2014-06-25, 18:28
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Vad resultatet blir är onekligen spännande men jag tycker att det är värt att påpeka att det är inte självklart att det har begåtts ett brott enligt svensk lag (vilket många tycks tro). Har ingreppen skett innan familjerna kom till Sverige så gäller inte vår lag. Det behöver alltså inte vara någon slags skandal, hyckleri, feghet etc om ingen döms eller ens åtalas för detta.
Saknar ändå en reaktion. Twitterfeministerna borde ju gå i spinn över detta. I samband med "tjepizza-historien" kontaktades F! av en reporter redan i första skedet, varför har ingen frågat dem nu? Kan det bero på att de nu är "etablerade" (och att man i så fall då "bör" fråga alla partier)?
Citera
2014-06-25, 18:29
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ypsilonsport550
Väl formulerat och huvudet på spiken. Fega kräk är vad de är.
Börjar fundera på om de inte lurar i vassen, beredda att sticka fram sitt fula tryne och kapa debatten.
Citera
2014-06-25, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Vad, jag tycker dina frågor har blivit besvarade, alla som har varit relevanta för mig åtminstone. Vad jag har sett. Det är rätt löjligt av dig att likställa WHO med nigeriabrev.

Nej, jag har ställt flera frågor som du undvikit att svara på.
De retoriska kan du hoppa över, men resten vill jag att du svarar på, om du vill bli tagen något sånär på allvar.
Eller menar du att du bara kan välja bort vad du vill svara på genom att hävda att det inte är relevant för dig...?

Och om du hade haft en normal uppfattningsförmåga och inte varit så förbannat enkelspårig och löjlig så hade du sett att jag inte alls jämförde WHO med Nigeriabrev.
Det var oerhört fjantigt och billigt av dig att försöka få det till det.

Jag förespråkar att man använder sig av kritiskt tänkande, och lämnar exempel på hur det kan gå om man saknar det.
Då blir man lättledd och blåögd, och faller enkelt offer för förslagna(och för all del mindre förslagna) försök att manipulera andra människor.
Precis som ni rabiata feminister blir, och precis som de som blir sol-och-vårade.

Sluta dumma dig nu.
Citera
2014-06-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Det är ju redan olagligt att våldta och misshandla också, fast där har ju F! en lång rad synpunkter och system med tvivelaktig verkningsgrad som de vill införa.

De har en lång rad med lagförslag kring könstympning med, har jag redan länkat till.
Citera
2014-06-25, 19:52
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Nej, jag har ställt flera frågor som du undvikit att svara på.
De retoriska kan du hoppa över, men resten vill jag att du svarar på, om du vill bli tagen något sånär på allvar.

Och om du hade haft en normal uppfattningsförmåga och inte varit så förbannat enkelspårig och löjlig så hade du sett att jag inte alls jämförde WHO med Nigeriabrev.
Det var oerhört fjantigt och billigt av dig att försöka få det till det.

Jag förespråkar att man använder sig av kritiskt tänkande, och lämnar exempel på hur det kan gå om man saknar det.
Då blir man lättledd och blåögd, och faller enkelt offer för förslagna(och för all del mindre förslagna) försök att manipulera andra människor.
Precis som ni rabiata feminister blir, och precis som de som blir sol-och-vårade.

Sluta dumma dig nu.

Struntprat, varför skulle du annars ta upp sånt när du pratar om hur man inte ska tro på WHO? Jag tror jag har sett lite detaljfrågor om vad det nu var ni pratade om, jag har ingen lust att läsa in mig på det och det är inte heller något jag har diskuterat eller särskilt relevant i tråden, så de låter jag gå förbi. Sen är det retoriskt kvar som är avklarat. Något annat?
Citera
2014-06-25, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Börjar fundera på om de inte lurar i vassen, beredda att sticka fram sitt fula tryne och kapa debatten.

Jag hoppas nästan det, det innebär ju att de har någon sorts ansvarskänsla iallafall.

De har dock redan bevisat att de är hycklare av rang genom att de varit tysta så länge, och inte reagerat i proportion till deras tidigare överreaktioner för bra mycket mindre skäl.
Citera
2014-06-25, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Och därmed så blir ScottWalters fria användande av statistik ännu mer haveriartat då han inkluderade allmänt våld (med ursäkten att könsstympning räknas där) för att få sina fantasisiffror att gå ihop. Men då är vi överens att så är inte fallet. Bra det!

??? Är inte mina påhittade siffror är FN och WHO:s
Och inte jag som skrev allmänt våld, det var ett citat av en annan, Det siffrorna gäller är sexuellt våld samt partnermisshandel, man särskiljer också mellan nära våld och våld utfört av främling.
Vore ju bra om du har koll på vad du kommenterar.
Citera
2014-06-25, 20:15
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Jag hoppas nästan det, det innebär ju att de har någon sorts ansvarskänsla iallafall.

