2014-06-26, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RatosPipa
Ja du... För västerländska "förtryckande" män gäller "klipp kuken" och andra ytterst radikala fraser från feministhållet så fort ni känner er kränkta. Män skall ändras, och det omedelbart; patriarkatet skall krossas med kvinnans järnhand.

Nu när vi snuddar på Islam ska det helt plötsligt skapas förståelse och "mun-till-mun-trender" för att på sikt få bort kvinnlig könsstympning. Var är den feministiska ilskan i denna situation? Inte här i Sverige i alla fall. Detta visar bara på den feministiska fegheten mot alla andra än västerländska män. Riktigt vekt av er.

Ok så vad är Ratos Pipas förslag till att få bort könstympning i världen? Låt höra?
Det gäller ett av världens mest fattiga områden med stor analfabetism, många barn som inte alls går i skolan oftast flickorna, ofta konflikthärdar och slutna politiskt. Är i Eritrera ex. som Dawid Isaak sitter.
Så konkreta och praktiska förslag tack. Vi väntar.
Citera
2014-06-26, 11:12
Medlem
Väntar med iver på att få höra domarna som de inblandade får.

Intressant för den delen att det står i artikeln att man försöker informera föräldrarna att de kan få fängelse ifall dom könsstympar sina döttrar.

Vadå kan? säg rakt ut istället att dom får fängelse ifall dom gör det, eller gäller detta bara svenska föräldrar?

Fan va slappt!

Kommer väl att bli som med allt annat som invandrare kan komma undan med genom att hävda att man inte förstod bättre eller att det är deras kultur.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2014-06-26 kl. 11:28.
Citera
2014-06-26, 11:24
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv

Det gör jag med! OCH jag hoppas att våra MEDIER är lika intensiva på att redovisa slutresultatet.
Så att jag vet vad de som styr landet jag lagt min röst på gör åt SAKFRÅGAN och hur de skall lösa frågan utan RASISTSKRÄCK.
Jag personligen tror att håller man sig till sakfrågor så går saker att lösa smidigt.
Om min grabb beter sig illa hemma försöker jag och min man lösa problemet och sätter upp regler och krav på grabben, just min grabb! Inte hela Sveriges alla grabbar.
Vad skall man göra åt den här SAKEN väntar även jag med stor spänning på.
Vill inte höra bulle och saftlösningar nu.
Citera
2014-06-26, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Håller med dig fullkomligt i allt du skriver och jag anser att det som uppdagats skall utredas och förhindras på alla tänkbara sätt. Nu skall det inte vara tal om frivilliga undersökningar och kränkarkänslor för då kränker man de redan kränkta.
Är det förbjudet i Sverige så är det. Det bör alla från andra kulturer ha mycket klart för sig.
Jag tror också att många är rädda för att rasiststämplas på grund av att Sverige alltid varit det minst nationalistiska land som funnits genom tiderna. Därav rasistskräcken. Folk här vet egentligen inte riktigt vad en RIKTIG RASIST ÄR utan tror att säger man ifrån så är man rasist.
FI är ju uttalat "antirasistiska" och en stor del av varför det inte går att diskutera mångkulturella samhällsproblem. Intersektionalism, ett feministiskt trendbegrepp, är ju till för att kritisera och hata vita män.
Citera
2014-06-26, 11:34
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&u act=8&ved=0CEcQqQIwBQ&url=http%3A%2F%2Fwww.nt.se%2 Fnyheter%2Fnorrkoping%2Finget-brott-misstanks-efter-nts-avslojande-99217 12.aspx&ei=deWrU4nMFez14QSz5IHIDg&usg=AFQjCNG9QotW QLkIJ28BB9SacGPZKsCjUg&bvm=bv.69837884,d.bGE

Ingen anmälan är gjord....

Funderar på att anmäla Norrköping för tjänstefel alt brott mot barnens rättigheter till Amnesty international eller EU-Domstolen..
Citera
2014-06-26, 11:37
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&u act=8&ved=0CEcQqQIwBQ&url=http%3A%2F%2Fwww.nt.se%2 Fnyheter%2Fnorrkoping%2Finget-brott-misstanks-efter-nts-avslojande-99217 12.aspx&ei=deWrU4nMFez14QSz5IHIDg&usg=AFQjCNG9QotW QLkIJ28BB9SacGPZKsCjUg&bvm=bv.69837884,d.bGE

Ingen anmälan är gjord....

