Citat:
Ursprungligen postat av
karnafex
Nu kan jag ha missat det, men vet vi med säkerhet vilken lägenhet som mordet ska ha begåtts? Har en teori men den står och faller lite med om det är JA's eller LL's lägenhet som är brottsplats.
För desto mer jag funderar med motivet släppt, erkännadet av misshandel och vållande så verkar det mer och mer som att det är ett planerat mord. Har svårt att se hur man kan få för sig att stycka någon om det bara hade rört sig om en misshandel med dödlig utgång. Steget är långt ifrån misshandel till döds för att sedan stycka den omkomne oavsett om man har panik eller inte, första tanke om man inte hade uppsåt att döda är väl att försöka få dit en ambulans snarare än ett sätt att göra sig av med kroppen.
Enligt HÄF: Gårdsjögatan 6 a
Citat:
Ursprungligen postat av
Guppyfisken
Ingen aning.. Men det slog mig att om hon styckat kroppen i lägenheten kunde hon ju lika gärna dumpat delarna i återvinningen som finns med på bild till höger.. I övrigt känns det väldigt märkligt om hon baxat ut en hel människa oavsett tid på dygnet. Det ligger ju hus åt alla håll! Och tack för länk. Inte sett hur det såg ut tidigare

Jag tror att 6A är skymd av trä för fastigheten mitt emot, men det spelar ingen roll om man backat upp en bil mot entredörren så skymmer den med bagaget öppet, och den egna fastigheten kan inte se utan att luta sig ut genom fönstret.
Att släpa ut en kropp till bilen från en halvtappa upp går på under en minut.
Lite adrenalin så går det säkert på ½ minut...