Citat:
Min poäng var självfallet att exemplifiera att vetenskapen är en "tro" mer än någonting annat. Annars kan man fundera över varför den så kallade vetenskapen aldrig lyckas "bota" en psyksjuk människa.
Grundfrågan här är om homosexualitet bland människor ska ses som en psykisk störning eller inte.
Jag vänder mig mot formuleringen (rubriken) eftersom jag ser "kärlek" till det egna könet i det stora hela som en "själslig" störning snarare än psykisk. Med själ menar jag summan av att slå samman mental och känslomässig medvetenhet med människans erfarenhet som levande varelse.
I mitt svar finns också två stycken för mig självklarheter: dels att det i alla delar av naturen finns ett fåtal avarter inom varje art och ras och att det innebär att det kan tyckas normalt att det finns ett litet fåtal homosexuella även bland människorna. Vilket inte är detsamma som att dessa är att betrakta som fullt normala på alla sätt och vis. Dessutom finns idag en skrämmande rotlöshet bland människor, en bristande självidentitet (som främst beror på outvecklat känsloliv) och tillsammans med massmedias och politisk propaganda har detta bidragit till att så många människor kommit "ut ur garderoben" för att så finna sig en identitet. Det är snarare tecken på ett sjukt samhälle än något annat. Men självfallet innebär det också att individerna som påverkas på det sättet inte kan betraktas som fullt tillförlitliga. Detta blir en självklarhet utifrån hur vi är skapta och hur naturen ser ut. Fortplantning är grundstenen för hela vår existens.