Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Du menar att hon kan ha slagit in sängen i paket?

Hur menar du nu...?
Citera
2014-06-24, 11:36
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Det kan vara möjligt att kärran och pappersinslagning av kroppsdelarna faktiskt var JH:s verk och därmed är alltihop bevismaterial och måste med i bilen.

Ska ändå ner i säcken, det är kanske inget styckmord ändå.

Tänker mer på jordprover osv som de kan behöva ta med sig. Eller helt enkelt smutsiga verktyg efter undersökningen.
Citera
2014-06-24, 11:36
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Du menar att hon kan ha slagit in sängen i paket?

Nej jag menar att JH måste haft samma problem att flytta kroppen som rättsteknikerna har. Hon måste använt en kärra och slagit in kroppsdelarna i papper för att slippa blod och skit i bilen som annars måste tvättas bort senare.

Det kan vara kroppsdelarna i pappret och hennes kläder i korgen som givetvis måste tas av för enkel styckning. Möjligen ligger huvudet i korgen mellan kläderna då JH inte ville att någon skulle titta in i bilen och se huvudet i korgen. Inslagna kroppsdelar är svårt att identifiera utifrån en bil precis som vi här fortfarande diskuterar huruvida det kan vara kroppsdelar i papper vi ser på bilden.
Citera
2014-06-24, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Jag har nu talat med en rättsläkare så alla spekulationer om paket kan avslutas.
Även om det bara påträffas enstaka delar läggs det alltid i liksäckar.
Då var det uträtt.

Okey, bra.
Hade rättsläkaren någon teori angående paketen?
Citera
2014-06-24, 11:40
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Ska ändå ner i säcken, det är kanske inget styckmord ändå.

Tänker mer på jordprover osv som de kan behöva ta med sig. Eller helt enkelt smutsiga verktyg efter undersökningen.

Om kärra, papper och allt däruti är bevis bör de väl ta med alltihopa i befintligt skick. Tror inte en liksäck rymmer hela vagnen. Men jag förstår vad du menar.
Citera
2014-06-24, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Enligt ett PM jag fått ska JA jobba i Zinkgruvan och LL ska tydligen bo där.

Edit: Hon är skriven i Åmmeberg, och det kanske framgått i tråden tidigare?

LL jobbar också i Zinkgruvan enligt min källa.
Däremot arbetar de inte med samma uppgifter. JA jobbar skift.

Mordet skall tydligen ha ägt rum i JA:s lägenhet när denne inte var hemma.
Det verkar dock inte som om kroppen fanns där.
Citera
2014-06-24, 11:42
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Du har missat att vi fått rätt bra info från insatt person några sidor bak. Kan ha varit vid 21-tiden igår kväll, backa i tråden och kolla. Annars gick infon ut på att man aldrig slår in kroppsdelar på det här sättet, eller fraktar på vagn.

Vad är det för info från insatt person du hänvisar till? Är det dina PM du menar eller något annat som jag missat?
Citera
2014-06-24, 11:44
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
edit: 2.05 in i filmen ses en tekniker plocka ner utrustning o lasta kärra, som den andra håller i http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19091633.ab

Jag kan inte se om det är samma kärra. Men är det teknikernas kärra på bilden så bör det ju inte vara kroppsdelar de fraktar på den utan liksäck runt dessa också.

http://tinypic.com/view.php?pic=2nlgsix&s=8
Senast redigerad av Hull 2014-06-24 kl. 11:53.
Citera
2014-06-24, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Om LL låg och sov mitt på dagen kanske hon "festade" med JA hela natten. Att JH kom in i lägenheten utan bråk borde väl vara det mest troliga så LL vaknade och släppte in henne. Annars borde skador på dörren eller öppna fönster indikera på att hon smög in och gav LL en överraskningsstyckning.

Ja eller så var dörren helt enkelt olåst ?
Citera
2014-06-24, 11:45
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Vet du om första våningen ligger i markplan? I så fall kan JH använt en skottkärraför att forsla ut kroppen till ett fordon. Skottkärra bör hon ha hemma på gården. Ev kan hon ha klarat en skottkärra med en kropp ner för en halvtrappa också, om JA bor på 1:a våningen o den ligger en halvtrappa upp. Hon måste i så fall åkt hem o hämtat en skottkärra (eller åkt o köpt ny).

Det skulle nog låta något fruktansvärt så det tror jag inte hon hade klarat obemärkt. Tänk på att hon inte är boende i fastigheten och grannar brukar vara bra på att kolla när något låter av ren nyfikenhet.
Citera
2014-06-24, 11:47
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det skulle nog låta något fruktansvärt så det tror jag inte hon hade klarat obemärkt. Tänk på att hon inte är boende i fastigheten och grannar brukar vara bra på att kolla när något låter av ren nyfikenhet.

Det kan vara så enkelt att nyfikna grannar sett alltihop och förvarnat polisen. När sedan larmet går kopplas dessa vittnesmål ihop snabbt och man vet ungefär var kroppen flyttats och med vilken bil samt vem det var som bar på föremålen.
Citera
2014-06-24, 11:53
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Nåt är han misstänkt för att ha hjälpt JH med eftersom han sitter häktad.
Mm. Fast bara på skälig misstanke, och det är i ärlighetens namn inte så jäkla mycket att komma med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in