2014-06-25, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Västerländska kvinnor utför så kallat intimkirurgi.( Frivilligt)
Varför och för vem förminskar man de inre blygdläpparna, fettsuger venusberget, försnävning av vaginan och klitorislyft?
Jag kan förstå om en kvinna har problem med sin vagina om blygdläpparna fladdrar utanför vaginan så att de skaver och gör ont, men fettsugning av vaginan och klitorislyft?
Och i de här kulturerna är det för det mesta kvinnan som utför stympningen på sina egna döttrar.
Nu finns det en organisation som kallas TOSTAN som aktivt arbetar för att förändra kvinnornas syn på könsstympningen. Den startade i Senegal 1991 och har uppnått mycket bra resultat bland kvinnorna. TOSTAN finns också i Guinea, Gambia, Mauretanien, Somalia och Djibouti.
Samarbetar Feministerna i Sverige med dem?
Jag tycker att det borde vara obligatoriska undersökningar. Exakt som vi gör med brösten och cellprover. OCH speciellt på de kulturer vi vet att använder sig av könsstympning.
Det måste MARKERAS uppifrån och bevisligen räcker det inte endast med att ha en lag här i Sverige.
Vill vi skydda tjejerna så måste vi också ändra på kontrollen av den gruppen och införa obligatoriska kontroller som de får acceptera som en del av den Svenska lagen.
Annars skyddar vi ingen.
Att jämföra frivillig neurotisk intimkirurgi av vuxna med förstörandet av kön för livet av barn i syfte att kontrollera deras sexualitet för resten av livet är inte sådär.

DET ÄR BARA ÄCKLIGT.
Citera
2014-06-25, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Könsstympning är ett kirurgiskt ingrepp(om än oftast under primitiva förhållanden)
Det sker för att förhindra sex och inte i sexuellt syfte, om jag med våld skulle fösa in min dotter på sitt rum och låsa dörren för att förhindra henne att träffa sin pojkvän så anser du att det är sexuellt våld?

När det gäller det" fetade", varför är feminister så fixerade vid att skära i penisar?
Penisavund eller sexuella perversioner?

Skulle absolut inte vilja kallad det för "kirurgiskt ingrepp" Kirurgi har med läkekonst att göra och handlar om att bota. Könstympning handlar om att kontrollera en annans kropp, i detta fall den andra kroppens sexualitet och som sådant definitivt ett slags sexuellt våld. Sexuellt våld behöver inte ha ett "sexuellt" syfte. Betoningen ligger på det andra ordet våld inte på det främre.

Att du låser in din dotter för att hindra henne från att se sin pojkvän, ursäkta men är det inte en väldigt lam liknelse? Vad är det som säger att hon ens vill ha sex med sin pojkvän?

Och ursäkta men vilka är det somverkligen får sin kön skärda i här? Så varför är vissa män så vansinnigt fixerade i sina döttrars eller kivnnor generellts sexualliv, vore inte det en mer lämplig fråga? Mig veterligen så är det inga kvinnor som kräver stympade män till äkta makar i världen.
Citera
2014-06-25, 21:48
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Att jämföra frivillig neurotisk intimkirurgi av vuxna med förstörandet av kön för livet av barn i syfte att kontrollera deras sexualitet för resten av livet är inte sådär.

DET ÄR BARA ÄCKLIGT.

Jag jämför inte! Jag sa att det förekommer i västvärlden och frivilligt. Tar man sitt barn som kvinna och gör ingreppet är det ett övergrepp men nu är det faktumet att kvinnor som utför det på sina döttrar fast de själva lider av sin egen könsstympning.
Det borde i den Svenska lagen finnas en klausul att få kontrollera de som är i riskzonen.

Jag har själv mött en kvinna från Somalien som var könsstympad och bodde här i Sverige men som också ville utföra det på sin egen dotter. Fast hon hade stora problem.
Det är rituella handlingar och så kallade reningshandlingar.
Jämför gör jag då definitivt inte. Jag upplyser om att det förekommer intimkirurgi i Västvärlden också för att förändra sin egen vagina till det så att säga bättre.
För vem? Sig själv? Fettsuga? Klitorislyft? Sjuka saker det också enligt min åsikt.
Inför obligatoriska kontroller på människorna som kommer från de kulturer där sådant förekommer.
Det borde vara med i den Svenska lagen.
Citera
2014-06-25, 21:51
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Jag pratar inte strunt. Det är er sida i debatten som står för den biten, för att lyfta fokus från era egna felsteg och tillkortakommanden vilka är smärtsamt uppenbara.

