall för mig. Den advokatbyrån låg mitt på stureplan typ om det har någon bäring
Citera
2014-06-26, 17:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Efter styckningen är väl också efter mordet? Det rimligaste är väl att polisen meddelades efter hela brottsförloppet och att mannen också fått veta om mordet efter hela brottsförloppet.

Edit. Jaha, så mycket framgår ju av vad mannens ombud berättar för Expressen:

http://www.expressen.se/nyheter/ringde-polisen--efter-sambons-overtalning/

Han berättar att hans klient, fram till söndagens häktningsförhandling, var fullständigt ovetande om att det 22-åriga offret mördats och sedan styckats.
– Det var en chock för min klient att höra det. Det är så klart svårt att smälta sådan information.

Visste ingenting, ville dock inte hjälpa JH, uppmanade henne att kontakta polisen?
Citera
2014-06-26, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jujubee
Ähmen fyfan, fogsvans? Lär ha blivit grisigt. Var har du fått tag i den infon? Vet du vad hon använde som mordvapen?

Behöver inte bli så grisigt om hon vart död en stund. Från en som känner anhöriga. Vet inte mordvapen å har inte brytt mig om å fråga heller
Citera
2014-06-26, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Förstår det!Vet han vem som skvallrade för Jonna att Lovisa övernattat i lgh med Jonas?

Kanske inte var skvaller ! Hon kan ha åkt dit i en ren svartsjuka desperation för att kolla läget vid JA, s lägenhet i Askersund för att där upptäcka LL , s parkerade bil och vänta ut någon av dem ... ?

JH kan ju ha ringt/ messat JA sent på kvällen - som antingen avvisat henne eller ej svarat.
Citera
2014-06-26, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Denna dam (JH) du syftar på är 160 cm över havet, enligt egen uppgift.

Finns lite olika uppgifter men det gör väl knappast någon skillnad mer än att hon verkar vara effektiv och beslutsam, fixar man detta på styvt 4-6 timmar inkluderat transport några mil så har hon jobbat hårt.

Det tar iaf udden ur påståenden om att styckmördaren i norrbotten inte skulle vara kapabel eller ha fysik för det mord han utförde och medföljande styckning och flyttning av kroppsdelar.

Kanske denna dam blivit "triggad" av styckmordet i norrbotten och då hon tappade kontrollen både mördade och styckade, kanske långsökt men osvuret är väl bäst, det lär kanske framkomma när länsman dammsuger hennes dator/mobil etc. Hon enligt trådpostare ha ett visst intresse av CSI vilket GM i norrbotten också hade.
Citera
2014-06-26, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han berättar att hans klient, fram till söndagens häktningsförhandling, var fullständigt ovetande om att det 22-åriga offret mördats och sedan styckats.
– Det var en chock för min klient att höra det. Det är så klart svårt att smälta sådan information.

Visste ingenting, ville dock inte hjälpa JH, uppmanade henne att kontakta polisen?

Ja det där är jävligt märkligt. Kanske snurrar Expressen till det med JA/JN?
Citera
2014-06-26, 17:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Ja det där är jävligt märkligt. Kanske snurrar Expressen till det med JA/JN?

Om uppgifterna stämmer så rimmar de dåligt. Mycket motsägelsefullt, frågan är vilken uppgift som stämmer med sanningen.
Citera
2014-06-26, 17:53
Bannlyst
Citat:
Om uppgifterna stämmer så rimmar de dåligt. Mycket motsägelsefullt, frågan är vilken uppgift som stämmer med sanningen.

AB har ju uppgiften om att JH ringde JN och bad om hjälp efter mordet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19121833.ab
Citat:
Enligt uppgift till Aftonbladet berättade den mordmisstänkta kvinnan i förhör att hon efter att hon dödat 22-åringen ringde till den nu släppte 24-årige mannen, hennes ex-pojkvän, och berättade vad hon gjort - och bad om hans hjälp.
– Men han ville inte hjälpa henne, har hon sagt i förhör, berättar en poliskälla.

Expressen har uppgiften att JH berättade när JN kom hem
Citat:
När den 24-årige mannen kom hem från jobbet hade hans sambo dödat och styckat sin kärleksrival.
Desperat vädjade hon om hans hjälp.
I stället uppmanade han henne att ringa polisen, uppger källor för Expressen.

Sedan finns det obekräftat att JH skall ring JA och berättat om knivslagsmål.

Hmmmmmmm
Citera
2014-06-26, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summoner
Jag tror du missförstått mig, jag pratar inte om JH, jag pratar om JN's inblandning.
Om det nu är honom du syftar jag inte på att han inte är kapabel fysiskt, utan psykiskt.

Jag tänkte närmast på mgm och inte de andra två individerna, kanske var otydlig.

Dock så blir det snarare en regel att man kan inte påstå att han/hon inte kan vara kapabel till ett grovt brott, tycker mig finna att vid sådana mord som t.ex. detta så är gm i andras ögon nästan fläckfri men verkligheten visar annat när sanningen uppdagas, till mångas chock.

Men givetvis finns det andra sidan, oftast då i kriminella kretsar där någon får skallen bortblåst och man finner gm, då kan man med hyfsad säkerhet säga att det var iaf inte oväntat att grovt våld skulle användas för eller senare.
Senast redigerad av ToZon 2014-06-26 kl. 18:49.
Citera
2014-06-26, 18:22
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:

Jag uppfattar det som att advokaten menar att hans klient inte fick höra en detaljerad berättelse av den misstänkta Jonna Henningsson utan en berättelse mer i stil med att hon attackerat brottsoffret. Om det är sant går ju inte att säga.
Citera
2014-06-26, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
AB har ju uppgiften om att JH ringde JN och bad om hjälp efter mordet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19121833.ab

Expressen har uppgiften att JH berättade när JN kom hem

Sedan finns det obekräftat att JH skall ring JA och berättat om knivslagsmål.

Hmmmmmmm
Dock hade hon tydligen endast berättat för JN att hon hade hamnat i bråk och det hade slutat illa, inte att hon hade mördat och styckat en annan tjej. Det förklarar att JN övertalade JH att ringa polisen och anmäla sig själv och att JN själv inte ringde.

Edit, var visst typ 3a på bollen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in