Citat:
Attraktionsmekanismen saknas inte men har en störning. Självklart är det inte fortplantning synonymt med penetrering, det har inte heller någon hävdat! Att det finns heterosexuella som inte vill ha barn har ingenting med homosexualitet att göra. En sjukdom är en sjukdom även om den är godartad.
För att du säger att det är en sjukdom, gör det inte till en sjukdom. För att du tycker att det är en störning är irrelevant. Det bygger på felaktiga grundantaganden.
Citat:
Att homosexuellas hjärnor fungerar som mänskliga hjärnor i allmänhet fungerar är långt ifrån en spekulation, och får väl anses som i stort sett bevisat. Alltså är din bortförklaring av ett inom psykologin nästan fullständigt accepterat begrepp som "spekulationer" tillbakavisat och du får lov att komma med något bättre.
Du drar omotiverade paralleller. Därav blir det spekulationer.
Citat:
Att du klipper ut ett svar på ett visst argument och kallar det för hela argumentet får stå för dig. Men för att du inte ska missa vad som pågår ska jag förklara för dig hur dumt det ser ut i just detta fall.
1. Du ställer dig frågande till huruvida homosexuella utövade påtryckningar för att få homosexualitet struken ur DSM.
2. Jag påpekade att de gjorde det, för att de behandlades orättvist.
3. Jag påpekar även att det felaktiga i att behandla någon orättvist inte innebär att de inte är sjuka.
4. Du säger då att det inte innebär att de är sjuka. Vilket stämmer, men är irrelevant, eftersom förekomsten, eller frånvaron, av en viss behandling inte har något att göra med huruvida något är en sjukdom eller inte.
1. Du ställer dig frågande till huruvida homosexuella utövade påtryckningar för att få homosexualitet struken ur DSM.
2. Jag påpekade att de gjorde det, för att de behandlades orättvist.
3. Jag påpekar även att det felaktiga i att behandla någon orättvist inte innebär att de inte är sjuka.
4. Du säger då att det inte innebär att de är sjuka. Vilket stämmer, men är irrelevant, eftersom förekomsten, eller frånvaron, av en viss behandling inte har något att göra med huruvida något är en sjukdom eller inte.
1. korrekt.
2. Du påstod det.
3. Korrekt. Det finns absolut ingen korrelation där emellan.
4. Korrekt. Det finns absolut ingen korrelation där emellan.
Du säger absolut ingenting.