2014-06-24, 18:54
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Efter ca 200+ timmar spelade med WD bara senaste 6-7 veckorna, så droppar min första del från Jade-set.
Har 2 Jade-items sen tidigare men dom har vänliga klankompis gett bort..

Alla har samma chans, ja, spelar man har man samma chans.
Men konton är svartlistade.
Yrkar fortfarande på att konton har olika loot-tables.
nuff said även om jag är lite glad för stunden.
no offense, men du verkar rätt snurrig.

hur har vänliga klankompisar gett bort två av dina jade set?

nej konton är inte svartlistade.

det är naturen av rng att somliga får den "bättre" sidan av myntet, medan vissa får den "sämre" sidan.
Nature of probability.
och, återigen, inte att vara elak - men människor inte begåvade med speciellt mycket IQ ser den sämre sidan av rng som "svartlistat" och den bättre sidan som "speciella" eller tom har en buffad "loot-table".
Det är bara inbillning och en vettig människa ser detta direkt.

edit:
om det endast vore två människor i hela världen som spelar diablo 3, så vorde det alltså fullt möjligt att en person får SAMTLIGA items med låg droprate, tex wand of woh - medans den andra spelaren enbart får skit, under hela tiden de spelat.
som sagt, en lågt begåvad människa hade direkt anklagat det ena kontot från att vara "svartlistat" men vilken vettig människa som helst ser att det bara är produkten av RNG.
Senast redigerad av alienDNA 2014-06-24 kl. 19:00.
Citera
2014-06-24, 21:02
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
no offense, men du verkar rätt snurrig.

hur har vänliga klankompisar gett bort två av dina jade set?

nej konton är inte svartlistade.

det är naturen av rng att somliga får den "bättre" sidan av myntet, medan vissa får den "sämre" sidan.
Nature of probability.
och, återigen, inte att vara elak - men människor inte begåvade med speciellt mycket IQ ser den sämre sidan av rng som "svartlistat" och den bättre sidan som "speciella" eller tom har en buffad "loot-table".
Det är bara inbillning och en vettig människa ser detta direkt.

edit:
om det endast vore två människor i hela världen som spelar diablo 3, så vorde det alltså fullt möjligt att en person får SAMTLIGA items med låg droprate, tex wand of woh - medans den andra spelaren enbart får skit, under hela tiden de spelat.
som sagt, en lågt begåvad människa hade direkt anklagat det ena kontot från att vara "svartlistat" men vilken vettig människa som helst ser att det bara är produkten av RNG.

Dom har gett bort sina till mig, lite otydligt skrivet
Citera
2014-06-25, 09:44
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Efter ca 200+ timmar spelade med WD bara senaste 6-7 veckorna, så droppar min första del från Jade-set.
Har 2 Jade-items sen tidigare men dom har vänliga klankompis gett bort..

Alla har samma chans, ja, spelar man har man samma chans.
Men konton är svartlistade.
Yrkar fortfarande på att konton har olika loot-tables.
nuff said även om jag är lite glad för stunden.

Spela med mig, det haglar Jade runt mig. Fick en chest och tre shoulders igår varav två med kanske 1min mellanrum
Citera
2014-06-25, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warseven
Som DH har jag läst om en break point på 1,46 i attack speed sentry build. Vad är det som händer när man kommer upp i detta?

Det finns 2 breakpoints som brukar uppnås. För den första så krävs det 33% attackspeed, den andra breakpointen uppnås när man får tasker & theo (osäker på %-sats). Enligt diablowiki så påverkar AS bara de autoattacks som sentryn gör. Det är därför ingen ide att stacka AS I förhoppning om att dina sentrys ska skjuta fler CA/MS. Av denna anledning spelar många med hexing pants, genom att "stutter steppa" och sedan placera dina sentrys gör dom 25% mer skada och är därför bättre än både tasker & cindercoat.
Citera
2014-06-25, 11:22
Medlem
Lanoos avatar
finns det någon vettig och rolig cold build till Babben nu för tiden?
Tjejen är sugen på nåt nytt och har en del cold gear med str-roll plus Frostburns liggande.
Citera
2014-06-25, 14:04
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojesos
Det finns 2 breakpoints som brukar uppnås. För den första så krävs det 33% attackspeed, den andra breakpointen uppnås när man får tasker & theo (osäker på %-sats). Enligt diablowiki så påverkar AS bara de autoattacks som sentryn gör. Det är därför ingen ide att stacka AS I förhoppning om att dina sentrys ska skjuta fler CA/MS. Av denna anledning spelar många med hexing pants, genom att "stutter steppa" och sedan placera dina sentrys gör dom 25% mer skada och är därför bättre än både tasker & cindercoat.

För solo föredrar jag att släppa RoRG för Unity, inte dött på hur länge som helst. I group kör jag med RoRG igen och magefists.

Vad jag förstått är det 1.46 som gäller (vet ärligt inte exakt varför) och nästa breakpoint som påverkar något är i princip ouppnåbar med 2hand xbow, även med taskers.
Citera
2014-06-25, 14:50
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Spela med mig, det haglar Jade runt mig. Fick en chest och tre shoulders igår varav två med kanske 1min mellanrum

Fick 4 st Zuni-chest och 2 Helltooth under 1 timme från Kadala igår, ingen Jade
Så det lootade iaf lite saker även om det inte är så användbart
Citera
2014-06-25, 18:26
Medlem
ImWorthlesss avatar
ytterligare 3 helltooth chest samt 2 cindercoat med halvdan roll, samt en Zuni-chest..
Den där Jade sitter låångt inne
Citera
2014-06-25, 21:02
Medlem
fgnms avatar
Lyckades inte ens hitta klanen har jag för mig när jag letade för någon månad sen. Är inne på att spela sönder (om jag kan) när seasons släpps.
Citera
2014-06-25, 22:01
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Lyckades inte ens hitta klanen har jag för mig när jag letade för någon månad sen. Är inne på att spela sönder (om jag kan) när seasons släpps.
Jag sökte på "Flashback" bara när jag väl ville vara med i den. Tror dessutom att den står under "British"
Citera
2014-06-26, 02:25
Medlem
2.1 PTR är live nu iallafall!
Citera
2014-06-26, 09:14
Medlem
Lanoos avatar
Har man spelat för mycket när man har en kvälls uppehåll och idag sitter och funderar på vad man missade igår?

Eaz räknar jag med satt och drack guiness och grindade sönder sig på en irländsk bar i allafall haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in