Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 22:51
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
jag ger mig! Jag hade fel.

Det händer alla

Så vad tror ni någon som vågar gissa vad straffet blir?
Citera
2014-06-24, 22:52
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Det händer alla

Jag gissar på att straffet blir mord livstids fängelse på Hinseberg.
Citera
2014-06-24, 22:53
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Om JH hade planerat iskallt och genomfört alla åtgärder på smartast möjliga sätt, hade vi möjligen läst om LL under "Försvunna personer" En ny Viola Widegren. J*nna hade kanske inte alls varit misstänkt.

Det är minsann inte så lätt att genomföra ett perfekt mord alltid.

Ja vem vet, kanske hade hon tänkt sprida ut kroppsdelarna för att försvåra utredningen men blev skrämd o dumpade allt på samma plats? Hon kanske hade en smart masterplan som hon var tvungen att avvika från. Misstänkt hade hon dock fått räkna med att bli, om det är sant att hon hotat LL tidigare.
Citera
2014-06-24, 22:53
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Typiskt psykopatbeteende, det där med att se mänskliga relationer instrumentellt. Dvs, folk har bara ett värde för henne om dom kan vara till nytta för henne på något sätt.

Som du nu drog nytta av föregående talare för att belysa en poäng du redan visste att alla vet? Så du kunde få lite Klout på ett forum på internet?

Varenda människa du känner har dessa drag i större eller mindre utsträckning. Det är extremt ovanligt att en psykopatidiagnos leder till mord. Men för att vara tydlig, det finn MASSOR av det GM skrivit på internet mellan 2009-2013 som pekar på att hon INTE lider av denna diagnos.

Om vi bara ska förfasa oss över ondskan då kan vi lika bra gå till kyrkan allihop.

Detta forum (brukade) handlar om att försöka få lite klarhet utöver det AB, DNEX och SVD skriver.

Nu för tiden undrar jag om ni inte är timanställda på Aftonbladet hela högen!

Ingen behöver svara på detta påhopp och starta en kedja av OT till. Men om nån har uppgifter som tyder på att hon fejkat 5 år av bloggande, please share!
Citera
2014-06-24, 22:55
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Tack för informationen!
Hennes elektroniska korrespondens, bloggar och dylikt, tycker jag visar på ett ganska normalt beteende för en ung kvinna i den åldern hon var när inläggen skrevs. Ett stort behov av uppmärksamhet.
I mitt tycke kan jag nog skymta en rätt stor brist på impulskontroll i hennes inlägg, men inte på nåt sätt patologisk sådan.

Men det räcker med ett hetsigt humör, ett tillfälle samt dålig impulskontroll för att göra någon annan riktigt illa tyvärr. Men om hon inte fått hjälp/manipulerat någon i sin omgivning att bistå med själva styckningen av kroppen, ja då är hon tämligen unik i Svensk kriminalhistoria.
På tal om hennes elektroniska korrespondens; om man googlar hennes namn så lusas skärmen ner av träffar där hon kommenterat andras bloggar. Ofta fotobloggar, alltid trevliga, glada och snudd på fjäskiga kommentarer. Man får lätt en bild av att hon är extremt trevlig och vänlig. Sedan, av de fyra döttrar jag fostrat så har ingen av dem "spritt ut sig" så mycket på nätet som JH gjort, och jag vågar säga att de är helt normala. De kanske inte alls är representativa för "den typiska unga kvinnan" men dock, jag har reagerat på alla hennes konton ute på nätet.
Jag vet inte ens vad jag vill säga med det här känner jag nu, borde nog gå i säng.
Citera
2014-06-24, 22:56
Medlem
Citat:
BS som vi säger här hemma. Eftersom polisen inte vill säga något om det skett en styckning eller inte i media så har jag lite småsvårt att tro att polisen skulle uttala sig så på fejjan. Eller vänta, jag är säker på att dom inte skulle göra det.

Det är bekräftat tidigare idag? (Och det är även publiverst på Örebro-polisens FB)
http://polisen.se/Aktuellt/Nyheter/Orebro-lan/april-juni/Kroppen-i-Kumlamordet-illa-tilltygad/

Edit: publicerat*
Senast redigerad av flaxxar 2014-06-24 kl. 22:58.
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marquant37
Givetvis inte mer än att det är en säker källa. Sedan får du tro på mig eller inte.

Då måste jag fråga vad man använt i ett stall för att stycka en kropp. Eller har hon använt något ifrån hemmet, hon hade ju nära mellan stall o hem
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wareye
badoo cachad
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Kh9Q412BeNIJ:badoo.com/sv/jonna.henningsson/+&cd=13&hl=sv&ct=clnk&gl=se&client=firefox-a

repost?

Bra information, speciellt angående JHs längd. Då stämmer det jag trodde att hon är kortare än LL. Har som sagt träffat henne och hon är inte "liten". Minns henne som ganska lång och lite mer kraftig/normal. Tvekar därför på att JH kunnat flytta på kroppen själv. Om hon nu inte styckat den på plats.
Citera
2014-06-24, 22:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Det händer alla

Ett styckdråp gav senast 10 år, försumbar inflation, det blir min gissning.
Citera
2014-06-24, 22:59
Medlem
PerKKons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Hull, jag är från Askersund själv och är 99% säker på vad som hänt, frågan är om du är det?

Kläm ur dig det du vet,eller knip igen!! 👏 👏
Citera
2014-06-24, 23:02
Medlem
reemkas avatar
Citat:
BS som vi säger här hemma. Eftersom polisen inte vill säga något om det skett en styckning eller inte i media så har jag lite småsvårt att tro att polisen skulle uttala sig så på fejjan. Eller vänta, jag är säker på att dom inte skulle göra det.
Fast nu har de ju gjort det. Jag höjde mina ögonbryn kan jag säga men det är nog bara att inse att fejjan har blivit mer och mer... allmänt accepterad?
Citera
2014-06-24, 23:02
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Jag har också funderat på sannolik tidpunkt för mordet, för det är väl ej bekräftat?
När hördes/sågs till exempel senaste livstecken från Lovisa?

Jag förnyar min fråga: vid vilken tidpunkt kan mordet sannolikt ha skett?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in