Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-21, 11:20
Citat:
Ursprungligen postat av hannahj
Fik detta PM skickat för en stundsen:

Mordet i Askersund
Hej!
Jag väntar på att mitt konto ska gå och använda och kan därför inte skriva i tråden än. Men jag är bekant med Jonna och vet att hon i vintras gjort slut med Jonathan men att dom fortfarande bor ihop - SAMTIDIGT som hon träffat en ny kille i Askersund vid namn Jonas. Denne Jonas jagar även, vilket kan göra att han har viss vana av styckning mm. Jonna själv är trevlig men kan vara väldigt vass och "tända till" lätt.
Vill bara framföra detta så folk vet, och du får hemskt gärna skriva det i tråden, eller hålla det för dig själv.

Har en gemensam vän med JH och har även fått höra en liknande historia. En helt vanlig tjej, super trevlig och verkligen inte en tjej som skulle mörda och stycka någon. Något jag kan tillägga i historian är att JA och BO även träffades, och JA skulle ha "playat" dem båda samtidigt alltså svartsjuke-drama. Tragiskt för anhöriga för båda parterna, bekanta till JH är chockade. Finns ingen anledning att kalla JH psykhora.
Citera
2014-06-21, 11:24
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Kan du definiera vad du menar med ordet "psykohora"? Alltså jag vet vad psyko betyder och vad hora betyder men vad jag förstår så var J*nna inte alls någon hora. Har du någon källa på att hon skulle ha varit prostituerad?
Jag måste nog rekommendera att du läser tråden från början, du har skrivit någr förvirrade inlägg nu... :-) Det var inte jag som kallade JH psykohora, tvärtom ifrågasatte jag en annan som kallade henne det.
Citera
2014-06-21, 11:30
Medlem
Har funderat lite, är inte så insatt hur saker och ting fungerar juridiskt o så. Men med tanke på att JNs advokat går ut med info i media o kommenterar att han nekar till inblandning och JHs advokat är väldigt förtegen till att kommentrera. Kan det vara så att hon har erkänt? Någon kommentar måste ju läcka ut om JH har erkänt eller nekar till mordet.
Citera
2014-06-21, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wokiliwo
Har en gemensam vän med JH och har även fått höra en liknande historia. En helt vanlig tjej, super trevlig och verkligen inte en tjej som skulle mörda och stycka någon. Något jag kan tillägga i historian är att JA och BO även träffades, och JA skulle ha "playat" dem båda samtidigt alltså svartsjuke-drama. Tragiskt för anhöriga för båda parterna, bekanta till JH är chockade. Finns ingen anledning att kalla JH psykhora.
Det är ju fortfarande JH som mördat, även om det nu är ett svartsjukedrama så är hon den mest skyldiga här, det finns inga som helst ursäkter för det hon gjort mot LL och hennes familj, inte normalt någonstans.
Citera
2014-06-21, 11:43
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wokiliwo

Nä självklart är man helt normal uppe i huvudet när man mördar någon för att sedan stycka denne... att jag kalla henne för psykhora var egentligen bara för att understryka min avsky mot henne som människa... hon har tillsammans med andra mördare förbrukat rätten att bli kallad för människa enligt mig. De finns inget som din kompis kan säga som kommer att få mig att ändra inställning på denna/dessa vidriga människor. De enda som är synd är att straffen i detta land är så jävla patetiska då dessa personer kommer att komma ut om ett x antal år och leva vidare kanske skaffa famil, medans offret ruttnar bort 2meter under jorden och dennes familj får ett straff för livet.
Citera
2014-06-21, 11:44
Medlem
klokastiklassens avatar
http://na.se/nyheter/askersund/1.2535363-askersundsmordet-det-har-hant-nagot-i-deras-relation-
"- Jag kan inte säga något om det. Men de inblandade personerna känner varandra. Det är något som har hänt i deras relation med varandra, säger han."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannahj
Har funderat lite, är inte så insatt hur saker och ting fungerar juridiskt o så. Men med tanke på att JNs advokat går ut med info i media o kommenterar att han nekar till inblandning och JHs advokat är väldigt förtegen till att kommentrera. Kan det vara så att hon har erkänt? Någon kommentar måste ju läcka ut om JH har erkänt eller nekar till mordet.
min gissning är att försvarsadvokater inte får fara med osanning till pressen men inte heller delge information som kan vara till hinder för utredningen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Det är ju fortfarande JH som mördat, även om det nu är ett svartsjukedrama så är hon den mest skyldiga här, det finns inga som helst ursäkter för det hon gjort mot LL och hennes familj, inte normalt någonstans.

Hur vet du att JH har mördat?
Citera
2014-06-21, 11:47
Citat:

Nej det finns inga ursäkter för det, absolut inte och det skrev jag inget om heller. Vad jag har hört så är hon en helt normal tjej, låt utredningen visa vad som stämmer eller ej. Jag känner henne inte men min gemensamma vän som stod henne nära är chockad. Sen tycker jag själv att en människa som gör något sånt här säkerligen inte har alla hästar hemma. Men utredningen får säga sitt, punkt slut.
Citera
2014-06-21, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Hur vet du att JH har mördat?
Det är ju Jonna som dödat LL.
Citera
2014-06-21, 11:53
Medlem
har du tidningsartikel som styrker det, är du verksam i utredning eller bara synsk?
Citera
2014-06-21, 11:54
Medlem
Citat:
Det är ju Jonna som dödat LL.

Hur vet du det? Kan du beskriva var det har skett och hur det har gått till alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in