Citat:
Redan samma natt greps den 24-åriga kvinnan, misstänkt för att ha dödat och styckat kvinnan - en kärleksrival. Ytterligare två personer, jämnåriga män, greps. En av dem har släppts, den andre sitter häktad misstänkt för skyddande av brottsling.
Mordet på den 22-åriga kvinnan hade, enligt misstankarna, ägt rum på onsdagsmorgonen, cirka tio timmar före samtalet till polisen.
Åkte till jobbet som vanligt
På eftermiddagen samma dag åkte den mordmisstänkta 24-åriga kvinnan till sitt jobb som vanligt. Trots att hon samma dag dödat och styckat en 22-årig kvinna, vilket hon alltså erkänt.
– Vi märkte inget särskilt, säger en kollega på arbetsplatsen till Aftonbladet.
– Men hon sa att hon behövde gå lite tidigare, det var något privat sa hon. Men att hon skulle ha dödat någon kan jag verkligen inte tänka mig. Det känns otäckt.
Enligt en källa ska kollegerna ha sett att 24-åringen hade en sårskada på ena handen - en skada som polisen nu sätter i samband med styckmordet. Skadan ska hon enligt källan ha sökt vård för på vårdcentralen.
Och på sin t-tröja, vilken hon dolde under en långärmad tröja, fanns offrets blod, uppger en poliskälla. Kläderna har polisen nu tagit i beslag
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19119053.ab
Hon hade på sig en tröja med offrets blod. Låter piggt.
Och arbetskollegorna märkte ingenting. Talar mer för att hon är iskall. För om hon var psykotisk skulle ju det märkas. Om man nu inte kan förtränga bort att man mördade och styckade en person i går. Vilket jag i alla fall aldrig har hört talas om.
Här har vi en tidpunkt. Mordet ska ha skett på onsdagsmorgonen. Men var var JA då?