Citat:
Ursprungligen postat av
Egoeutanasi
Hon kommer få från mig iallafall! Mördarsubban tänder mig!
Jag skulle nog inte rekommendera att ta fysisk kontakt med JH så här nära inpå brottet, hon kan vara mycket farlig och är oerhört duktig på att försvara sig med dödligt våld om så skulle behövas. Hon vet precis hur man gör för att ta livet av någon och har även erkänt att hon gjort det i verkligheten. Låt polisen och fångvaktarna stå emellan. Blir ni kära i varandra står jag inte ivägen såklart. Kärlek kan bota ett svart hjärta men sannolikheten för det är relativt liten.
Dessutom kan en människa förändras efter ett sånt här dåd. Inte bara på grund av eskalering och lust för mord utan även på grund av hur hon blir bemött. Hon kommer vara i eller nära flykt-eller-slåss tillstånd hela tiden. För att en förstagångsförbrytare inte ska fastna i helvetet så måste hon få vård och hjälp, även då hon dessutom behöver sitta fängslad och åtskild från resten av samhället. Tyvärr kan ett mord ge lustkänslor som hon kommer vilja återuppleva så det är aldrig säkert hon någonsin blir bättre.
Det kan som sagt röra sig om självförsvar när det gäller slagsmålet där en eller flera tillhyggen funnits med i bilden. Därför får vi inte direkt anta att hon är psykopat bara för det. Möjligtvis sociopat. Men jag antar hon är en helt vanlig svensk tjej som har haft det lite kämpigt. Kanske en gnutta ADHD eller bipolär sjukdom, lynnig men inget direkt farligt.
LL uppfattar jag hela tiden som kaxig och territoriell, men kan ha fel där också. En sådan person kan reta gallfeber på vem som helst om man inte kan ta det hela med ro. Dessutom stod LL i sin rätt efter att JA varit med henne hela natten och hon var nya kvinnan i huset. Det skulle gjort henne ännu mer självsäker.
Om LL var rädd för JH redan innan så är det inte helt omöjligt att hon gick och hämtade förskäraren i köket som hon höll bakom sin rygg innan hon öppnade dörren för JH och frågade vad den biatchen ville. Det kanske aldrig var meningen att döda någon, men under ett bråk uppstår en liv eller död situation, det är självförsvar för båda två.