Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-28, 03:02
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad baserar du den tron på! Hur fan vet du att hon inte har har haft problem under sin uppväxt. Hon har kanske tvingats av en ful gubbe att ta emot hästkuk mellan benen sedan barnsben. Värsta exemplet, jag tillstår det, men vad i helskotta vet du om JH liv och vedermödor?

Borderline, problem under uppväxten, det är du säker på?

Ok, hon kan ha haft problem i sin uppväxt men hittills så har ju folk som känt henne blivit förvånad över vad som har hänt. Hon verkar inte ha haft några synbara psykiska problem utan beskrivs ju som en helt vanlig tjej.

Borderline är en störning som oftast uppkommer i tonåren efter en svår barndom. Det är också något som kan gå över alltså inte ett permanent tillstånd eller något man föds med. De jag träffat med den diagnosen har varit utsatta för övergrepp, mobbning, psykiskt sjuka föräldrar osv. Det var ledsna tjejer som led av depression och ångest. Tyvärr många självmordsförsök bland dem.
Citera
2014-06-28, 03:02
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
Visst.
Men är borderline exakt samma för alla kvinnor eller män eller finns det nyanser och skillnader?

Självklart finns det nyanser och skillnader, men varför ens ställa frågan? Det tyder ju på att du tror att folk med borderline har lätt för att mörda?
Jag kände mig som en hemskt vidrig och värdelös människa och grät när vi råkade köra på en mus en kväll. Tror du verkligen att jag, med borderline, skulle ha lätt för att göra illa en annan människa?
Citera
2014-06-28, 03:03
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
1. Christine Schürrer mördade med hammare men det är oväsentligt om det är ett vanligt mordvapen eller inte. En hammare är i sammanhanget ett vapen, hon skulle knappast hjälpa LL renovera JAs lägenhet den morgonen eller hur? medtagandet av hammare kommer bedömas som en omständighet som talar FÖR uppsåt.

2. Du har ingen aning om var på handen skadan sitter. Om det är en kökskniv som använts(vilket allt talar för) så har den inget halkskydd, Blod i kombination med avsaknad av halkskydd leder väldigt enkelt till skada på handflatan/insida fingrar vid upprepade hugg i kropp.
Det är väldigt vanligt vid denna typ av brott att sådana skador uppkommer och det har visats vid kroppsbesiktningen om det nu ligger till så.

3. Att hon anmäler själv behöver inte ha något värde huruvida dråp eller mord ska dömas. Hon kan ha insett att det helt enkelt är kört efter JN sagt att "om du inte ringer så gör jag det"
Eller så bröt hon helt enkelt ihop och orkade inte mer efter allt hon sysslat med under dagen, vem skulle inte göra det?

Jag skulle bli extremt förvånad om inte hon döms för mord
Att det är en hammare är mycket bättre än ett normalt mordvapen (kniv, skjutvapen) sett ur GMs synvinkel. Men nu kom du själv på den sista pusselbitetn i hur GM ska få dråp. Hon tog med hammaren för att hjälpa till med renovering. Nu är det upp till åklagaren att bevisa att det inte finns något rimligt tvivel om det. Så ett tänkbart scenario:

JH åker hem till BO före jobbet och tar med sin hammare för att hjälpa till med renovering. Det uppstår tumult och BO dör. Om inte RMU visar på att hammarslag samt upprepade knivstick dödade BO så kan GM hävda nödvärn och komma undan med griftefridsbrott (ca ett år). I värsta fall så blir det vållande. Om RMU visar på upprepat dödligt våld så blir det svårt att komma undan dråp givetvis men mord skulle GM mycket väl kunna klara sig undan.
Citera
2014-06-28, 03:06
Medlem
Snobbs avatar
Ang. borderline. Vad som har diskuterats är om de som blir drabbade är födda med en känslig personlighet, att de lättare blir ledsna och deprimerade. Denna personlighet är också förknippad med hög empatisk förmåga. Växer de sedan upp i en otrygg miljö så utvecklas borderline oftare än hos andra som kanske utvecklar andra problem.
Citera
2014-06-28, 03:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StopDropAndRoll
I dagens läge ska det vara så, ja. De diskuterade att det skulle kunna vara medfött, eller så bestämde de att det faktiskt är medfött. Isf så borde jag gå tillbaka till en läkare och få min diagnos avskriven, eftersom den sattes på mig med förklaringen att min uppväxt i princip förstört mig.