De har dock redan bevisat att de är hycklare av rang genom att de varit tysta så länge, och inte reagerat i proportion till deras tidigare överreaktioner för bra mycket mindre skäl.
Tror inte jag uppfattar lurpassandet som ansvarskänsla. Är inne på det du uttrycker i ditt andra stycke.

Tyvärr har jag ingen pejl på twitter. Twitterfeministerna har kanske gått i spinn men att media har lagt locket på för att inte underblåsa s k "rasistiska underströmmar". Eller annars håller F! sina twitterstyrkor i strama tyglar.
Vem vet, twitterfeministerna kanske inte vet vilket ben de ska stå på; "Antirasist eller feminist, det är frågan.".

Väntar på en analys från F! som pekar ut strukturellt patriarkaliskt strukturella vita cis-män som skyldiga till könsstympningarna.
Citera
2014-06-25, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Tror inte jag uppfattar lurpassandet som ansvarskänsla. Är inne på det du uttrycker i ditt andra stycke.

Tyvärr har jag ingen pejl på twitter. Twitterfeministerna har kanske gått i spinn men att media har lagt locket på för att inte underblåsa s k "rasistiska underströmmar". Eller annars håller F! sina twitterstyrkor i strama tyglar.
Vem vet, twitterfeministerna kanske inte vet vilket ben de ska stå på; "Antirasist eller feminist, det är frågan.".

Väntar på en analys från F! som pekar ut strukturellt patriarkaliskt strukturella vita cis-män som skyldiga till könsstympningarna.

Jag menar ju givetvis inte själva lurpassandet, utan att de faktiskt reagerar till slut.
Citera
2014-06-25, 20:43
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
men snälla. Varför könsstympar man? Fundera en stund på den och förklara sen för mig varför könstympning INTE är just sexuellt våld, skulle hävda att det är det utlimata sexuella våldet att stympa en annan människas möjlighet ha normalt sex. elelr vad skulle du säga själv om nån skar av dig ollonet och sydde fast kuken vid låret så du inte kunde få erektion utan enorma smärtor?
Könsstympning är ett kirurgiskt ingrepp(om än oftast under primitiva förhållanden)
Det sker för att förhindra sex och inte i sexuellt syfte, om jag med våld skulle fösa in min dotter på sitt rum och låsa dörren för att förhindra henne att träffa sin pojkvän så anser du att det är sexuellt våld?

När det gäller det" fetade", varför är feminister så fixerade vid att skära i penisar?
Penisavund eller sexuella perversioner?
Citera
2014-06-25, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
??? Är inte mina påhittade siffror är FN och WHO:s

Jovisst är det du som hittat på att det handlar om en majoritet, för det står ju inte i källan du hänvisade till.

Citat:
Och inte jag som skrev allmänt våld, det var ett citat av en annan,

Nej. Det var du som lämnade en källa som har räknat med våld i allmänhet medan du påstod att det gällde sexuellt våld.

Citat:
Det siffrorna gäller är sexuellt våld samt partnermisshandel, man särskiljer också mellan nära våld och våld utfört av främling.

Och våld i allmänhet, samt övertalning till sex, vilket du själv tog upp och hävdade att det betydde försök till våldtäkt.

Citat:
Vore ju bra om du har koll på vad du kommenterar.

Vore ju bra om du hade koll på vad du länkar till och använder som källa.

Börjar det bli jobbigt nu eller, ScottWalter?
Du har börjat skriva väldigt mycket sämre än du brukar göra, och du undviker pinsamt nog att svara på en hel del som ställs mot dig.
Jobbigt att bli synad och motbevisad?
Senast redigerad av Thyrsos2 2014-06-25 kl. 20:56.
Citera
2014-06-25, 21:27
Medlem
goran744s avatar
Västerländska kvinnor utför så kallat intimkirurgi.( Frivilligt)
Varför och för vem förminskar man de inre blygdläpparna, fettsuger venusberget, försnävning av vaginan och klitorislyft?
Jag kan förstå om en kvinna har problem med sin vagina om blygdläpparna fladdrar utanför vaginan så att de skaver och gör ont, men fettsugning av vaginan och klitorislyft?
Och i de här kulturerna är det för det mesta kvinnan som utför stympningen på sina egna döttrar.
Nu finns det en organisation som kallas TOSTAN som aktivt arbetar för att förändra kvinnornas syn på könsstympningen. Den startade i Senegal 1991 och har uppnått mycket bra resultat bland kvinnorna. TOSTAN finns också i Guinea, Gambia, Mauretanien, Somalia och Djibouti.
Samarbetar Feministerna i Sverige med dem?
Jag tycker att det borde vara obligatoriska undersökningar. Exakt som vi gör med brösten och cellprover. OCH speciellt på de kulturer vi vet att använder sig av könsstympning.
Det måste MARKERAS uppifrån och bevisligen räcker det inte endast med att ha en lag här i Sverige.
Vill vi skydda tjejerna så måste vi också ändra på kontrollen av den gruppen och införa obligatoriska kontroller som de får acceptera som en del av den Svenska lagen.
Annars skyddar vi ingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in