Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Jag med.

Jag hoppas innerligt att ingen av er läser denna kommentar utan håller er borta från denna tråd.

ja det hoppas jag oxå med tanke på att så många spekulerar o vrider o vänder på det mesta...
Citera
2014-06-27, 17:02
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men det gäller att utreda vad som hänt för att fastställa om ev medhjälpare funnits, samt hur planlagt brottet varit.

Samt att värna rättssäkerheten.
Det enda som ligger till grund för en dom är det som presenteras under huvudförhandlingen.

Är det nån som vet om Aftonbladet betalar sina "källor" för sån här information?
Citera
2014-06-27, 17:03
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men det gäller att utreda vad som hänt för att fastställa om ev medhjälpare funnits, samt hur planlagt brottet varit.

Jovisst, men då det har gått en tid sedan mordet begicks så har de nog kollat alibi etcetera vad gäller ev. medhjälpare och de har sedan några dagar förmodligen en klar bild av vad som har hänt. Den bindgalna kvinnan sitter där hon sitter, henne kan de förhöra hur mycket de vill vad gäller planering och dyl. Hon är ett unikum, det skall gudarna veta, i gott sällskap med en viss Schürrer.
Senast redigerad av allegrageller 2014-06-27 kl. 17:06.
Citera
2014-06-27, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Det måste ha varit så att JA lämnade lägenheten olåst eftersom LL troligen inte hade extranycklar och skulle låsa lägenheten och ta med nycklarna till jobbet lite senare. Så har jag gjort många gånger - dessutom tror jag att folk inte är så noga med låsta dörrar "ute på landet". Hon skulle aldrig ha släppt in JH och dessutom vänt ryggen mot henne - hon var inne i badrummet och gjorde sig i ordning (källa: Aftonbladet) när JH smög in och slog henne bakifrån. Det tror jag.

Det här om ringde på dörren stod inte i första artikeln när de skrev om att JH slagit en hammare i LLs bakhuvud. Efter ett tag skrev de om att hon ringde på dörren.

Spekulation á la teveserie: Har polisen som läcker fått denna uppgift om ringde på dörren för att polisen ska se vem som läcker uppgifter?

Hur tog sig JH in om LL stod i badrummet. Egen nyckeln eller dörren olåst? Och då har hon inte ringt på dörren.
Citera
2014-06-27, 17:06
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Samt att värna rättssäkerheten.
Det enda som ligger till grund för en dom är det som presenteras under huvudförhandlingen.

Är det nån som vet om Aftonbladet betalar sina "källor" för sån här information?

Men jag hoppas och tror att rätten inte beaktar medias skriverier då det är dags för rättegång. Och vad gäller betalning så vågar nog ingen svensk snut ta betalt för sin information då det skulle leda till mycket allvarliga konsekvenser. Sedan finns det säkert en och annan i den närmsta kretsen kring utredarna som snappar upp information och tycker det är "kul" att dela med sig, det får dem att känna sig viktiga.
Citera
2014-06-27, 17:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Det här om ringde på dörren stod inte i första artikeln när de skrev om att JH slagit en hammare i LLs bakhuvud. Efter ett tag skrev de om att hon ringde på dörren.

Spekulation á la teveserie: Har polisen som läcker fått denna uppgift om ringde på dörren för att polisen ska se vem som läcker uppgifter?

Hur tog sig JH in om LL stod i badrummet. Egen nyckeln eller dörren olåst? Och då har hon inte ringt på dörren.
Jag vet personer som bara låser tillhållarlåset när de går ut. Om någon är hemma låser de standardlåset istället, som öppnas med vred från insidan, eller lämnar olåst. JA räknade med att LL skulle gå till jobbet snart, och kan då ha lämnat olåst, och räknade med att LL skulle låsa tillhållarlåset. Därför kan dörren ha varit olåst.
Citera
2014-06-27, 17:18
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Men jag hoppas och tror att rätten inte beaktar medias skriverier då det är dags för rättegång. Och vad gäller betalning så vågar nog ingen svensk snut ta betalt för sin information då det skulle leda till mycket allvarliga konsekvenser. Sedan finns det säkert en och annan i den närmsta kretsen kring utredarna som snappar upp information och tycker det är "kul" att dela med sig, det får dem att känna sig viktiga.

Jag tror ju som du!

Men en tanke, om det finns pengar med i leken, är ju att uppgifterna som lämnas skulle kunna förstärkas och bli av extra sensationell karaktär. Säger inte att det är så i detta fall eller att det ens har inträffat, men eftersom uppgifterna inte kan vidimeras skulle det vara svårt att upptäcka innan FUP/Rättegång. DET tror jag skulle kunna skada rättssäkerheten i stort.

Men detta är en parantes. Undrade bara om nån hade förstahandsinfo gällande betalning för information.
Citera
2014-06-27, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Det måste ha varit så att JA lämnade lägenheten olåst eftersom LL troligen inte hade extranycklar och skulle låsa lägenheten och ta med nycklarna till jobbet lite senare. Så har jag gjort många gånger - dessutom tror jag att folk inte är så noga med låsta dörrar "ute på landet". Hon skulle aldrig ha släppt in JH och dessutom vänt ryggen mot henne - hon var inne i badrummet och gjorde sig i ordning (källa: Aftonbladet) när JH smög in och slog henne bakifrån. Det tror jag.

Jag tror att JA lämnade nycklar till LL ( om det nu är polislås och inte ett sådant lås du kan flippa upp säkerhetsspärren och stänga igen utan nyckel utifrån) .. se länkad bild på dörren !

Ser ut som det saknas överlås ... om det inte sitter väldigt långt ner på dörren !
Citera
2014-06-27, 17:32
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babycakes2013
Någon skrev tidigare att utredningen lades ner för två veckor sedan. Men jag har ingen aning om ifall det stämmer.
Jag har också fått den uppgiften via PM. Det lades ner alltså.
Citera
2014-06-27, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lejoninna36
Jag tror att JA lämnade nycklar till LL ( om det nu är polislås och inte ett sådant lås du kan flippa upp säkerhetsspärren och stänga igen utan nyckel utifrån) .. se länkad bild på dörren !

Ser ut som det saknas överlås ... om det inte sitter väldigt långt ner på dörren !

På nya dörrar sitter överlås långt ner. För att nå att låsa från rullstol
Citera
2014-06-27, 17:39
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejoninna36
Håller helt med dig ! ... Jag tror att nivån har hållit en så pass bra höjd att vissa murvlar har varit inne här och hämtat info ! .. vissa i tråden har varit före pressen - med tänkvärda teorier och antaganden.

Apropå läckor och teorier osv.

Nån i Örebro med omnejd är iaf arg!

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/expolisen-sagar-myndighetens-mediahantering-forordande
Citera
2014-06-27, 17:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Vad gör det inte, läcker ut menar du? på något sätt visste många vad som hänt då, så någon måste ha någon slags kontakt.

Läste i tråden om badrummet, att JH attackerade LL där. Den uppgiften fick jag via PM för några dagar sedan, stämmer informationen så läcker det någonstans, det är min uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in