Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gumman70
1a våningen, halv trappa upp om jag minns rätt

Tack!
Det verkar inte vara mer än 3-4 trappsteg av höjden att döma.
Att släpa ut en kropp till en väntande bil utanför går alltså snabbt, om man kan.
Citera
2014-06-25, 13:11
Medlem
karnafexs avatar
Nu kan jag ha missat det, men vet vi med säkerhet vilken lägenhet som mordet ska ha begåtts? Har en teori men den står och faller lite med om det är JA's eller LL's lägenhet som är brottsplats.

För desto mer jag funderar med motivet släppt, erkännadet av misshandel och vållande så verkar det mer och mer som att det är ett planerat mord. Har svårt att se hur man kan få för sig att stycka någon om det bara hade rört sig om en misshandel med dödlig utgång. Steget är långt ifrån misshandel till döds för att sedan stycka den omkomne oavsett om man har panik eller inte, första tanke om man inte hade uppsåt att döda är väl att försöka få dit en ambulans snarare än ett sätt att göra sig av med kroppen.
Citera
2014-06-25, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Någon som VET vilket plan JAs lgh är på, 1:a/2:a/Vind?

http://goo.gl/maps/woqsy

Ingen aning.. Men det slog mig att om hon styckat kroppen i lägenheten kunde hon ju lika gärna dumpat delarna i återvinningen som finns med på bild till höger.. I övrigt känns det väldigt märkligt om hon baxat ut en hel människa oavsett tid på dygnet. Det ligger ju hus åt alla håll! Och tack för länk. Inte sett hur det såg ut tidigare
Citera
2014-06-25, 13:16
Medlem
http://na.se/nyheter/askersund/1.2539614-polisen-om-mordvapnet-vanligt-hemma-redskap-

Citat:
Det eller de tillhyggen polisen tror kan ha använts vid styckmordet på den 22-åriga kvinnan i Askersund är vanliga ”hemma-redskap”. Det säger Göran Schwartz
Citera
2014-06-25, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guppyfisken
Ingen aning.. Men det slog mig att om hon styckat kroppen i lägenheten kunde hon ju lika gärna dumpat delarna i återvinningen som finns med på bild till höger.. I övrigt känns det väldigt märkligt om hon baxat ut en hel människa oavsett tid på dygnet. Det ligger ju hus åt alla håll! Och tack för länk. Inte sett hur det såg ut tidigare

För det första så är det inte det första huset som syns till vänster utan det andra. Man ser alltså hans balkong. Adressen är inte Floragatan...Om ni länkar så se till att det är rätt från början.
Citera
2014-06-25, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Tack!
Det verkar inte vara mer än 3-4 trappsteg av höjden att döma.
Att släpa ut en kropp till en väntande bil utanför går alltså snabbt, om man kan.

tror det är 5 trappsteg, ev 6.
Citera
2014-06-25, 13:19
Medlem
smuthers avatar
Jonas Timo Albin Karta, Tele
lgh 1203

Lägenhetsnumret = Två trappor upp.
Citera
2014-06-25, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karnafex
Nu kan jag ha missat det, men vet vi med säkerhet vilken lägenhet som mordet ska ha begåtts? Har en teori men den står och faller lite med om det är JA's eller LL's lägenhet som är brottsplats.

För desto mer jag funderar med motivet släppt, erkännadet av misshandel och vållande så verkar det mer och mer som att det är ett planerat mord. Har svårt att se hur man kan få för sig att stycka någon om det bara hade rört sig om en misshandel med dödlig utgång. Steget är långt ifrån misshandel till döds för att sedan stycka den omkomne oavsett om man har panik eller inte, första tanke om man inte hade uppsåt att döda är väl att försöka få dit en ambulans snarare än ett sätt att göra sig av med kroppen.
Enligt HÄF: Gårdsjögatan 6 a

Citat:
Ursprungligen postat av Guppyfisken

Jag tror att 6A är skymd av trä för fastigheten mitt emot, men det spelar ingen roll om man backat upp en bil mot entredörren så skymmer den med bagaget öppet, och den egna fastigheten kan inte se utan att luta sig ut genom fönstret.

Att släpa ut en kropp till bilen från en halvtappa upp går på under en minut.
Lite adrenalin så går det säkert på ½ minut...
Citera
2014-06-25, 13:21
Bannlyst
Citat:
tror det är 5 trappsteg, ev 6.

Citat:
Ursprungligen postat av smuther
lgh 1203

Nå, vem har rätt?
Citera
2014-06-25, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smuther
lgh 1203

Ok då ber jag om ursäkt för mitt inlägg, var övertygad om att han bodde på första.
Citera
2014-06-25, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ok då ber jag om ursäkt för mitt inlägg, var övertygad om att han bodde på första.

Det är fel lgh, en lgh JA använder i Örebro, du kan ha rätt.
Senast redigerad av mypenisatrap 2014-06-25 kl. 13:27.
Citera
2014-06-25, 13:24
Medlem
Citat:
men är han skriven på lght? Trodde av tidigare inlägg att han var skriven nån annanstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in