Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 22:26
Medlem
Nu orkar jag inte läsa igenom hela tråden då den växer så satans fort, men tänkte bara flika in att jag jobbade med JH i cirka 1.5 år.
Blev chockad över att det var ett styckmord, men blev inte så överraskad som man kanske borde blivit över att hon haft ihjäl någon. (men så vet jag ju heller inga detaljer)

Jag och några arbetskamrater samtalade ibland om att hon hade konstiga vibbar. Väldigt trevlig och socialt kompetent så det var inget som stack ut direkt, men ändå. Hon var lite av en "user", kom in och kvittrade som en fågel och var hur trevlig som helst mot alla. När hon sen insåg att någon inte hade något att erbjuda/nåt hon hade nytta av så slutade den personen existera och hon slutade helt enkelt hälsa eller låtsas om att personen existerade, direkt. Och i slutändan så låtsades hon bara om de som var nyttiga/användbara typ.

Mönstret upprepades ganska exakt när vi förflyttades till ny fabrik med nya arbetskamrater vilket såklart var intressant att se. Det var till och med en annan arbetskamrat som fixade ihop henne med JN, haha.
Citera
2014-06-24, 22:26
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
När de äkta Etter-Nerkingarna är registrerade och klara för inlägg kommer vi nog få klarhet i vad som hänt. Tack vare olika PM och sammanställning av verifikationer har jag en ganska klar bild av vad som hänt ( inbillar jag mig ) men får tyvärr inte säga något förrän det släpps offentligt så det är liksom ingen mening med det då.

Det är riktigt spännande kan jag avslöja och väldigt otäckt med en underliggande tragik. Det absolut viktigaste här är hur JH kände sig veckorna före, under och efter brottet.

Brasklapp för att det inte kommer från källan utan från polisens utredning, så det kan tillkomma och ändras saker utifrån vad JH vågar erkänna. Jag vet inte allt, men vissa saker vet jag nu.
Personligen tycker jag det mest intressanta är vad som har hänt; hur har det gått till helt enkelt. Och det är det ju typ bara JH som kan veta säkert.
Citera
2014-06-24, 22:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
När de äkta Etter-Nerkingarna är registrerade och klara för inlägg kommer vi nog få klarhet i vad som hänt. Tack vare olika PM och sammanställning av verifikationer har jag en ganska klar bild av vad som hänt ( inbillar jag mig ) men får tyvärr inte säga något förrän det släpps offentligt så det är liksom ingen mening med det då.

Det är riktigt spännande kan jag avslöja och väldigt otäckt med en underliggande tragik. Det absolut viktigaste här är hur JH kände sig veckorna före, under och efter brottet.

Brasklapp för att det inte kommer från källan utan från polisens utredning, så det kan tillkomma och ändras saker utifrån vad JH vågar erkänna. Jag vet inte allt, men vissa saker vet jag nu.

Du får alltså pm här på flashback och beläggs med yppandeförbud, tillåt mig skratta. Jag skulle vilja säga att det är ingen mening med att du harplar ur dig att du vet något som du inte vet är sant och dessutom inte får berätta vad du tror dig veta.

Varför är det viktigt hur JH känner sig nu? Jag skulle vilja påstå att det är det mest oviktiga i hela den här sörjan, vem fan bryr sig förutom hennes anhöriga tror du?

Jag vet inte heller allt, men en sak vet jag, det är att du är ett stort jäkla skämt i mina ögon. Har du inget att tillföra tråden kan du väl lika gärna titta på Vem vet mest eller liknande, går säkert en repris nu.
Citera
2014-06-24, 22:31
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Hmm. Efter att ha läst tråden var min uppfattning att mordet kunde skett redan tidig morgon (05:00) och att det inte uppdagades innan sen kväll samma dag.
Då har jag väl fått detta om bakfoten då.

Jag har också funderat på sannolik tidpunkt för mordet, för det är väl ej bekräftat?
När hördes/sågs till exempel senaste livstecken från Lovisa?
Citera
2014-06-24, 22:32
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeOldeFart
Nu orkar jag inte läsa igenom hela tråden då den växer så satans fort, men tänkte bara flika in att jag jobbade med JH i cirka 1.5 år.
Blev chockad över att det var ett styckmord, men blev inte så överraskad som man kanske borde blivit över att hon haft ihjäl någon. (men så vet jag ju heller inga detaljer)

Jag och några arbetskamrater samtalade ibland om att hon hade konstiga vibbar. Väldigt trevlig och socialt kompetent så det var inget som stack ut direkt, men ändå. Hon var lite av en "user", kom in och kvittrade som en fågel och var hur trevlig som helst mot alla. När hon sen insåg att någon inte hade något att erbjuda/nåt hon hade nytta av så slutade den personen existera och hon slutade helt enkelt hälsa eller låtsas om att personen existerade, direkt. Och i slutändan så låtsades hon bara om de som var nyttiga/användbara typ.

