Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Och var skrev jag "genusteoretiska"?
Menar du på fullaste allvar att man inte kan ta upp ett exempel på ett vanligt feministiskt åtgärdsförslag och påvisa det vansinniga i det, bara för att DU inte nämnt det...!?
Narcissism ingår visst i ditt sjukdomstillstånd.
Citat:
Och så tror jag du har glömt en rätt väsentlig detalj i sammanhanget. F! sitter inte i riksdagen, de har aldrig gjort det för övrigt, de har alltså aldrig haft en konkret möjlighet att kunna hjälpa små töser i Sverige som riskerar att könstympas.
Men ändå gapas och skriks det från feministiskt håll över helt meningslösa ickeproblem alla andra dagar om året...
Och du har glömt en rätt väsentlig detalj i sammanhanget:
Feministiskt Initiativ betyder just att ta
initiativ för
kvinnor!
Vart är det initiativet (första steg) för dessa svenska skolflickor.
Citat:
Alliansen däremot har haft denna möjlighet nu i flera år, men ingen som skriker sig blå som sagt över att ingen från C, SD, FP, KD har höjt rösten i denna fråga.
Nä, deras modus är ju inte att gapa och skrika i media och på sociala nätverk så fort de hittar något som de med god vilja och ett stort mått fantasi kan få till kvinnoförtryck.
Här är dock kvinnoförtrycket redan uppenbart, och det finns en tydlig patriarkal struktur, så de behöver inte ens hitta på en.
Men det är klart, den utgörs ju inte av vita män....
Och de andra partierna har inte valt ett namn som gör dem till initiativrika förkämpar för kvinnors rätt, det har F!.
Citat:
Gynekologiska tvångstester i skolor på flickor tror jag aldrig vi kommer kunna införa, jag vet att frankrike har nån variant men det är lite väl kränkande, frivilliga ja.
"Kränkande"....knappast i jämförelse med den kränkning det avser att skydda dem mot.
Citat:
Sen tror jag att om man kunde få dessa föräldrar dömda till rejäla fängelsestraff att det skulle sända en tydlig signal.
Wow, ett rätt!
Kom du på det helt själv?
Citat:
Så du menar att om man verkligen bryr sig om denna fråga så ska man rösta på de partier som varken uttalat sig, inte har med detta i sitt partiprogram som en viktig punkt att förbättra och inte har jämställdhet på sin agenda överhuvudtaget ( SD) . Ja du, smart!
Ja, inte ska man rösta på F! som hycklande håller käften om det när det är deras uttalade och självpåtagna ansvar.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Ok så vad är Ratos Pipas förslag till att få bort könstympning i världen? Låt höra?
Låt höra ditt förslag?
Du oggar om att det inte är feminismens ansvar, och du vill hela tiden skjuta över ansvaret på någon annan.
Inser du inte hur jävla fegt och uselt det är av dig!?
Kom med en egen feministisk lösning istället för att avkräva alla andra en!
Ni är ju så jävla duktiga, och ert jobb är ju kvinnofrågor.
Citat:
Det gäller ett av världens mest fattiga områden med stor analfabetism, många barn som inte alls går i skolan oftast flickorna, ofta konflikthärdar och slutna politiskt. Är i Eritrera ex. som Dawid Isaak sitter.
Så konkreta och praktiska förslag tack. Vi väntar.
Jaha, här proklamerar du det uppenbara, men utelämnar att det gäller även i Sverige, där de aktuella flickorna har sin hemvist.
Svara, tack!
Vi väntar!