Funderar på att anmäla Norrköping för tjänstefel alt brott mot barnens rättigheter till Amnesty international eller EU-Domstolen..

Tillägg: Hur vet dom att SAMTLIGA är gjorda före migrationen hit? Inga förhör har ju skett, i och med att ingen anmälan har skett??? Luktar censur och locket på......
Citera
2014-06-26, 11:39
Medlem
goran744s avatar
Har man rättigheter i ett land så har man även skyldigheter.
Visst får min grabb om han nu anser sig ha behov av att slå sönder ett av fönstren i mitt hus varenda dag, så får han det men då får han betala rutan också.
Slå sönder fönstret hur mycket du vill men säg inte att jag kränker dig om du måste betala rutan.
Jag väntar med spänning på slutpläderingen i könsstympningsfrågan.
Om rättigheten att utföra handlingen inte blir stoppad och innehar skyldigheter så förstår jag inte ens varför man tar upp det i MEDIERNA.
Nu vill jag ha en mycket sak inriktad lösning på vansinnet och inget pjoskeri om kränkningar och frivillighet vid Stympningen.
I Sverige är det förbjudet med könsstympning och om lagen bevisligen inte fungerar så måste man ta till drastiska beslut för att få människor att följa lagen.
Inte börja tugga om annat.
Senast redigerad av goran744 2014-06-26 kl. 11:42.
Citera
2014-06-26, 11:53
Medlem
goran744s avatar
Har man som politiker fobier för JOURNALISTERNAS frågor så skall man överväga att sluta prata helt och hållet.
Håller man sig till sakfrågan hur mycket JOURNALISTEN än försöker vilseleda, styra eller vänta på att få sätta ditt vederbörande i en slags gyttja av : Vad sa jag? Vad?
Man väljer vad man vill svara på och vilka frågor man anser vara viktiga.
Det har jag tagit för givet att våra politiker lärt sig.
Som sagt var skall bli intressant att se och höra vad våra politiker gör åt saken och hur JOURNALISTERNA kommer att vinkla alla svar och beslut.
Citera
2014-06-26, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Och var skrev jag "genusteoretiska"?

Menar du på fullaste allvar att man inte kan ta upp ett exempel på ett vanligt feministiskt åtgärdsförslag och påvisa det vansinniga i det, bara för att DU inte nämnt det...!?
Narcissism ingår visst i ditt sjukdomstillstånd.

Citat:
Och så tror jag du har glömt en rätt väsentlig detalj i sammanhanget. F! sitter inte i riksdagen, de har aldrig gjort det för övrigt, de har alltså aldrig haft en konkret möjlighet att kunna hjälpa små töser i Sverige som riskerar att könstympas.

Men ändå gapas och skriks det från feministiskt håll över helt meningslösa ickeproblem alla andra dagar om året...
Och du har glömt en rätt väsentlig detalj i sammanhanget: Feministiskt Initiativ betyder just att ta initiativ för kvinnor!
Vart är det initiativet (första steg) för dessa svenska skolflickor.

Citat:
Alliansen däremot har haft denna möjlighet nu i flera år, men ingen som skriker sig blå som sagt över att ingen från C, SD, FP, KD har höjt rösten i denna fråga.

Nä, deras modus är ju inte att gapa och skrika i media och på sociala nätverk så fort de hittar något som de med god vilja och ett stort mått fantasi kan få till kvinnoförtryck.
Här är dock kvinnoförtrycket redan uppenbart, och det finns en tydlig patriarkal struktur, så de behöver inte ens hitta på en.
Men det är klart, den utgörs ju inte av vita män....
Och de andra partierna har inte valt ett namn som gör dem till initiativrika förkämpar för kvinnors rätt, det har F!.

Citat:
Gynekologiska tvångstester i skolor på flickor tror jag aldrig vi kommer kunna införa, jag vet att frankrike har nån variant men det är lite väl kränkande, frivilliga ja.

