Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-26, 12:18
Medlem
Willow1s avatar
Glöm Psykopat grejen! Låter mer som en personlighets fas pga psykisk kris. Hon var en snäll häst tjej, bortskämd och lite skyddad av livet hon levde. När hästarna försvann tog de med sig en del av hennes identitet och hon var i starten till en psykisk kris. Att leva ett helt liv med djur i den form hon gjort är som att befinna sig i en värld i världen. Utanför är man ingen! Hon ville ha en annan livstil men eftersom det i grunden inte var hon kände hon nog att hon aldrig passade in?! Hennes liv var i fall gropen för att kliva in i psykisk kris. Läs lite om det så förstår ni vad jag menar. Psykisk kris kan bli ursinnig vrede som riktas mot saker/personer på de mest underliga vis. Hon hade tappat bort sig själv. Detta jag skriver förlåter inte henne svarta själ och det hon gjort. Men man behöver inte vara ett psyko för att flippa. Jag har följt tråden från start och media, och jag fattar bara inte hur en person kan skapa en sådan våg av lidande, familjer, vänner mm
Citera
2014-06-26, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Men hon ringde JN om hjälp enligt psycho77. Hur h*n nu vet det.

Men hur är JAlbin inblandad då? Om hon inte hört av sig till honom. Är han förresten misstänkt fortfarande. Har då inte läst att misstankarna helt har släppts. Det måste ha något med lägenheten att göra om det inte har att göra med att han svarade i sin egen telefon som JN gjorde enligt psycho77.

Du är faaan dum i huvudet på riktigt el inte läskunnig! Läs tråden och länkar och sluta för faaan och ställa frågor som det finns bekräftade svar på!

Men för helvete mordet hände i JAs lägenhet, troligen därför de tog in han!!!
Citera
2014-06-26, 12:28
Medlem
Willow1s avatar
Blandar man dessutom en gnutta Narcissism till kompotten så kaboom har man en tids inställd bomb. Alla som pysslar med bedömnings sporter har en narcissistisk ådra " Beleive me I know" de söker konstant bekräftelse. Henne nya matvanor är tydliga tecken och ingår i beteendet
Citera
2014-06-26, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Har också tänkt på att hon sparat bilder ur andra förhållanden då hon inlett nya. Kanske är hon besatt av sina kärlekar, erövringar, men själv oförmögen att älska.
Men själva bilddagboken är gammal? Har hon publicerat dem nyss?
Citera
2014-06-26, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det där med "knappast kapabel" är väl bara att lägga åt sidan.

Vem kunde tro att denna kvinna var kapabel till mord och styckning, förmodligen ingen.

Jämför lite med ett annat styckmord i norrbotten 2013 där man också i vänkretsen påstod att den nu dömde ynglingen ej var kapabel och ej fysiskt utrustad för detta.

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Denna dam är 167 cm över havet och har genomfört mord och styckning, transport mm, motsvarande GM i norrbotten var ca 190 cm över havet.

Några tidigare i denna tråd har nämnt att i vissa situationer så finns det mycket reservkraft som man aldrig trodde människan hade, men verkligheten säger annat, dessa två mord och styckningar.

Polisiärt är detta dåd en straffspark för polisen och de kommer reda ut hela förloppet med platser, transport, verktyg mm. Det är väl endast händelsen, själva utförandet vid mordet som kan bli svårt att helt visa om inte mgm öppnar truten och talar.
Att det lutar åt mord i stämningsansökan framledes är ju bl.a. att mgm uppsökt lägenheten och förmodligen visste att offret var ensam i lgh, alltså uppsökt offret. Det lär nog framkomma i FUP.

Jag tror du missförstått mig, jag pratar inte om JH, jag pratar om JN's inblandning.
Om det nu är honom du syftar jag inte på att han inte är kapabel fysiskt, utan psykiskt.
Citera
2014-06-26, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Ja de bilderna jag menade var från 2007-2010 har jag för mig.
Citera
2014-06-26, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19121833.ab

Undrar vad hon ville ha hjälp med och hur åklagaren inte finner att det finns skäl att ha honom kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Är du dum på riktigt, varför skulle han sitta kvar?
Har du en enda relevant orsak till att kvarhålla han?

Jag undrar fortfarande vad hon ville ha hjälp med.

Vad tror du? Ville hon ha hjälp med styckningsschema eller flytthjälp?

Svaret på varför åklagaren inte behåller honom i häkte är att det enda de haft på honom var telefonsamtalet och vi kan dra slutsatsen att JH nu talar. Och när hon säger att han inte velat hjälpa henne så faller skälet för misstanke.

