Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-27, 01:34
Medlem
Yugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Något åt det hållet tror jag. Hon kommer att få svårt att klara av ett normalt liv, vem vill ha med henne att göra! Jag tror att livet blir meningslöst om man inte har vänner och framförallt någon som litar och tror på en. Vem kan någonsin lita på Jonna?

Tänker på "djur och hästar", visst har hon inte hästarna kvar väl nu men tänker på hennes ålder och djurintresse, att hon kanske ändå kan någonstans tänka sig att hon kan återigen ha "gård med hästar".

Därför tror att chansen eller risken är större att hon inte begår självmord, speciellt om hon någonstans innan mordet motiverade med att hon gjorde det också för "hästarnas skull" att gå så långt att behålla ett förhållande för att kunna bygga upp det som var på gränsen att förloras (hästarna).
Citera
2014-06-27, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Inte fin nog, tyckte Jonna och glömde att Lovisa kommer att bli helgonförklarad nu som den fina flickan som mördades i ett slugt bakhåll av Jonna själv. Det får hon leva med i resten av sitt liv, den där dåliga kvinnan Jonna. Denna vetskap lär bli ett värre straff än livstid för henne.
"What goes around comes around"
Vad jag blir trött på enfaldiga kommentarer som denna.

"Ja hon borde tänkt på att det där mordet som hon så slugt planerade skulle slå tillbaks på henne själv och ge henne dåligt rykte..."

No shit sherlock!!! Detta är ju en megatragedi för alla inblandade något annat går det liksom inte att säga, att försöka nyansera hur hemsk och dum GM har varit, eller inte varit förefaller mig nästan världsfrånvänt. Tror du verkligen hon hade någon som helst uppfattning om eller tanke på konsekvenser, rykte, rimlighet osv när hon gjorde detta?
Citera
2014-06-27, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Och inte bara det, hon klarar inte 10 + år på Hinseberg så hon hänger sig i sin cell.

Du tror inte hon får vård i stället för fängelse?
Citera
2014-06-27, 01:59
Medlem
My-Times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det tror jag med största sannolikhet att hon inte får. Hon har ju hitintills inte påvisat några sådana tecken alls. Det blir nog för henne att spendera en lång tid i kriminalvårdens förvar.
Citera
2014-06-27, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Jag hoppas inte det i alla fall.
Citera
2014-06-27, 04:15
Medlem
Jonna the ripper använde hammare och kniv som mordvapnen (om ingen nu nämnt de innan).
Tycker de är märkligt att hon under omständigheterna inte sjukskrev sig. Tror de flesta skulle ha tagit en dag ledig från jobbet om de mördade någon. Tyder inte de på att hon var övertygad om att inte åka fast.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19126150.ab
Citera
2014-06-27, 06:29
Medlem
att man dödar någon av misstag eller vredesmod är en sak,men att sen sätta igång och stycka kroppen verkar helt åt helsike galet,och hör och häpna ,hon jick till jobbet,hur i helsike är hon funtad,,,,hon verkar sakna att vad empati heter, nu får hon tillbringa sitt liv på hinseberg istället på sin mysiga gård
Citera
2014-06-27, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Frågan är om hon nu planerar något vidare i sitt huvud eller om hon har gett upp totalt.
Troligen har hon gett upp totalt.
Citera
2014-06-27, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Hoppa ner från din vita löpare, riddarn. Det är en mordutredning vi bevakar här.
Och varför mordet skedde? Vilka är de tre huvud pjäser i den smutsiga härvan? Det är klart att man pratar om inblandade personer. LL hade sagt att hon inte orkade mer konkurrera om JA. JH hade planerat att flytta ihop med JA. Han borde förstå allvaret. Man pendlar inte mellan två känsliga tjejer och säger att han inte kan välja mellan de två. Det är för jävligt.
Senast redigerad av matematiker 2014-06-27 kl. 07:22.
Citera
2014-06-27, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Huvudet är vanligtvis det första man tar bort.
Resten av styckningen blir då mindre personlig.

Brukar inte skriva om jag inte kan tillföra något men följer alla trådar.
Jag tycker man i trådarna och även i massmedia använder ordet styckning
på ett vårslöst/felaktigt sätt.

Det borde vara samma begrepp gällande styckning på både djur och mäniskor tycker jag.
I detta fallet borde det heta att hon delade kroppen för att lättare kunna
transportera den.

När det gäller åtminstonne djur så är det tre faser man måste gå igenom
efter viltet är nerlagt.

- Urtagning och avpälsning. Beroende på årstid så kanske man låter viltet hänga några
dagar innan avpälsningen
- Grovstyckning, viltet delas i parter. Klyvs på mitten i ryggraden, två framparter och två bakparter
samt två halvor av rygg och slaksidor(revbenspjäll)
- Finstyckning, nu delas alla parter upp i sina beståndsdelar, kotletter, revben, saltrulle, stekar...

Här är en film på en kille som är snabb på det första, avpälsning och urtagning av hjort vilt
och så långt har inte denna GM gått, hon har bara delat på kroppen enligt mitt tycke.
http://www.liveleak.com/view?i=28c_1352468855

Jag har gjort alla dessa moment på många djur som jägare men skulle förmodligen
aldrig klara av det på en människa utan att i bästa fall kräka tarmarna ur mig.

Men rent tekniskt skulle jag använda en kniv med max 15 centimeters blad och det skulle
ta mig under 5 minuter med god marginal. Ben/armar hade jag skurit igenom lederna, ingen
såg det hade tagit onödigt lång tid och huvudet hade jag tagit bort genom att
sticka in kniven vid atlaskotan och sedan bara ett par tag med kniven så är det loss.

Men som sagt, jag hade aldrig klarat det på en människa.
Citera
2014-06-27, 07:35
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Hammaren tolkar jag endast att hon vill slå henne med den, ett slag i huvudet där har du grov misshandel, sen att hon hugger X antal knivhugg det är det Lollo dör av till sist.

Ett slag i huvudet med en hammare, speciellt bakifrån, måste ju nästan falla under mordförsök om offret överlever och inte grov misshandel?
Citera
2014-06-27, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan71a
Det är ganska otäcka bilder som passerar genom ens huvud, när man funderar över det här.
Just nu hakar jag upp på att dom i AB skriver "lade delarna i kassar som hon bar ner till sin bil".
Alltså KASSAR, inte säckar!!!!
Nu kanske jag är lite seg i roten efter att ha kört bil i över 3 timmar, men det är ju inte så mycket som får plats i en kasse/påse, när man trots allt har sagt att kroppen är "i det närmaste fullständigt styckad".
Men det kanske bara är frågan om ordval, vad vet jag?

JH är ju hästtjej. Något som finns i nästan alla hästtjejers ägo är IKEA-kassar. Dom rymmer mycket och står emot väta. Även om inte kassarna var med vid första tillfället så kanske hon åkte hem till stallet och hämtade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in