Citat:
Ursprungligen postat av
Perchen
Jag har läst men är ingen mening, flera andra har försökt diskutera med dig men du har redan bestämt dig så..
Om du håller dig till sakfrågan som är ämnet för denna tråd: vad säger du om själva händelsen? Tycker du att utredningen har skötts på ett korrekt sätt (så länge som nu en utredning alls förelåg)? Tror du att det är Anders själv som skrivit hela rapporten? Verkar den trovärdig? Ser du några motsägelser eller andra konstigheter i vad Anders antas ha skrivit?
Varför tror du att Anders aldrig förhördes efter gärningen?
Varför har polisen lämnat ut AT:s omaskade personuppgifter trots att han har fått skyddad identitet? Kan det tyda på att alla poliser inte är lika tvärsäkra på hans oskuld?
Det tycks mig som om det finns (minst) två falanger hos polisen i NV Skåne. En som vill försvara Anders Timou* in absurdum och kämpar med näbbar och klor för att misskreditera alla som inte accepterar gärningen och den undermåligt skötta utredningen. Så finns en sida som inte alls stödjer Anders utan är beredd att till och med lämna ut hans skyddade personuppgifter.
Under sådana omständigheter förstår jag om AT känner sig otrygg...