Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-26, 13:13
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Citat:
Ursprungligen postat av MotorBoater
Dagen efter som husägare - 2013-08-23 @ 09:15:53
Tack kära, kära grannar för att ni låter BÅDE era två hundar och era två barn skrika/skälla fritt. Det blir sån himla fin musik ihop! Och det är absolut inte något störande när man jobbat 11timmar natt och kommer hem för att sova. Inte alls, så fortsätt ni! Kram till er.
http://web.archive.org/web/20131010054226/http://septemberjonna.blogg.se/
Eftersom Jonna inte har några barn så utgår jag från att det är hennes klagomål som återgetts här...Ganska snäll kritik mot grannar,tycker jag...Inte alls i stil med att hon är hetsig på nåt sätt...
Den kommentaren var kanske inte hetsig, men knappast det minsta snäll heller. Passivt-aggressiv så det skriker om det...
Citera
2014-06-26, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Drar inga växlar alls. Det första som slog mig var just de många bilderna på pojkvännerna och att hon lät gamla ligga kvar ute på nätet.

Innebär det att bloggare brukar radera gammalt material?
Citera
2014-06-26, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Ställer frågan igen, VEM tipsade Jonna om att Lovisa fanns i lägenheten??

Tror inte nagon tipsade henne. Om BO nu sov over hos honom kanske JA inte svarat i telefon som han brukade etc nar JH ringde. Vad som helst kan ha gjort henne misstanksam o sen bestamt sig for att aka hem till honom.
Citera
2014-06-26, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Ställer frågan igen, VEM tipsade Jonna om att Lovisa fanns i lägenheten??
Det har inte kommit ut ännu, bara spekulationer. Jag tror att hon själv fick reda på det. Hon kanske hade tänkt att tillbringa natten med JA men han hittade på nån orsak att han var upptagen. Hon åkte dit under natten för att kolla läget och såg LLs bil vid JAs bostad.
Citera
2014-06-26, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Ingen aning, men bilddagboken (2009 och däromkring) var full med Tim-bilder och bloggen (2010-) JN. Hon spar dem som troféer.
Det var väl tänkt att fylla nästa med JA.

Men snälla.
Jag har själv ett bilddagboken konto sedan 2007 och det är fyllt med bilder på både mina vänner och på killar jag träffat med. Det är minnen som är kul att ha, inga jävla troféer. Skriver man vanliga traditionella dagboksinlägg för hand så går man ju inte tillbaka och tar bort inlägg om f.d pojkvänner, på samma sätt fungerar bilddagboken, man går inte tillbaka och raderar bilder bara för att man gjort slut med killen. Skulle jag aldrig gjort i alla fall.
Citera
2014-06-26, 13:20
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Brott mot griftefriden ger max 2 år och konsumeras av de allvarligare brotten pga brottskonkurrens.
Ifall dödandet är uppsåtligt. Det lär knappast konsumeras av vållande till annans död - i vart fall inte av normalgraden.
Citera
2014-06-26, 13:29
Medlem
madcatsayss avatar
Och här har vi ett foto på Jonas, det hett eftertraktade föremålet....
http://sv.tinypic.com/r/fopqgw/8

Jag anser att han till viss del har ett ansvar i att det utvecklades på det här sättet, då han medvetet umgicks med båda tjejer. Inte ansvar för att det slutade med mord och styckning, men all den smärta och vånda de båda tjejerna som var kära i honom tvingades uppleva.
Enl Expressen så "orkade hon inte längre varande och konkurrera".
Vi vet inte men han kan ju - till viss del - ha mörkat för båda när/var/hur han träffade någon av dem. Har själv en väninna som varit i en snarlik sits nyligen och hon har varit oerhört förtvivlad. Svartsjukan och ovissheten har tagit upp stora delar av hennes tankar.
Citera
2014-06-26, 13:31
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Polisiärt är detta dåd en straffspark för polisen och de kommer reda ut hela förloppet med platser, transport, verktyg mm. Det är väl endast händelsen, själva utförandet vid mordet som kan bli svårt att helt visa om inte mgm öppnar truten och talar.
Att det lutar åt mord i stämningsansökan framledes är ju bl.a. att mgm uppsökt lägenheten och förmodligen visste att offret var ensam i lgh, alltså uppsökt offret. Det lär nog framkomma i FUP.
Såna här relationsgräl utan vittnen är oerhört svårlösta för åklagarsidan. Det krävs rätt så mycket enligt svensk praxis att få till ett uppsåt som håller för dråp eller mord. Hade jag varit försvarare i detta fallet så hade jag gjort följande:

1. Satt munkavle på JH.
2. Tagit tillbaka samtliga uttalanden som JH hittills gjort, hänvisa till svår chock.
3. Avvakta den rättsmedicinska undersökningen.
4. Dikta ihop en historia som passar bra ihop med RU, tex nödvärn.
5. Komma undan med vållande eller griftefridsbrott, påföljd 1-3 år.

Styckningen är givetvis en försvårande omständighet men det räcker knappast för att få till ett dråp enbart pga det. Försvaret måste nu snabbt ta tag i det här och dikta ihop en hyfsad histora annars så är det fanimig tjänstefel.
Citera
2014-06-26, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madcatsays

Jag anser att han till viss del har ett ansvar i att det utvecklades på det här sättet, då han medvetet umgicks med båda tjejer. Inte ansvar för att det slutade med mord och styckning, men all den smärta och vånda de båda tjejerna som var kära i honom tvingades uppleva.
Vi vet inte men han kan ju - till viss del - ha mörkat för båda när/var/hur han träffade någon av dem. Har själv en väninna som varit i en snarlik sits nyligen och hon har varit oerhört förtvivlad. Svartsjukan och ovissheten har tagit upp stora delar av hennes tankar.

Vi vet inte exakt hur relationerna mellan de tre har sett ut, så att ta för givet att han avsiktligt lekte med båda tjejerna är lite väl tidigt att göra. Sen säger du väl emot dig själv när du först anser att han har ett ansvar i att det "utvecklades på det här sättet", men i nästa andetag inte menar mordet och styckningen. Om han lekt med båda tjejerna så är han endast skyldig till att vara egoistisk och lite av ett svin.
Citera
2014-06-26, 13:35
Medlem
Citat:

En del har ju tagit upp att det skulle kunna vara anledning för de två männen att skydda henne. Att de på något sätt betett sig illa mot henne. Och vi vet ju inte än vad som polisen haft som grund att plocka in dem. De fann dem ju rätt snart.
Citera
2014-06-26, 13:36
Bannlyst
Citat:

Väntade på en sådan kommentar. Har du källa på att JA inte försökte hantera situationen?
Jag tycker det verkar som att JH inte kunde acceptera valet av byaskvallret att döma.

Varför skall tjejerna utmålas som offer? Det var det inget hemlighet vad som skedde, snarare att JH inte klarade av att hantera situationen.

Tack för fotot - fattar inte vad de slogs om bara
Citera
2014-06-26, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Den kommentaren var kanske inte hetsig, men knappast det minsta snäll heller. Passivt-aggressiv så det skriker om det...
Inte bara passivt-aggressiv utan mycket elak tycker jag. Om man läser "deras hundar och barn skriker/skäller" i ordning, blir det väldigt förnedrande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in