2014-08-26, 09:41
Medlem
Kommer 2.1 vara spelbart idag eller kommer patchen natten till onsdag för oss?
Citera
2014-08-26, 10:17
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojesos
Om jag inte missminner mig brukar det bli onsdag förmiddag för oss européer.
Citera
2014-08-26, 10:50
Medlem
Bulkmodes avatar
HÅLL i er nu gubbar, det blir en go helg i helgen, ladders startar på fredag!!

Season 1 Launches Friday, August 29

http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/14058735855#1

Stryk alla helgplaner! bara att börja ladda upp
Citera
2014-08-26, 10:54
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode

Personligen skiter jag i Season's, orkar inte börja om Men, ska bli så djävla nice med lite nytt content, GR's, Goblin Rifts etc.

Sen, ser jag fram emot att testa min wizard igen eftersom den effekten nu kan bli ok.

Citat:
Firebird's Finery
(6) Set Bonus
Has been redesigned
Dealing Fire damage causes the enemy to take the same amount of damage over 3 seconds, stacking up to 3000% weapon damage as Fire per second
After reaching 3000% damage per second, the enemy will burn until they die

En del småfixar i den här patchen som kan bli riktigt trevliga faktiskt.
Citera
2014-08-26, 10:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Kan någon vara vänlig och sammanfatta vad det här seasons/ladders egentligen är??
Vad jag förstått är det som att börja om med en befintlig gubbe från scratch och sen se hur bra man är jämfört med alla andra på topplistor över spelframgång? Stämmer det?
Och i sånt fall, varför ska man börja om med en befintlig gubbe, varför inte skapa en ny från scratch om man ändå inte får behålla framsteg och utrustning?

Detta står säkert på en miljon ställen - jag vet, så idiotförklara mig om ni vill men jag orkar inte leta mer, allt jag hittar verkar förutsätta att man vet vad ladders är redan..
Citera
2014-08-26, 11:02
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Kan någon vara vänlig och sammanfatta vad det här seasons/ladders egentligen är??
Vad jag förstått är det som att börja om med en befintlig gubbe från scratch och sen se hur bra man är jämfört med alla andra på topplistor över spelframgång? Stämmer det?
Och i sånt fall, varför ska man börja om med en befintlig gubbe, varför inte skapa en ny från scratch om man ändå inte får behålla framsteg och utrustning?

Detta står säkert på en miljon ställen - jag vet, så idiotförklara mig om ni vill men jag orkar inte leta mer, allt jag hittar verkar förutsätta att man vet vad ladders är redan..

Inte befintlig, utan du startar en ny gubbe helt enkelt.

När seasons avslutas så lyfts den gubben in till dina normala gubbar.

Edit: Här kan du läsa lite: http://us.battle.net/d3/en/blog/15198713
Senast redigerad av ^Eaz 2014-08-26 kl. 11:04.
Citera
2014-08-26, 11:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Inte befintlig, utan du startar en ny gubbe helt enkelt.

När seasons avslutas så lyfts den gubben in till dina normala gubbar.

OK tack! Då förstår jag bättre - hade missuppfattat det väsentligaste tydligen
Då ska jag vara med och starta en ny HC-wizard tror jag eller WD!

EDIT: Tack för länken. Om jag bara hade lärt mig läsa (eller leta bättre i alla fall) så hade jag inte behövt fråga som sagt, det står ju svart på vitt....

Seasons encourage you to roll a new hero and race against others to complete new challenges, acquire new and exclusive loot, and experience once more the feeling of starting fresh.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-08-26 kl. 11:14.
Citera
2014-08-26, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojesos
Som vid varje diablo 3 patch så gissar jag på att mainteance kommer att vara klart runt 10 imorgon, onsdag, beroende på hur snabba dom är.
Citera
2014-08-26, 12:28
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode

De kunde inte bli bättre nyhet!!! Tack för den!! Skönt att jag hade fel om seasons, och att den start nu på fredag! FAN NICEEEEEEEEEE!!!! De blir en Monk
Citera
2014-08-26, 12:54
Medlem
seasons är ett skämt, finns absolut ingen mening med det, slösa inte bort eran tid

allt är ändå boa och det finns ingen trading, detta betyder att det inte finns någon ekonomi att resetta med seasons; ingen bryr sig om leaderboards, man får inga rewards för att vara högt uppe där; de season exklusiva legendaries är inge speciella heller (se bara på wizards season teleport wand, totalt jävla värdelös)

seasons
Citera
2014-08-26, 12:57
Medlem
Bulkmodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Som vid varje diablo 3 patch så gissar jag på att mainteance kommer att vara klart runt 10 imorgon, onsdag, beroende på hur snabba dom är.

Kruzifixxion, du som stor och välkänd HC-spelare, kommer du ta upp kampen i ladders? Kanske kämpa mot Alkaizer osv om #1? (hörde han skulle spela HC) vore kul med en svensk i toppen!
Citera
2014-08-26, 13:03
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peachzor
seasons är ett skämt, finns absolut ingen mening med det, slösa inte bort eran tid

allt är ändå boa och det finns ingen trading, detta betyder att det inte finns någon ekonomi att resetta med seasons; ingen bryr sig om leaderboards, man får inga rewards för att vara högt uppe där; de season exklusiva legendaries är inge speciella heller (se bara på wizards season teleport wand, totalt jävla värdelös)

seasons

Lite så jag känner personligen, detta och jag har inte tid med seasons, jag har jobb, fritid och annat så skulle jag lira Seasons så blir det casual, och då kan jag lika gärna starta en ny gubbe vanligt.

Sen, jag förstår de som vill lira Seasons då det är ett sätt att mäta sig med andra, dock är man inte en hardcore lirare (inte HC som game mode men HC som i tid man lägger ner) så ser jag inte charmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in