Citat:
Ursprungligen postat av
HectorPi
Tack för informationen!
Hennes elektroniska korrespondens, bloggar och dylikt, tycker jag visar på ett ganska normalt beteende för en ung kvinna i den åldern hon var när inläggen skrevs. Ett stort behov av uppmärksamhet.
I mitt tycke kan jag nog skymta en rätt stor brist på impulskontroll i hennes inlägg, men inte på nåt sätt patologisk sådan.
Men det räcker med ett hetsigt humör, ett tillfälle samt dålig impulskontroll för att göra någon annan riktigt illa tyvärr. Men om hon inte fått hjälp/manipulerat någon i sin omgivning att bistå med själva styckningen av kroppen, ja då är hon tämligen unik i Svensk kriminalhistoria.
Var så god!
Ja det kan ju mycket väl också stämma, jag pratar ju bara om väldigt subjektiva intryck även om det var ganska konsekvent, men somliga har ju också en "arbetspersonlighet" som är väldigt annorlunda från sin "fritidspersonlighet".
Ja visst är det så. Det är väl fortfarande inte utrett om det var mord+styckning eller dråp+styckning?
I min/vår åsikt var hon ju även manipulativ så vem vet. Vi misstänkte att det pågick en hel del sådant i hennes förhållande med JN då han mådde ganska dåligt under tiden.
Men det är ju som sagt bara det vi upplevde. När de gjorde slut förlorade hon ju antagligen väldigt mycket makt.