Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-26, 00:30
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Troligen Brott mot griftefrid.

Brott mot griftefriden ger max 2 år och konsumeras av de allvarligare brotten pga brottskonkurrens. Om åkl väcker åtal för dödande av något slag mot tjejen lär åtal om griftefridsbrott inte väckas. Möjligt att ev. medhjälpare blir åtalad för detta.
Citera
2014-06-26, 00:32
Medlem
Måste det verkligen finnas ngn störning
Kan inte omständigheterna få en människa att bete sig mer
eller mindre som en robot av chock
När man sen slutar gå på autopilot bryter man samman och minns vissa delar
Citera
2014-06-26, 00:37
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuzz
Måste det verkligen finnas ngn störning
Kan inte omständigheterna få en människa att bete sig mer
eller mindre som en robot av chock
När man sen slutar gå på autopilot bryter man samman och minns vissa delar

Jag tycker att du här ställer en mycket intressant fråga som jag också funderat på, utan
att finna något svar.
Senast redigerad av FruGondol 2014-06-26 kl. 00:40.
Citera
2014-06-26, 00:41
Medlem
Vilket är Jonassonska brottet? Det på andra sidan vägen eller det som ligger strax intill?
Citera
2014-06-26, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privatspanare
Vilket är Jonassonska brottet? Det på andra sidan vägen eller det som ligger strax intill?

På sidan 28 har brottet nummer 42.
Brottet ligger cirka 250 meter från FP. Du ser bilvägen också på denna PDF. Ser ganska så besvärligt ut att ta sig dit även med en styckad kropp ser jag nu.
http://www.kumla.se/download/18.72548f82139f84132b123531/1298894874898/%C3%B6versiktsplan+kartbilagor+del+3.pdf
Senast redigerad av grekenful 2014-06-26 kl. 00:53.
Citera
2014-06-26, 01:00
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Brott mot griftefriden ger max 2 år och konsumeras av de allvarligare brotten pga brottskonkurrens. Om åkl väcker åtal för dödande av något slag mot tjejen lär åtal om griftefridsbrott inte väckas. Möjligt att ev. medhjälpare blir åtalad för detta.
Ja, det är mycket troligt att det kommer att konsumeras vad gäller påföljd,
men det kommer dock inte att ignoreras.
Citera
2014-06-26, 01:06
Medlem
Denna fupen lär ju bli nåt i hästväg å läsa cant wait efter alla spekulationer, funderingar, nyhetsrapporteringar, info från pm:are, diverse egna tankar & det faktum att en kvinna på 24 år kan mörda, stycka + dumpa en 22-årig ung kvinna, för att sedan återgå till sin normala dag med arbete osv....I´m speechless

Sänder en tanke till alla offer i denna härva
Citera
2014-06-26, 01:19
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Tack. Må fanskapet få ett långt straff
Jag har inte satt mig in i det här fallet i detalj men vid relationsgräl så brukar det vara jäkligt svårt att få till ett uppsåt som räcker för dråp. Åklagaren kommer säkert att försöka med ett likgiltighetsuppsåt men jag tvivlar på att det kommer att gå. Så alltså blir det vållande som har ett maxstraff på sex år och i detta fallet så gissar jag på ca tre år, och alltså ute efter två.

Sen förstår jag inte varför MGM erkänner vållande överhuvudtaget för det är ju bara att dra till med en rövarhistoria och hoppas på det bästa. Om nu kroppen är svårt sargad så kan det vara svårt att fastställa en exakt dödsorsak och då hade MGM tom kunnat komma undan med griftefridsbrott som i Linda Chen-fallet.
Citera
2014-06-26, 01:25
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Det som behöver bringas klarhet är JH:s uppsåt med besöket på JA:s adress. Hon visste säkerligen att LL huserade där och verkar inte gett sig till känna för JA på morgonen. JH hade ingen anledning att passera JA:s hem, ej heller blivit ditlurad/tvingad av LL och/eller JA. Hon sökte självmant upp adressen och inte för att röka fredspipa.

Tänkte JH tala ut LL ur JA:s liv?
"Du är inte bra för Jonas du. Du får flytta ut!"

Tänkte JH ge LL en omgång?
"Jag ska döda det jävla aset!"

Har det varit hot innan från JH tycker jag att det talar för att hon uppnått sitt uppsåt. Kanske t o m ett direkt uppsåt, då hon tomhänt kan ha gått in i fastigheten med vetskapen om var JA har bra "hemmaredskap" att döda med. JH var inte obevandrad i just den lägenheten.

Teknikerna bör göra en djupdykning i JH:s loggar i mobil och dator, kanske har hon sökt bland lagtexterna, ifall..
Citera
2014-06-26, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grekenful
Kan inte utsedd försvarare närvara vid förhör så sitter alltid ett förhörsvittne med som ska se till att förhörsledaren gör det hen ska och inte agerar utanför gällande protokoll som ska följas. Hon är inte dömd, glöm inte det. Ensam är hon inte.

Gäller detta vid alla brott? De gånger jag blivit förhörd pga misstanke om brott har jag inte haft något förhörsvittne närvarande.
Citera
2014-06-26, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Gäller detta vid alla brott? De gånger jag blivit förhörd pga misstanke om brott har jag inte haft något förhörsvittne närvarande.
Jag har på mina!😉 Har kanske med brottets karaktär å göra, men i detta fsll kan jag inte tänka mig att förhör hålls utan förhörsvittne.
Citera
2014-06-26, 01:43
Medlem
Formsvackas avatar
Mja. När hände det senast att en liten jänta cuttade loss lemmar från en människa hon nyss dräpt? Inte de senaste hundra åren va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in