Jag beskrev i klartext alldeles nyss varför jag nämnde Nigeriabrev.
Har du lässvårigheter, eller är det bara ett utslag av den vanliga feministiska taktiken att välja bort att "förstå" vissa resonemang eftersom de ligger er i fatet?

Har ställt flera frågor du undvikit att svara på, men vi tar en för att göra det lite lättare för dig: Menar du att kvinnor ibland falskt anmäler män för brott i syfte att förstöra för dem i vårdnadstvister?
Det verkar ju vara vara en så vanlig företeelse att du som rabiat feminist självmant nämner det i en diskussion.

Så med andra ord går du med på att WHO är betydligt mer pålitliga än välkända bedrägeriförsök? Att lita på WHO säger ingenting om en persons eventuella godtrogenhet? Att nämna nigeriabrev och liknande när man önskar ifrågasätta WHOs trovärdighet har ingen relevans?

Bra

Som svar på frågan: Ja det finns god anledning att tro att det händer, jag såg aldrig den frågan, jag hoppade över stora delar eftersom det inte såg relevant ut, tydligen missade jag något. Men jag förstår inte hur du kan fråga efter att ha läst mitt inlägg, var det inte alldeles tydligt där att jag menade att det händer?
Citera
2014-06-25, 21:51
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Mig veterligen så är det inga kvinnor som kräver stympade män till äkta makar i världen.
Inge kuk, inget samlag. Inget samlag, inga barn. Enkelt.

Sen finns det garanterat judiska kvinnor som vill att deras judiske man är omskuren, annars är han för dem ingen riktig jude. Det finns garanterat också judiska mödrar som vill att deras söner ska omskäras, annars är de inga judiska pojkar.
Citera
2014-06-25, 21:55
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Västerländska kvinnor utför så kallat intimkirurgi.( Frivilligt)
Varför och för vem förminskar man de inre blygdläpparna, fettsuger venusberget, försnävning av vaginan och klitorislyft?
Jag tycker att de kvinnorna har ett val: Välj en karl som accepterar ert underliv.
Synd bara att de inte inser det.
Ännu värre är att de verkar vilja ha de karlar som kräver ett pimpat underliv på kvinnan.
Citera
2014-06-25, 21:56
Medlem
Citat:
Skulle absolut inte vilja kallad det för "kirurgiskt ingrepp" Kirurgi har med läkekonst att göra och handlar om att bota. Könstympning handlar om att kontrollera en annans kropp, i detta fall den andra kroppens sexualitet och som sådant definitivt ett slags sexuellt våld. Sexuellt våld behöver inte ha ett "sexuellt" syfte. Betoningen ligger på det andra ordet våld inte på det främre.

Att du låser in din dotter för att hindra henne från att se sin pojkvän, ursäkta men är det inte en väldigt lam liknelse? Vad är det som säger att hon ens vill ha sex med sin pojkvän?

Och ursäkta men vilka är det somverkligen får sin kön skärda i här? Så varför är vissa män så vansinnigt fixerade i sina döttrars eller kivnnor generellts sexualliv, vore inte det en mer lämplig fråga? Mig veterligen så är det inga kvinnor som kräver stympade män till äkta makar i världen.
Frågan borde alltså ställas klart och tydligt till dem män från specifika kulturer som ägnar sig åt denna typ av kontroll. Frågan är, som tråden handlar om, varför ni feminister inte ställer den frågan till dessa män utan fortsätter tjafsa om småsaker mot svenska män för att anförskaffa er mer makt?
Citera
2014-06-25, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Jovisst är det du som hittat på att det handlar om en majoritet, för det står ju inte i källan du hänvisade till.

Nej. Det var du som lämnade en källa som har räknat med våld i allmänhet medan du påstod att det gällde sexuellt våld.