Du har någon typ av avvikande hjärnfunktion, det tror jag också efter att ha analyserat hur du uttrycker dig. Inget nedvärderande i det, inte ditt fel att du är störd. Jonna är dock inte störd trots att hon gick över "borderline" tror jag. Hon hade skäl att banka in sina känslor i Lovisas bakhuvud med en hammare tror jag. Skulle inte förvåna mig om Jonna också är ett brottsoffer pga LL.
Citera
2014-06-28, 03:12
Medlem
RegnochSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Att det är en hammare är mycket bättre än ett normalt mordvapen (kniv, skjutvapen) sett ur GMs synvinkel. Men nu kom du själv på den sista pusselbitetn i hur GM ska få dråp. Hon tog med hammaren för att hjälpa till med renovering. Nu är det upp till åklagaren att bevisa att det inte finns något rimligt tvivel om det. Så ett tänkbart scenario:

JH åker hem till BO före jobbet och tar med sin hammare för att hjälpa till med renovering. Det uppstår tumult och BO dör. Om inte RMU visar på att hammarslag samt upprepade knivstick dödade BO så kan GM hävda nödvärn och komma undan med griftefridsbrott (ca ett år). I värsta fall så blir det vållande. Om RMU visar på upprepat dödligt våld så blir det svårt att komma undan dråp givetvis men mord skulle GM mycket väl kunna klara sig undan.

Krävs det inte att detta med att hjälpa till med renovering kan styrkas? Exempelvis tidigare telefonkontakt, sms, mejl, vittnesuppgifter eller dylikt? Om inget av detta finns och ingen kontakt dem emellan finns registrerad tror jag att det blir platt fall.
Citera
Medlem
Snobbs avatar
ANG. LL:s storlek.

http://instagram.com/p/UeLnvBkuPV/?modal=true

http://instagram.com/p/m8TxNQEuJc/

http://instagram.com/p/mXV88EkuOw/

Den övre är från 2013, de andra är två och tre månader gamla. Hon ser hyfsat lång ut, längre än JH iaf som är ca 160 vad jag hört. LL's vikt kan jag inte placera, hon ser ju helt olika ut på bilderna men hon är varken minimal eller gigantisk iaf. Hon ser tämligen normalstor ut, inget som sticker ut, så åter igen styrker det att JH inte behövt hjälp. Att få in LL i bagageluckan hel känns dock inte troligt, därför styckning.
Citera
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du har någon typ av avvikande hjärnfunktion, det tror jag också efter att ha analyserat hur du uttrycker dig. Inget nedvärderande i det, inte ditt fel att du är störd. Jonna är dock inte störd trots att hon gick över "borderline" tror jag. Hon hade skäl att banka in sina känslor i Lovisas bakhuvud med en hammare tror jag. Skulle inte förvåna mig om Jonna också är ett brottsoffer pga LL.

Hur är min hjärnfunktion avvikande och vem är du att att göra en sådan analys?

Vem är det som har avvikande hjärnfunktion egentligen? Det finns ingenting som rättfärdigar mord. Ingenting. Man gör inte andra illa.
Citera
2014-06-28, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Vilka förmildrande omständigheter finns som talar till JHs fördel?

Hoten mot LL(om de stämmer)
Uppsökningen av BO
Att slå med hammare
Hugga med kniv
Injicera alkohol
Stycka
osv är högst besvärande för JHs del

Att LL snott JHs kille är knappast en sådan omständighet

Just uppsökandet av LL medtagande en hammare kommer sannolikt att ge försvaret betydande problem.
Citera
2014-06-28, 03:20
Medlem
RegnochSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
ANG. LL:s storlek.

http://instagram.com/p/UeLnvBkuPV/?modal=true

http://instagram.com/p/m8TxNQEuJc/

http://instagram.com/p/mXV88EkuOw/

Den övre är från 2013, de andra är två och tre månader gamla. Hon ser hyfsat lång ut, längre än JH iaf som är ca 160 vad jag hört. LL's vikt kan jag inte placera, hon ser ju helt olika ut på bilderna men hon är varken minimal eller gigantisk iaf. Hon ser tämligen normalstor ut, inget som sticker ut, så åter igen styrker det att JH inte behövt hjälp. Att få in LL i bagageluckan hel känns dock inte troligt, därför styckning.

Det finns ett kort på hennes Instagram, postat 30+ veckor sedan, där hon står med en grupp män. Tycker hon ser högst normalviktig ut där.
Citera
2014-06-28, 03:21
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland

1. Att slå någon med hammare i huvudet i sig är tillräckligt gravt och är att betrakta som dödligt våld.

2. JA och JN kommer med sina vittnesmål skjuta ner den historian om renovering innan den hinner lyfta.

3. Grannarnas vittnesmål om en smygande JH runt huset under morgonen(och dagarna innan) kommer visa på ett kontrollerande svartsjukebeteende och att konfrontation med LL va målet med hembesöket. Dessutom att hon väntar tills JA åker kommer cementera den uppfattningen

Hon kommer bli dömd för Mord 10-14 år är min gissning

Sluta svammla nu
Citera
2014-06-28, 03:26
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RegnochSol
Det finns ett kort på hennes Instagram, postat 30+ veckor sedan, där hon står med en grupp män. Tycker hon ser högst normalviktig ut där.

Ja sant det gör hon. Hon ser smalare ut på de nyare bilderna. Kanske hade hon gått ned i vikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in