Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-28, 15:39
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Nej: "JH slår LL i huvudet med en hammare så att hon trillar ihop, sedan går hon och hämtar en kniv " enligt media. Därefter hugger hon LL flertal gånger och lämnar lägenheten när LL ärdöende

Hur kan hon då (om medias beskrivning stämmer) komma undan med bara dråp?

Enda utvägen hade varit om hon kontaktat polisen direkt i samband med att hon lämnade lägenheten, när LL är döende och då helst innan hon dog.
Hur vet media vad som har hänt inne i den lägenheten? Det finns bara en person som vet det och det är GM själv, om hon bara hade hållt käft iaf. Om RMU visar på slag eller stick bakifrån så blir det givetvis klurigt att fortfarande hävda nödvärn men det kanske går genom att påstå att LL höll JH i ett grepp och var mycket nära så knivsticken träffade bakifrån istället, typ som en krok. Att skaka fram ett rimligt tvivel är inte så jäkla svårt men det blir ju inte precis lättare av att GM sitter och erkänner en jäkla massa.
Citera
2014-06-28, 15:40
Medlem
Tänk om medias all rapportering i väsentliga delar är fel.
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Du menar när hon hämtade sågen efter att varit borta ett par timmar?
Ja.

Citat:
Eller menar du att JH stod där med snickarelådan i buskarna kl.6 på morgonen?
Nej, det menar jag inte.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Ni ska få se att JH var hemma när hon kom hem också? Vad menar du?

OJ! Det ska inte vara H utan N. Vimsigt med alla J;n
Citera
2014-06-28, 15:41
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Tänk om medias all rapportering i väsentliga delar är fel.

Man vet aldrig?!
Citera
2014-06-28, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Näe vi vet inget om det men det är något som JH:s advokat kan säga om de väljer att försöka få LL att verka som den elaka i dramat. LL:s försvar är ett dumt ordval av mig, bör nog vara åklagaren.
Åklagarens försvar? Ursäkta men nu hänger jag inte med. Vem ska åklagaren försvata?

Citat:
Jag säger inte att LL var den onda och JH var den goda, kanske båda var vidriga? Kanske missförstod de bara varandra? Kanske är JH en crazy stalker och LL bara en pjäs som hamnat i hennes väg. Vad jag menar är att många tjejer ger sig på andra tjejer för löjliga saker. Jag var en typisk hackkyckling när jag gick i skolan. Jag kunde få stryk för att jag fick bröst tidigare än de andra eller bli kallad vidriga saker för att jag hade fel färg på kläderna. För mig är det vanligt att tjejer ger sig på varandra, både fysiskt och psykiskt. Jag köper inte bilden av att tjejer är oskyldiga hela tiden. Visst, de tar till våld mer sällan än killar, men de psykar gärna sina offer på ett minst lika hänsynslöst sätt.
Tycker inte att någon i tråden försöker framställa en bild av att tjejer är oskyldiga hela tiden. Jag har tidigt i tråden tagit upp att det kan vara något mellan JH och LL som pågått en tid. Så jag är helt öppen för att det kan ha varit något som eskalerat med tiden.
Citera
2014-06-28, 15:49
Medlem
Sir_Ks avatar
Nu har det hittats "helkroppsbilder" på LL

Citera
2014-06-28, 15:50
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Åklagarens försvar? Ursäkta men nu hänger jag inte med. Vem ska åklagaren försvata?

Tycker inte att någon i tråden försöker framställa en bild av att tjejer är oskyldiga hela tiden. Jag har tidigt i tråden tagit upp att det kan vara något mellan JH och LL som pågått en tid. Så jag är helt öppen för att det kan ha varit något som eskalerat med tiden.

Jag skrev fel när jag skrev LL:s försvar. Den som för hennes talan i domstolen blir väl åklagaren helt enkelt. Stryk ordet försvar.

Om en kille velat hämnas på en annan kille efter ett slagsmål på krogen så hade nog inte så många funderat på om han var psykiskt sjuk. Det hade varit mer förståeligt att vilja ge igen och att det då kan förekomma allt ifrån misshandel till mord.
Senast redigerad av Snobb 2014-06-28 kl. 15:53.
Citera
2014-06-28, 15:53
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
Nu har det hittats "helkroppsbilder" på LL

fungerar inte
Citera
2014-06-28, 15:54
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
fungerar inte

ersätt *=j och andra *=r i adressen
Citera
2014-06-28, 15:55
Medlem
Citat:
Jo men jag menar att om en kille velat hämnas på en annan kille efter ett slagsmål på krogen så hade nog inte så många funderat på om han var psykiskt sjuk. Det hade varit mer förståeligt att vilja ge igen.

Det är möjligt att fler har en tendens att tänka i banorna psykiskt sjuk om det är en tjej men nog diskuteras sådant även om det är en kille.

Själv har jag ingen bestämd uppfattning angående detta då jag inte tycker att man fått veta något som klart talar för det ena eller andra.

Hon verkar ju på ett sätt tänka klara tankar även om hon snurrar till det ibland. Att snurra till det är ju inte att ha en allvarlig psykisk störning i juridisk mening. Hur ofta någon är allvarlig psykisk störning och samtidigt fungera på det här sättet har jag ingen aning om. Den insikten har jag inte.
Citera
2014-06-28, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BarbraZue
Det är fullt förståligt om vi blir amatör psykologer. Detta fallet påvisar en väldigt söt tjej på flera fotografier. Inte en som långsamt försätter in sig i en brottsligt umgänge där man långsamt lär in att stänga av känslor.
inte heller en tonårspojke eller tjej som i en tuff kultur i gänget lär sig tänja på gräserna och rättfärdiga tankar i grupp. Detta verkar vara en person som har hemliga tankar. Det är en stor skillnad tycker jag. Det du pratar om handlar om hot i gäng, brotslighet eller krig.

Att vara svartsjuk i en normalsituation där man som i kulturen som råder nu ej anser sig ha rätt att mörda någon för svartsjuka verkar som något har gått snett inom personen i hennes egen tankevärld

Ja naturligtvis har det gått snett i hennes tankevärld, hon ha inte haft tillräckligt bra självkänsla och blivit utsatt för ännu mer "kränkande" (i hennes ögon) än vad hon kunnat hantera. Men man måste beakta att MÅNGA är kapabla till detta, oavsett om kulturen ändrat sig.

Problemet är att man försöker sätta en diagnos istället för att titta på vad som drivit henne. Man måste först förstå skillnaden mellan manlig och kvinnlig svartsjuka, wiki:
Citat:
Hos många män är svartsjukan oftare inriktad på det sexuella beteendet, rädslan att kvinnan har samlag med en annan man. Många kvinnors svartsjuka inriktar sig ofta mer på männens beteende, känslor eller förande av resurser till en annan kvinna

Ganska träffande, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in