2015-03-08, 20:18
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushKillington
Tyvärr är Ako-kolorna inte alls lika goda som förut.
Tjackade en påse grädd för tio minuter sedan, huruvida de inte smakar som förr vette fan om jag kan avgöra då jag inte minns när jag inmundigade dessa senast!
Citera
2015-03-08, 23:18
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Nu är ju inte det här egen erfarenhet, men jag såg att expressen gjort ett smaktest där lidls egna köttbullar tydligen fick högt betyg.

http://mittkok.expressen.se/artikel/...ida=8#bildspel
Citera
2015-03-11, 09:04
Medlem
Kul att det gick bra för Lidl köttbullar. De är väl från Dafgårds? Lite synd att de inte jämfört med "Farfars", också från Dafgårds. "Mamma Scan" fattas också i testet.
Citera
2015-03-11, 10:50
Medlem
Idag hittade jag vaniljstång, två för 20 spänn.
Citera
2015-03-11, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zastroznjemje
Nu är ju inte det här egen erfarenhet, men jag såg att expressen gjort ett smaktest där lidls egna köttbullar tydligen fick högt betyg.

http://mittkok.expressen.se/artikel/...ida=8#bildspel

Frågan är väl bara varför man valt att använda den gamla förpackningen på bild kanske är folk som letar efter den och inte hittar för de inte ser likadant ut?
Citera
2015-03-13, 15:36
Medlem
MrsPrimes avatar
Har köpt grönsaksfrön från Lidl, får se om det blir nått av det. Billiga var dom iaf
Citera
2015-03-15, 15:48
Medlem
Vetenspaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPrime
Har köpt grönsaksfrön från Lidl, får se om det blir nått av det. Billiga var dom iaf

Vilka grönsaker?
Citera
2015-03-15, 18:55
Medlem
Isnatts avatar
Jag var på lidl idag för första gången på jag-vet-inte-vad. Jävlar vad invandrare det var och folk som stod och provade kläder mitt i butiken
Handlade leverpastej, 70/90-räkor, jordgubbssylt, nån slags chips 'salted sticks', majonnäs och kalvfärs.
Paret innan mig handlade för över 1000:-, lite imponerad.
Återkommer om nåt var att rekommendera!
Citera
2015-03-15, 19:12
Medlem
MrsPrimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetenspak
Vilka grönsaker?

fanns allt möjligt men jag köpte tomater, morötter och gurka. Sen även basilika som krydda
Citera
2015-03-15, 19:14
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag var på lidl idag för första gången på jag-vet-inte-vad. Jävlar vad invandrare det var och folk som stod och provade kläder mitt i butiken
Handlade leverpastej, 70/90-räkor, jordgubbssylt, nån slags chips 'salted sticks', majonnäs och kalvfärs.
Paret innan mig handlade för över 1000:-, lite imponerad.
Återkommer om nåt var att rekommendera!

Räkorna handlar jag mest hela tiden och kalvfärsen (liksom lidls övriga köttprodukter) lär du inte heller bli besviken på. De andra produkterna du nämner har jag inte provat, men om du gillar starka saker så ska du hålla dig framme när dina "salted sticks" dyker upp i smaken "inferno". När det står på svenska snacks att de är starka så är de alltsom oftast inte det, men inferno är det drag i. Jättegoda!
Citera
2015-03-16, 12:33
Medlem
416.5hps avatar
Nu kom jag att tänka på Lidls oststänger - Crusti Croc Cheese Twists. Mycket goda. Ett snacks för vuxna - antagligen inte lika populärt hos barn. De ingår i standardsortimentet.
Citera
2015-03-17, 18:37
Moderator
rotadents avatar
Den där klädförsäljningsgrejen de kör nu är rätt märklig. De hade inte jättemycket på min lokala Lidl (som vanligt är de inte så stora på varorna som inte är mat), men det blev ändå lite konstigt när folk stod och måttade storlekar. Det skulle behöva vara mer av ett varuhus a'la Coop Forum/ICA Maxi om det där skulle funka.

Plockade på mig några rester från den amerikanska veckan. Är det någon annan vecka på gång snart? Det kanske man inte vet förrän det händer? Det är något slags påskspecial nu, påsk är väl rätt stort i Tyskland med mycket godis och liknande så jag kan tänka mig att de satsar en del på det. Jag är mer intresserad av mat-tema-veckorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in