Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 20:32
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoopycom
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19119053.ab

’Kvinnan erkänner – dödade och styckade kärleksrivalen’
Citat:
Efter mordet åkte hon till jobbet – precis som om ingenting hade hänt.

– Ja, hon jobbade som vanligt, hon betedde sig inte alls konstigt, säger en kollega.

Jag har haft rätt hela tiden hon är en jävla psykopat... Fy fan vilken sjuk jävla människa, bättre för samhället att avliva såna här personer de blir aldrig friska i huvudet...

Men fy fan för BO anhöriga o läsa/höra detta kan inte ens föreställa mig hur de måste må efter något sånt här.
Citera
2014-06-25, 20:34
Medlem
BeYoNdTruths avatar
Jag har en fråga, eftersom J.H har fått ta bort sin Fb så googlade jag hennes namn. Är det samma som har en Instagram Jonnah89 även den borttagen. Men bilderna svävar kvar i etern än så länge vid bildsökning. På en bild rider hon och har en hund med sig, på en annan bild är hon utspökad som en psykopat med blod runt munnen och halsen. Står att det är uppladdat för fem dagar sen, men vet inte om detta riktigt stämmer när sidan tagits bort. För det verkar som om alla hennes bilder är uppladdade för fem dagar sen. Mer troligt att hon tog bort instagram kontot då.
Senast redigerad av BeYoNdTruth 2014-06-25 kl. 20:37. Anledning: Fattades ett h efter namnet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoopycom

’Kvinnan erkänner – dödade och styckade kärleksrivalen’

Åkte till jobbet och jobbade som vanligt.. Ingen märkte något,förutom att hon ville gå tidigare...
Vad säger man???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Skulle Jonath*n ha städat hemma hos Jon*s. Det är ju möjligt faktiskt.

Men varför är JN då anhållen? Vad tror du?

Och vad är då JA misstänkt för?

Jag har ingen aning om J*nathan hjälpte till o städa, hon kanske skötte det själv?! MEN att han hjälpte till att "dumpa" offret? o att J*nas var misstänkt är väl självklart då det skedde i hans lght?
Citera
2014-06-25, 20:36
Medlem
För att gå tillbaka till "paketen" på skrindan som har diskuterats tidigare i tråden.

Det var kroppsdelarna som fraktades bort från dumpningsplatsen.
Torso i det stora paketet, lemmar framför, och huvud/smådelar i lådan.
Det har skrivits att kroppsdelar enbart fraktas bort på bår i hygiensäck, men så var det inte i detta fall. Papper användes pga. att kroppen var väldigt färsk. Pappret liknar mjölkpapp som hantverkare använder vid täckning av golv för att skydda det. Detta papper är väldigt tåligt och släpper igenom väldigt lite fukt, blir inte blött, men är ändå ändå ingen fuktspärr. Det fungerar lite som en fuktbroms i en husvägg, släpper igenom precis lagom för att inte få fuktskador. Anledningen till varför detta användes var för att man inte vill stänga in färska fuktiga kroppsdelar i plast och därmed riskera kondens och fukt på kroppsdelarna som kan förstöra tekniska bevis.
Var det fel av polisen? Möjligt. Men då var det iaf.

Källa: Samma poliskälla som fick mig att skriva inlägg #4 i denna tråd...
Senast redigerad av Knut-Evert 2014-06-25 kl. 20:58.
Citera
2014-06-25, 20:37
Medlem
CityAndColour.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Hmm, den försvann snabbt må jag säga.

Du råkade nog fellänka, för den finns kvar

https://anonfiles.com/file/b70c053ea73075cdf8a4952fb0eaad00
Citera
2014-06-25, 20:37
Medlem
Citat:
Redan samma natt greps den 24-åriga kvinnan, misstänkt för att ha dödat och styckat kvinnan - en kärleksrival. Ytterligare två personer, jämnåriga män, greps. En av dem har släppts, den andre sitter häktad misstänkt för skyddande av brottsling.
Mordet på den 22-åriga kvinnan hade, enligt misstankarna, ägt rum på onsdagsmorgonen, cirka tio timmar före samtalet till polisen.

Åkte till jobbet som vanligt
På eftermiddagen samma dag åkte den mordmisstänkta 24-åriga kvinnan till sitt jobb som vanligt. Trots att hon samma dag dödat och styckat en 22-årig kvinna, vilket hon alltså erkänt.
– Vi märkte inget särskilt, säger en kollega på arbetsplatsen till Aftonbladet.
– Men hon sa att hon behövde gå lite tidigare, det var något privat sa hon. Men att hon skulle ha dödat någon kan jag verkligen inte tänka mig. Det känns otäckt.

Enligt en källa ska kollegerna ha sett att 24-åringen hade en sårskada på ena handen - en skada som polisen nu sätter i samband med styckmordet. Skadan ska hon enligt källan ha sökt vård för på vårdcentralen.
Och på sin t-tröja, vilken hon dolde under en långärmad tröja, fanns offrets blod, uppger en poliskälla. Kläderna har polisen nu tagit i beslag

Hon hade på sig en tröja med offrets blod. Låter piggt.

Och arbetskollegorna märkte ingenting. Talar mer för att hon är iskall. För om hon var psykotisk skulle ju det märkas. Om man nu inte kan förtränga bort att man mördade och styckade en person i går. Vilket jag i alla fall aldrig har hört talas om.

Här har vi en tidpunkt. Mordet ska ha skett på onsdagsmorgonen. Men var var JA då?
Citera
2014-06-25, 20:38
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityAndColour.
Du råkade nog fellänka, för den finns kvar

https://anonfiles.com/file/b70c053ea73075cdf8a4952fb0eaad00

Är det samma bil som folk skrivit att de sett J*nna haft när hon kört utanför LL hus?
Citera
2014-06-25, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confusion
Enligt Aftonbladets senaste artikel så åkte Jonna till jobbet efter mordet. Det låter ju helsjukt!
Ice fucking cold! Undra om hon kommer köra på tillfällig sinnesförvirring i tingsrätten.
Citera
2014-06-25, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene
Ice fucking cold! Undra om hon kommer köra på tillfällig sinnesförvirring i tingsrätten.

Vadå köra på tillfällig sinnesförvirring i tingsrätten. Det är inte något som avgörs i tingsrätten.
Citera
2014-06-25, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Jag har haft rätt hela tiden hon är en jävla psykopat... Fy fan vilken sjuk jävla människa, bättre för samhället att avliva såna här personer de blir aldrig friska i huvudet...

Men fy fan för BO anhöriga o läsa/höra detta kan inte ens föreställa mig hur de måste må efter något sånt här.

Jag håller med dej till fullo! Giftspruta är att rekommendera. Tycker hon har förverkat sin rätt att leva faktiskt. Går aldrig att "bota" en så sjuk människa. Möjligtvis genom lobotomi. Varför har vi rätt att avliva andra avarter som är "missbildade". Ne,hon ska inte få en ny chans,enl.mitt sätt att se. Hon har gjort alldeles för mycket skada!!!!!
Citera
2014-06-25, 20:41
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene

Kan inte finnas en sportkeps att någon köper det? eller ja det är ju Sverige vi pratar om... Men tillfällig sinnesförvirring låter inte troligt med detta händelseförlopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in