2014-06-25, 15:03
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Sängtillbehören är en grej jag retar mig på vad gäller Lidl, jag har en 120 resårbotten och det är det enda mått dom ALDRIG har något till.

140x200 passar för det mesta utmärkt till 120 sängar.
Citera
2014-06-25, 15:07
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Sängtillbehören är en grej jag retar mig på vad gäller Lidl, jag har en 120 resårbotten och det är det enda mått dom ALDRIG har något till.

Inte till 160cm heller

/#LOUDmouth#
Citera
2014-06-25, 15:17
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Inte till 160cm heller

/#LOUDmouth#

Precis som att man oftast kan använda 140 till 120 så brukar 180 gå bra till 160 (och 90-100 till 80).
Citera
2014-06-25, 15:21
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emrish
köp inte deras ost, 2kg eller ngt .. smakar skitdåligt!
och en annan grej .. köpte rakhyvel 40st i 1 eller ngt sånt .. skärde mig flera ggr - slängde skiten
Lidls sortimen går inte att jämföras med ICAs. Mycket mindre olika märken och ofta helt okända.
Rakade mig faktiskt med rakhyvel från Lidl imorse. De har dock olika märken och ibland verkar de byta så man måste köpa ny hyvel får de gamla bladen passar givetvis inte. Liknar Gilettes metod att alltid släppa nya hyvlar där de gamla bladen inte passar.
De har ofta lite mjölk från Arla som man kan välja istället för deras egna. Yougurten är helt OK.
Citera
2014-06-25, 15:23
Medlem
Citat:
Och apropå brazilskiten dom kör med, jag lockades att köpa en snackspåse eftersom dom bara kostade 4,95, bbq & chili tror jag det var, något jordnötsringsaktigt, tyvärr var dom inte det minsta prisvärda, det var nog bland det äckligaste jag provat i snacksväg, gick direkt i mucken efter en provsmakning.

Tråkigt, på brasse och snacks temat så finns det ju en påse med jordnötsskruvar med chilismak som är riktigt bra. 150g påse som heter "Twister" tror jag, finns i två smaker men har bara provat jordnött/chili, helt underbara
Citera
2014-06-25, 15:30
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Lidls sortimen går inte att jämföras med ICAs. Mycket mindre olika märken och ofta helt okända.
Rakade mig faktiskt med rakhyvel från Lidl imorse. De har dock olika märken och ibland verkar de byta så man måste köpa ny hyvel får de gamla bladen passar givetvis inte. Liknar Gilettes metod att alltid släppa nya hyvlar där de gamla bladen inte passar.
De har ofta lite mjölk från Arla som man kan välja istället för deras egna. Yougurten är helt OK.

Du är förhoppningsvis medveten om att det är exakt samma mjölk, fast deras "egna" är billigare?

Det må stå "ängens" på tetran, men den innehåller "Arlamjölk" (här tex så kommer mjölken från mejeri 1029 vilket är "Arla Foods i Kallhäll").
Citera
2014-06-25, 15:39
Medlem
Jag tycker det är fördjävla synd att LIDL ska behöva sälja Arla och sånt bredvid sin mjölk, jag vet inte vad det är men på något sätt så bevisar det hur sjukt jävla tragiska många är när de handlar mat. Det handlar liksom inte om vad som är i, vad det kostar utan allt det handlar om är ett märke och ett par bokstäver.

Som en skock menlösa får letar de sig blindt fram till vad de har lärt sig att man ska lita på och tycka om.
Citera
2014-06-25, 15:47
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Jag tycker det är fördjävla synd att LIDL ska behöva sälja Arla och sånt bredvid sin mjölk, jag vet inte vad det är men på något sätt så bevisar det hur sjukt jävla tragiska många är när de handlar mat. Det handlar liksom inte om vad som är i, vad det kostar utan allt det handlar om är ett märke och ett par bokstäver.

Som en skock menlösa får letar de sig blindt fram till vad de har lärt sig att man ska lita på och tycka om.

Är det så konstigt att man föredrar något man har goda minnen av?

Går du till vänster där du vet att du kommer att få en behaglig tur genom en blommig lund
Eller
Går du till höger där du kanske får en obehaglig tur genom en soptipp?
Citera
2014-06-25, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Hör inte riktigt hemma i forumdelen med väl i trådens ämne, Lidl har just nu resårlakan satin som var riktigt bra, tät fin väv och inte supertunna, ett 90-100 (80kr) passade perfekt på min 90 resårbotten och når hela vägen ner run om.
Har 4 sådana till min 120s säng, de är hur bra som helst! Och fortsätt för all del med tips på andra prisvärda grejer, inte bara ätbart.
Citera
2014-06-25, 16:05
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Är det så konstigt att man föredrar något man har goda minnen av?

Går du till vänster där du vet att du kommer att få en behaglig tur genom en blommig lund
Eller
Går du till höger där du kanske får en obehaglig tur genom en soptipp?

Det är ju exakt samma mjölk i tetran...
Citera
2014-06-25, 16:23
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Det är ju exakt samma mjölk i tetran...

Men det vet man inte per automatik, googlar du allt du köper?
Citera
2014-06-25, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Men det vet man inte per automatik, googlar du allt du köper?

Det står ju på? Är du blind eller?

http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos...85085707_n.jpg

"Färsk svensk"

Jag störde mig bara på att han inte ens läser eller kollar på förpackningen utan direkt köper Arla bara för att de står A R L A på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in