Citat:
Ursprungligen postat av
RatosPipa
Ni feminister kan ju börja med att visa samma huggtänder mot Islam och könsstympning som ni visar "patriarkatet" och västerländska män i nuläget. Gå in med era protester och högljudda demonstrationer, och använd lika mycket ilska mot detta som ni gör mot oss västerländska män. Det är nog det mest konkreta förslaget jag kan ge. Resten är upp till er, för det är ni som driver dessa frågor.
Och om ni nu tycker att förståelse och mun-till-mun är vägen att gå, varför applicerar ni inte detta på västerländska män? Varför vågar ni vara stora i käften mot oss men inte mot Islam?
Tackar för mig och lämnar denna tråd. Har sagt allt jag vill säga och orkar inte upprepa mig igen.
Men tänk nu lite. På vilket sätt skulle det praktiskt hjälpa menar du att feministerna i lilla Sverige skulle börja skrika om detta i offentlig media i Sverige?
Där det har effekt är i dessa länder där detta sker och ev. den lilla grupp det gäller som kommit hit till Sverige, tror du den gruppen sitter på twitter, facebook, media etc. och lyssnar till feminister?
Några kanske, men vet du tror inte det skulle hjälpa speciellt mot det krav de känner på sig från hemlandet. 99% av Sveriges befolkning är emot könstympning på småtjejer, finns därför ingen större vits gå runt med plakat och protestera mot detta fenomen. Hade det varit lagligt, ingen "fråga" etc. etc så då kanske.
Och?? Ska det alltså enbart vara feminister som ska "driva" denna fråga? Handlar om grov misshandel, fysisk stympning av människor, små barn i vissa fall och du tycker det enkom är en feministisk fråga?