Citat:
Ursprungligen postat av
WorkingClassBoy
Snarare, är homosexualitet en störning? Nej.
Är pedofili en störning? Nej.
Det är samma sak inom psykologin, det är ingen psykisk störning att ha en avvikande läggning. Men de pedofiler som gör handling av sina fantasier har troligen andra psykologiska störningar som gör det möjligt för dem att utnyttja ett oskyldigt barn.
Tycker alla människor borde gå åtminstone grundläggande psykologi så man slipper läsa sån här skit.
Man kan välja hur man ser på det. Om jag förstått dig rätt tycker du ingen läggning är en störning, men att pedofili är en störning? I varje fall om pedofilen i fråga gör handlingar av sina fantasier pga av andra störningar som definierar dennes sexualitet?
Eftersom homosexualitet samt pedofili alltid förekommit så kan man ju hävda med någorlunda självsäkerhet att det är något som kommer finnas i vår art, varken vi vill eller inte. Störning/Naturligt.
Jag tror homosexualitet är en sorts störning, jag tror även att pedofili är en störning. Men vi har sett att homosexualitet skett utan utnyttjande av andra och det har i stället utövats med samma passion och äkta kärlek som vilket heterosexuellt par som helst och har därför valts att inte bli klassificerat som någon störning. Även fast det är det (enligt mig). Men ordet störning är väldigt negativt laddat.
Den gamla dängan om att de gamla grekerna hade samlag med varandra används flitigt, lika flitigt som den om att muslimerna är pedofiler.
Utan att relatera till det jag skrivit ovanför, tror du att pedofili är en produkt av övergrepp?
God ton! Annars svarar jag fan inte.