Men vad tror du nu hon ville ha hjälp med?
Citera
2014-06-26, 12:39
Medlem
När Jonna i augusti förra året köpte gården tillsammans med JN trodde hon på en tillvaro med hästar,hundar och katter på landet. Det livet passade nog JN också. När hon insåg att hon ville leva med JA sålde hon hästarna och skrev i sin blogg att hon ville bli stadstjej. Trots hennes uppoffringar blev hon sviken av JA. Hon blev rosenrasande.
Citera
2014-06-26, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19121833.ab

men om han inte meddelade polisen direkt när hon ringde honom och erkände alltihopa så blir det väl skyddande av brottsling?
Ja, men polisen måste bevisa det. Det räcker inte med vad Jona säger. Han har säkert förnekat.
Citera
2014-06-26, 12:46
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Jag tycker att du här ställer en mycket intressant fråga som jag också funderat på, utan att finna något svar.

Mitt intryck av genomläsningen av bloggen är också att det inte finns några uppenbara indikationer på psykisk störning.

Viljan att se sådana indikationer eller att fjärrdiangosticera GM retroaktivt - handlar oftast just om behovet att finna en förklaring enligt logiken:

Eftersom GM har utfört den här handlingen måste personen vara psykiskt sjuk - vilken psykisk störningen/diagnos borde GM i så fall ha?

Det som däremot, enligt min uppfattning, finns i bloggen och i de uppgifter som framkommit i media är vissa omständigheter som pekar på att tillvaron inte var särskilt stabil för JH på senare tid. Det är inte diagnostiska tecken hemmahörande på psykiatrins område, utan snarare sociala/existentiella omständigheter som kan ha påverkat hennes psykiska tillstånd och gjort henne aningen mer predisponerad till att agera på ett sätt som annars skulle vara henne främmande.

* Uppbrottet från förhållandet med JN.

* Uppgivandet av hennes stora och långvariga intresse för hästar.

* Konfliktsituationen med LL kring JA:s gunst.

Sammantaget ger det en livssituation där två viktiga, positiva saker i hennes liv har försvunnit ut ur hennes liv, samtidigt som hon kan ha uppfattat att det som skulle kunna ersätta denna förlust - JA - var i fara.

Sedan finns det ytterligare ett intryck som jag får av bloggen - en smygande känsla av att JH egentligen inte är särskilt tillfreds med sitt liv. Av alla bilder på levnadsglad JH, som är aktiv, socialt utåtriktad och lite impulsiv tjej får jag intrycket att hon överkompenserar någon brist i sitt liv; att hon utåt vill visa upp en bild av som inte är helt sann. Alla crazy-girl-bilder tycker jag signalerar en vilja att framstå på ett visst sätt. (Eller också är det jag som läser in för mycket.)

Jag brukar normalt ta det som försvararen säger om sin klient med en stor nypa salt, men när advokaten här påstår att JH inte har mått särskilt bra under senare tid, så tror jag faktiskt att det är sant.

I slutänden tror jag att det som kommer komma fram är ett vanligt fall av impulsgenombrott hos en i övrigt normal person, men där tröskeln för att att ge utlopp för sina affekter har sänkts under en längre tid - en situation som i normala fall skulle ha resulterat i en vanlig misshandel, men som nu slutade i tragedi.

Snarare det än Hannbal Lecter med en bokstavskombination...
Citera
2014-06-26, 12:47
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker

Ingen aning, men bilddagboken (2009 och däromkring) var full med Tim-bilder och bloggen (2010-) JN. Hon spar dem som troféer.
Det var väl tänkt att fylla nästa med JA.
Citera
2014-06-26, 12:48
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Blandar man dessutom en gnutta Narcissism till kompotten så kaboom har man en tids inställd bomb. Alla som pysslar med bedömnings sporter har en narcissistisk ådra " Beleive me I know" de söker konstant bekräftelse. Henne nya matvanor är tydliga tecken och ingår i beteendet

Jag har under mitt långa liv ett par gånger haft en relation med en "hästtjej". De är väldigt knepiga.. Nu menar jag inte att misstänkliggöra alla kvinnor/tjejer med hästintresse. Men i min statistik står det helt klart - undvik dem. De är självständiga, starka, framåt, oblyga etc - och det gillar jag skarpt, jag är helt ointresserad av självsvaga bimbos. Men det finns ett stråk av milt vansinne hos många av dem. Kanske beroende på att de har vant sig vid att totaldominera flera hundra kilo muskler (häst), och vill ta den erfarenheten utanför hästhagen och tillämpa på människor. De tenderar till "grandiositet" (googla).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in