Mönstret upprepades ganska exakt när vi förflyttades till ny fabrik med nya arbetskamrater vilket såklart var intressant att se. Det var till och med en annan arbetskamrat som fixade ihop henne med JN, haha.
Intressant, parasiterande är väl ett av kriterierna för att klassas som psykopat har jag för mig. Såsom charmig personlighet. Jaja, onödigt spekulerande kanske.
Vet du vad hon jobbade med tills i tisdags?
Citera
2014-06-24, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corrosive
Hur får du det här till att dom greps samtidigt?
"Två män, båda födda 1990, anhölls också skäligen misstänkta för medhjälp till mord."

Det verkar som skrev jag, så kan man tolka texten, därför undrar jag varifrån uppgiften att JA greps dagen efter kommer, hittar inte någon länk.
Citera
2014-06-24, 22:34
Medlem
fluffigarosamolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
En tanke är, kan hon lida av borderline? Det är ju dessutom en diagnos som är vanligare bland kvinnor än män.

Den enda som jag kände som hade borderline (man) fullständigt livsfarlig och avslutade ofta sina relationer våldsamt. Själv fick jag flytta utan att berätta för honom var jag tog vägen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Borderline_personlighetsst%C3%B6rning
Asså seriöst? Hatar människor som tar borderline som någon jävla psyopatdiagnos! Jag har själv borderline och det enda som jag har problem med är det emotionella, alltså är mer sårbar och känner känslor mycket mer, vilket till och med kan leda till MER medlidande med andra personer.. Om du inte visste det så är borderline ett gammalt ord för en diagnos som NUMERA kallas emotionell instabilitets personlighets störning. Shit asså!
Citera
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vilket känns helt orealistiskt. Först har hon alltså lyckats ta sig ut från lägenheten med en hel kropp. Istället för att använda tiden till att leta upp ett bra gömställe -vilket det finns många i den trakten - för den hela kroppen så åker hon hem och styckar brottsoffret? Det kan ju inte sägas vara smart på nån fläck att frivilligt besudla sitt hem med spår av ett grovt brott. Särskilt inte om man hotat BO på sms, då bör man ju räkna med ett framtida besök av polisen när BO väl anmäls försvunnen.

Om JH hade planerat iskallt och genomfört alla åtgärder på smartast möjliga sätt, hade vi möjligen läst om LL under "Försvunna personer" En ny Viola Widegren. J*nna hade kanske inte alls varit misstänkt.

Det är minsann inte så lätt att genomföra ett perfekt mord alltid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Intressant, parasiterande är väl ett av kriterierna för att klassas som psykopat har jag för mig. Såsom charmig personlighet. Jaja, onödigt spekulerande kanske.
Vet du vad hon jobbade med tills i tisdags?

Tyvärr inte, då jag var en av dem som tidigt skrevs av så höll vi inte direkt kontakten. Men jag tycker mig minnas (eller iallafall inbilla mig) att jag hört något om personlig assistent? Ta det med en säck salt, dock.
Citera
2014-06-24, 22:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeOldeFart

Låter som psykopatiska drag tycker jag. Förvånar mig inte det minsta om hon är en manipulativ person som kan gå över lik för att få sin vilja igenom.
Citera
2014-06-24, 22:36
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du får alltså pm här på flashback och beläggs med yppandeförbud, tillåt mig skratta. Jag skulle vilja säga att det är ingen mening med att du harplar ur dig att du vet något som du inte vet är sant och dessutom inte får berätta vad du tror dig veta.

Varför är det viktigt hur JH känner sig nu? Jag skulle vilja påstå att det är det mest oviktiga i hela den här sörjan, vem fan bryr sig förutom hennes anhöriga tror du?

Jag vet inte heller allt, men en sak vet jag, det är att du är ett stort jäkla skämt i mina ögon. Har du inget att tillföra tråden kan du väl lika gärna titta på Vem vet mest eller liknande, går säkert en repris nu.

Ja det är ju givetvis jag själv som TROR jag vet utifrån PM jag fått så jag kan ju lika gärna vara grundlurad. Därför är det väl lika bra att jag inte säger något överhuvudtaget. Det kan ju vara någon som skickar ett pm med struntsnack som jag gick på. Det är självklart en möjlighet. Då känner jag mig som ett skämt.
Citera
2014-06-24, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expel
Duvor har sagt till mig att dom både sätt och hört aktivitet runt 22 tiden, sent på kvällen.
Kan ha varit vid den tiden på dygnet dom burit ut kroppen, vad tros eller vet?

Låter märkligt om hon/dem burit ut kroppen vid 22 tiden på tisdagen, då borde JA vara hemma från jobbet om han inte har väldigt sena kvälls eller nattpass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in