Och våld i allmänhet, samt övertalning till sex, vilket du själv tog upp och hävdade att det betydde försök till våldtäkt.

Vore ju bra om du hade koll på vad du länkar till och använder som källa.

Börjar det bli jobbigt nu eller, ScottWalter?
Du har börjat skriva väldigt mycket sämre än du brukar göra, och du undviker pinsamt nog att svara på en hel del som ställs mot dig.
Jobbigt att bli synad och motbevisad?

Utöver Babianen så är du nog den mest tramsiga skribenten på detta forum.

Jag har bevisat mitt påstående att en majoritet av kvinnor i världen kommer att råka ut för våld från närstående eller främmande man/ män nån gång i sitt liv. Detta via klara och tydliga länkar. Finns att läsa för alla.
Att du sen sitter och tramsar att up to 7 of 10, inte skulle betyda en majoritet, tja det får du ju själv stå för lille vän, det tänker inte jag sitta här och tramsa med dig om.
Om våldet är sexuellt, partnermisshandel, våldtäkt eller försök till våldtäkt, sexuell trakassering ( sexual coercion) eller annan typ av våld spelar ju fasen ingen roll.
Citera
2014-06-25, 22:02
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jag tycker att de kvinnorna har ett val: Välj en karl som accepterar ert underliv.
Synd bara att de inte inser det.
Ännu värre är att de verkar vilja ha de karlar som kräver ett pimpat underliv på kvinnan.

Ja vi har ett val i den frågan. Min gubbe får allt ta min mutta som den är. Annars får det vara.
Skulle han säga att jag skulle stympa den så skulle han inte bli kvar hos mig så länge till.
Den är fin som den är och inget jag skäms för och aldrig ens skulle tänka tanken om att göra.
Jag har inga krav på hans könsorgan. Hur den skall se ut.
Men stympning är vidrigt och borde kontrolleras mycket hårdare med obligatoriska kontroller inom riskgrupper. Det borde vara en del av den svenska lagen. Ett komplement med andra ord.
Citera
2014-06-25, 22:02
Medlem
Citat:
Utöver Babianen så är du nog den mest tramsiga skribenten på detta forum.

Jag har bevisat mitt påstående att en majoritet av kvinnor i världen kommer att råka ut för våld från närstående eller främmande man/ män nån gång i sitt liv. Detta via klara och tydliga länkar. Finns att läsa för alla.
Att du sen sitter och tramsar att up to 7 of 10, inte skulle betyda en majoritet, tja det får du ju själv stå för lille vän, det tänker inte jag sitta här och tramsa med dig om.
Om våldet är sexuellt, partnermisshandel, våldtäkt eller försök till våldtäkt, sexuell trakassering ( sexual coercion) eller annan typ av våld spelar ju fasen ingen roll.
Diskussionen har aldrig handlat om det. Vi pratar om Sverige och svenska värderingar, vad som händer i Somalia bevisar föga om det.

Du blir äcklig när du låter prestige bli viktigare än diskussionen om denna viktiga fråga. Skäms.
Citera
2014-06-25, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Inge kuk, inget samlag. Inget samlag, inga barn. Enkelt.

Sen finns det garanterat judiska kvinnor som vill att deras judiske man är omskuren, annars är han för dem ingen riktig jude. Det finns garanterat också judiska mödrar som vill att deras söner ska omskäras, annars är de inga judiska pojkar.

Jag gillar inte att man omskär små bebisar heller, men det är far from jämförbart med ex. faraonisk könstympning som är fallet i detta fall, om jag har förstått det rätt. Ganska exakt motsvarande för män vore om man beskar ollonet, samt sydde på något sätt så att det är omöjligt för pojkar kissa normalt, tvätta sig ordentligt, onanera, ha ett normalt, njutningsfullt sexualliv. Tror inte ens ni kan föreställa er detta utan att rusa till toaletten och spy.
Citera
2014-06-25, 22:08
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot

DET ÄR BARA ÄCKLIGT.
?

LÄS vidare i texten istället för att yla som en marskatt! Titta på förslaget jag skrev om hur vi skall stoppa vidrigheterna i Sverige.
Vad har du att komplettera och för bra åtgärd till mitt förslag om hur vi skall stoppa dessa stympande kvinnorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in