"Kränkande"....knappast i jämförelse med den kränkning det avser att skydda dem mot.

Citat:
Sen tror jag att om man kunde få dessa föräldrar dömda till rejäla fängelsestraff att det skulle sända en tydlig signal.

Wow, ett rätt!
Kom du på det helt själv?

Citat:
Så du menar att om man verkligen bryr sig om denna fråga så ska man rösta på de partier som varken uttalat sig, inte har med detta i sitt partiprogram som en viktig punkt att förbättra och inte har jämställdhet på sin agenda överhuvudtaget ( SD) . Ja du, smart!

Ja, inte ska man rösta på F! som hycklande håller käften om det när det är deras uttalade och självpåtagna ansvar.

Citat:
Ok så vad är Ratos Pipas förslag till att få bort könstympning i världen? Låt höra?

Låt höra ditt förslag?
Du oggar om att det inte är feminismens ansvar, och du vill hela tiden skjuta över ansvaret på någon annan.
Inser du inte hur jävla fegt och uselt det är av dig!?
Kom med en egen feministisk lösning istället för att avkräva alla andra en!
Ni är ju så jävla duktiga, och ert jobb är ju kvinnofrågor.

Citat:
Det gäller ett av världens mest fattiga områden med stor analfabetism, många barn som inte alls går i skolan oftast flickorna, ofta konflikthärdar och slutna politiskt. Är i Eritrera ex. som Dawid Isaak sitter.

Jaha, här proklamerar du det uppenbara, men utelämnar att det gäller även i Sverige, där de aktuella flickorna har sin hemvist.

Svara, tack!
Vi väntar!
Senast redigerad av Thyrsos2 2014-06-26 kl. 13:48.
Citera
2014-06-26, 14:30
Medlem
TheBurdens avatar
En av tre familjer vill fortsätta könsstympa i Sverige:
Citat:
Var tredje invandrarfamilj från Etiopien, Somalia, Djibouti och Eritrea, länder där kvinnlig könsstympning är norm, vill fortsätta med den bestialiska sedvänjan även i Sverige. Det visar en studie från Karolinska institutet.
http://www.friatider.se/en-av-tre-familjer-vill-forts-tta-k-nsstympa-i-sverige
Citera
2014-06-26, 15:30
Medlem
Citat:

Ni feminister kan ju börja med att visa samma huggtänder mot Islam och könsstympning som ni visar "patriarkatet" och västerländska män i nuläget. Gå in med era protester och högljudda demonstrationer, och använd lika mycket ilska mot detta som ni gör mot oss västerländska män. Det är nog det mest konkreta förslaget jag kan ge. Resten är upp till er, för det är ni som driver dessa frågor.

Och om ni nu tycker att förståelse och mun-till-mun är vägen att gå, varför applicerar ni inte detta på västerländska män? Varför vågar ni vara stora i käften mot oss men inte mot Islam?

Tackar för mig och lämnar denna tråd. Har sagt allt jag vill säga och orkar inte upprepa mig igen.
Citera
2014-06-26, 15:35
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RatosPipa
Ni feminister kan ju börja med att visa samma huggtänder mot Islam och könsstympning som ni visar "patriarkatet" och västerländska män i nuläget. Gå in med era protester och högljudda demonstrationer, och använd lika mycket ilska mot detta som ni gör mot oss västerländska män. Det är nog det mest konkreta förslaget jag kan ge. Resten är upp till er, för det är ni som driver dessa frågor.

Och om ni nu tycker att förståelse och mun-till-mun är vägen att gå, varför applicerar ni inte detta på västerländska män? Varför vågar ni vara stora i käften mot oss men inte mot Islam?

Tackar för mig och lämnar denna tråd. Har sagt allt jag vill säga och orkar inte upprepa mig igen.

DET är faktiskt en fråga jag själv ställt mig...varför jagas "vita, patriarkala" män, när det inom islam är OERHÖRT patriarkalt och kvinnoförtryckande?? Är det inte hyckleri och feghet om något? Vita män är väl OERHÖRT mer jämnställda än Imanen Abbdullah från Afhganistan? Konstigt och ologiskt.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in