Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfrallor
JH jobbade som personlig assistent.
Ska tydligen vara JH:s arbetsgivare som ringt polisen då hon berättat allt för denne.
Citera
2014-06-24, 15:37
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Var inte JNs jobb där i närheten?
Jo hon kanske valde det för att hon kände till de omgivnongarna, men hon kunde väl dumpa en hel kropp där?
Citera
2014-06-24, 15:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Men tänk efter lite nu. Alla är inte galna människor.

Spekulation:
JH kanske råkade slå något för hårt i huvudet på Lollo när de slogs och hon började blöda och må dåligt. Då kanske JH sa "Oj förlåt Lollo! Jag menade inte att slå så hårt!" Vi måste åka till sjukhuset i Örebro snabbt!
Så satte de sig TILLSAMMANS i bilen och åkte mot Örebro, men Lollo dog på vägen in och JH får panik. Hon är ju skyldig till detta. Det är nu det slår slint i huvudet på henne.
Slut spekulation.

Så skulle det kunna hänt också.

Men varför stycka kroppen. Att gömma den, att försöka bli av med den, att inte förknippas med den, varför lägga tid på en styckning och dessutom riskera att upptäckas om det skedde utomhus. Stallet eller mordplatsen är den troligaste styckningsplatsen tycker jag.

Vad jag förstår så var kroppen slarvigt gömd då polisen hittade liket tämligen snabbt. Det tyder på tidsbrist, stress, upptäcktsrisk. Jag tror inte att styckningen har utförts på fyndplatsen, fanns ingen logisk anledning till det tycker jag.
Citera
2014-06-24, 15:39
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Men tänk efter lite nu. Alla är inte galna människor.

Spekulation:
JH kanske råkade slå något för hårt i huvudet på Lollo när de slogs och hon började blöda och må dåligt. Då kanske JH sa "Oj förlåt Lollo! Jag menade inte att slå så hårt!" Vi måste åka till sjukhuset i Örebro snabbt!
Så satte de sig TILLSAMMANS i bilen och åkte mot Örebro, men Lollo dog på vägen in och JH får panik. Hon är ju skyldig till detta. Det är nu det slår slint i huvudet på henne.
Slut spekulation.

Så skulle det kunna hänt också.
och hon styckar kroppen för att?
Citera
2014-06-24, 15:40
Medlem
Såg att polisen skriver: "Den TROLIGA brottsplatsen är i lägenheten". Jag tror ju förstås att där mordet begicks,utfördes också styckningsförsöken. Tycker det verkar vara lite för mycket fraktande av död kropp annars...Vad är det egentligen som säger att Lovisa var död när hon lämnade lägenheten? Väldigt märkligt att Jonna lyckats få ut en död kropp utan att nån sett eller hört nåt. Hon kanske lurat med sej Lovisa hem till gården och gjort alltsammans där. Tycker detta är så konstigt...Tydligen vägrar hon själv berätta vad som hänt. Det är också konstigt. För i samband med ett erkännande brukar Gm vilja berätta.
har inte läst heller om att några förhör görs med Jonna.Ja,underlig hela historien.
Citera
2014-06-24, 15:40
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Herregud, verkar ju som att denna JH är helgalen. Stycka en kropp, det gör inte vem som helst. Står att kroppen fördes från lägenheten till fyndplatsen i polisens meddelande, står inget om att kroppen mellanlandat för styckning i GMs stall. Iofs behöver inte polisen gå ut med all info de har. Men varför skulle kroppen styckats efter att JH fått ut den ur lägenheten? Om det är en transportstyckning - vilket jag utgår från - så borde det värsta momentet vara att få ut kroppen ur lägenheten, dvs den borde styckats där.
Tycker jag också verkar troligast.
Citera
2014-06-24, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av callingelvis
Ska tydligen vara JH:s arbetsgivare som ringt polisen då hon berättat allt för denne.

Fullständigt psykotisk tycker hon att hon vill prata om problemen med att få isär kroppen med motorsågen?
Citera
2014-06-24, 15:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callingelvis

Citat:
OY;
Undrar som flundrar om inte JH har dryftat vad hon har gjort, med t ex. en förälder som förståndigt nog larmade polisen? Såvida hon eller JN inte tipsade polisen.

Verkar rimligt det du säger, förklarar ett och annat.
Senast redigerad av OY 2014-06-24 kl. 15:45.
Citera
2014-06-24, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men varför stycka kroppen. Att gömma den, att försöka bli av med den, att inte förknippas med den, varför lägga tid på en styckning och dessutom riskera att upptäckas om det skedde utomhus. Stallet eller mordplatsen är den troligaste styckningsplatsen tycker jag.

Vad jag förstår så var kroppen slarvigt gömd då polisen hittade liket tämligen snabbt. Det tyder på tidsbrist, stress, upptäcktsrisk. Jag tror inte att styckningen har utförts på fyndplatsen, fanns ingen logisk anledning till det tycker jag.

Hon var tvungen att stycka för att få ut kroppen från lägenheten, utan att veta vilken våning tror jag inte att hon klarade att lyfta LL själv. JH ser ut att vara en mindre storlek om man tittar på bilder som lagts ut i tråden tidigare. En död/medvetslös person är dessutom tyngre än en som är vid medvetande.

Nu är det mer troligt att hon gjorde allt själv tycker jag. Om man är två, varför stycka? Tar bara extra tid och lämnar fler spår.
Citera
2014-06-24, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Såg att polisen skriver: "Den TROLIGA brottsplatsen är i lägenheten". Jag tror ju förstås att där mordet begicks,utfördes också styckningsförsöken. Tycker det verkar vara lite för mycket fraktande av död kropp annars...Vad är det egentligen som säger att Lovisa var död när hon lämnade lägenheten? Väldigt märkligt att Jonna lyckats få ut en död kropp utan att nån sett eller hört nåt. Hon kanske lurat med sej Lovisa hem till gården och gjort alltsammans där. Tycker detta är så konstigt...Tydligen vägrar hon själv berätta vad som hänt. Det är också konstigt. För i samband med ett erkännande brukar Gm vilja berätta.
har inte läst heller om att några förhör görs med Jonna.Ja,underlig hela historien.

Citerar mej själv med en ändring. Det var ÅKLAGAREN som gjorde detta uttalande. Inte polisen.
Citera
2014-06-24, 15:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Hon var tvungen att stycka för att få ut kroppen från lägenheten, utan att veta vilken våning tror jag inte att hon klarade att lyfta LL själv. JH ser ut att vara en mindre storlek om man tittar på bilder som lagts ut i tråden tidigare. En död/medvetslös person är dessutom tyngre än en som är vid medvetande.

Nu är det mer troligt att hon gjorde allt själv tycker jag. Om man är två, varför stycka? Tar bara extra tid och lämnar fler spår.

Kanske svårt att bära ut en hel kropp till bilen utan att väcka uppmärksamhet, dessutom är kroppen tung i ett stycke som du själv säger, JH var kanske själv om det här trots allt. Bör ha haft hela dagen på sig om JA började jobbet 05:30, och LL 06:30.

EDIT;Och om JA som grädde på moset även gick på AW innan han anlände till sin lägenhet.
Citera
2014-06-24, 15:50
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith

Det en vet det vet ingen det två vet det vet polisen... ett talesätt för kåkfarare

Nä jag tror att JH fått hjälp att flyttat på kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in