Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 16:10
Medlem
madcatsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Tack, en standard PA kan alltså flytta folk med ullfilt.

Med tanke på läget så kan JH dragit ut LL och en ½ trappa till bilen som står parkerad utanför, därefter (med viss ansträngning) fått i LL i bagaget.

Någon som vet om JH har utbildning som PA, hab, usk eller sköterska?

Enligt hennes Badoo-sida jobbade hon som PA ( finns länk till/dump av denna tidigare i tråden)
Citera
2014-06-25, 16:14
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Ryktet säger ju att LL hittades för att JH erkänt gärningen till arbetsgivare/bekant/kompis som tipsade polisen. Därefter hittades kroppen och naturligtvis grips JH direkt efter att man kunnat konstatera att LL var mördad.
Jo, vad jag menar är att det ryktet stärks eftersom hon greps i bostaden (?), inte hämtades till förhör. Polisen måste väl ha haft väldigt bra uppgifter att gå på för att göra ett omedelbart gripande?
Citera
2014-06-25, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag läste någonstans att hon erkännt misshandel och vållande till annans död (aftonbladet, expressen och flashback) men att hon inte vill berätta i förhören vad som hänt.

Ok. Tack. Då förstår jag. Misstänkte att det måste vara så. Hon säger inget med andra ord.
Därav alla dessa frågetecken som finns. Brukligt är ju att polisen informerar lite av vad som framkommer
vid förhör. Jag kan ju tycka att har hon sagt A,får hon säga B också. Hon måste vara väldigt stark psykiskt. Många brukar tycka det är skönt att få ur sej alltihop. Men hon är mycket speciell,har man förstått. Samvetslös vad det verkar.
Citera
2014-06-25, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jo, vad jag menar är att det ryktet stärks eftersom hon greps i bostaden (?), inte hämtades till förhör. Polisen måste väl ha haft väldigt bra uppgifter att gå på för att göra ett omedelbart gripande?

Ja de hade ett erkännande.
Citera
2014-06-25, 16:18
Medlem
fluffigarosamolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att du har svårt att hålla känslorna i styr är säkert sant, det framgår av ditt inlägg med önskvärd tydlighet. Borderlinare eller EIPS:are har troligen svårt att behärska sin ilska, det är min bedömning. Vad säger du, kan det vara borderline som gjorde att JH löpte amok på LL?

Är det emotionella det enda du har problem med?
Jag blir typ aldrig arg, har typ vart riktigt arg några få gånger i mitt liv. Men jag har svårt med depressioner, självhat, ledsenhet och tomhetskänslor...så ja, lite svårt med känslor.
Kan väl va så, för svartsjuka hör ju till borderline, i nästan alla fall ( även mitt ).
Fast jag skulle aldrig döda en annan människa..
Citera
2014-06-25, 16:23
Medlem
Kanske lite off-topic, men ändå inte. En tanke som just slog mig:

Nu har hon förvisso varken erkänt mord, eller blivit dömd för styckningen än, men...

Många manliga mördare/brottslingar blir ju begravda i beundrarbrev från det motsatta könet när dom blir dömda för sina brott och får spendera sitt liv i fängelse.

J.H är onekligen en väldigt speciell brottsling och person, och vare sig det var ett planerat mord eller ett handlande i affekt som ledde till L.L´s död, så kommer hon för alltid att vara en av Sveriges få kvinnliga styckmördare i folkmun fram till dags dato.

Tror ni att hon kommer få många beundrarbrev i framtiden?
Citera
2014-06-25, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Evert

Nu har hon förvisso varken erkänt mord, eller blivit dömd för styckningen än, men...

Många manliga mördare/brottslingar blir ju begravda i beundrarbrev från det motsatta könet när dom blir dömda för sina brott och får spendera sitt liv i fängelse.

J.H är onekligen en väldigt speciell brottsling och person, och vare sig det var ett planerat mord eller ett handlande i affekt som ledde till L.L´s död, så kommer hon för alltid att vara en av Sveriges få kvinnliga styckmördare i folkmun fram till dags dato.

Det är väl inte omöjligt, undra vad som är så märkvärdigt att folk skriver beundrar/kärleksbrev. Spänningen är väl en möjlig orsak? Men resten som inte beundrar vad hon gjort, hon lever säkert farligt när hon kommer ut.
Citera
2014-06-25, 16:36
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Det är väl inte omöjligt, undra vad som är så märkvärdigt att folk skriver beundrar/kärleksbrev. Spänningen är väl en möjlig orsak? Men resten som inte beundrar vad hon gjort, hon lever säkert farligt när hon kommer ut.

Det hoppas jag fan också... men det daltas med as av denna kaliber tyvärr... horungen som tog ihjäl Natalie här i sundsvall för ett par år sedan fick skyddad identitet och flytt till sthlm.
Citera
2014-06-25, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffigarosamoln
Jag blir typ aldrig arg, har typ vart riktigt arg några få gånger i mitt liv. Men jag har svårt med depressioner, självhat, ledsenhet och tomhetskänslor...så ja, lite svårt med känslor.
Kan väl va så, för svartsjuka hör ju till borderline, i nästan alla fall ( även mitt ).
Fast jag skulle aldrig döda en annan människa..

För att diskutera neurologiska störningar: Borderline är endast EN av alla funktionsstörningar,som kan ge dom yttringarna
du beskriver. Även Asberger,ADHD, Tourette etc kan visa sej så. För att inte tala om alla olika kombinationer.
Oftast lider man inte bara av EN sk. "störning". Varje människa är unik,för sen tillkommer personligheten i sej också. Därför kan man inte bara placera en människa med t.ex ADHD i ett fack. Alla dessa funktionsnedsättningar ter sej olika i olika kroppar. Kriterierna ska naturligtvis uppfyllas. Men som sagt.
Även om man har samma diagnos,uppför man sej inte likadant.
Helt klart har Jonna något som inte funkar i skallen iaf. Vad det sen är,kan endast en utredning på just henne,avgöra.
Citera
2014-06-25, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Det hoppas jag fan också... men det daltas med as av denna kaliber tyvärr... horungen som tog ihjäl Natalie här i sundsvall för ett par år sedan fick skyddad identitet och flytt till sthlm.
Ju grövre brott desto mer ska förövaren skyddas. Det värsta är de som ger sig på förövarens familj som är oskyldig.
Citera
2014-06-25, 16:42
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Ju grövre brott desto mer ska förövaren skyddas. Det värsta är de som ger sig på förövarens familj som är oskyldig.

Att folk ger sig på förövarens familj är bara vidrigt då dessa personer är oskyldiga... men att ge sig på förövaren själv har jag inge problem med att folk gör, skit ska skit ha.

förstod jag dig rätt med att du tycker att en brottsling ska skyddas?
Citera
2014-06-25, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Evert

Hon kommer få från mig iallafall! Mördarsubban tänder mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in