Ja och? Troligen visste båda tjejerna hur intresset var ifrån hans sida med, och då är det väl upp till dem om dem fortsätter träffa han el inte! JA har inte mördat ngn och det är inte hans fel heller att JH inte är frisk på en fläck!
LL skrev på nån bild att hon är förtjust i någon men att det kommer /kan sluta illa, kan dödshot förekommit från båda sidor efter tidigare krogslagsmål?
LL och JA hade känt varandra sen tonåren och var också arbetskollegor, men det var först för några månader sen det uppstod känslor mellan dem, och de började träffas i perioder. Under ett uppehåll i de här perioderna träffades JA och JH. Det här "triangeldramat" kan ju därför bara ha pågått under en väldigt kort tid. Att JH trots det hann bygga upp ett sånt hat och frustration till LL att hon berövade henne livet är obegripligt. Startsträckan för att nå dit föreställer man sig skulle kräva mycket längre tid, men fortfarande vara lika obegripligt ändå.
Jag vill inte på något vis förringa gärningen som är mord. Men historiskt har det sett annorlunda ut (nu var ju ingen gift, men de underliggande faktorerna är ju de samma - svartsjuka)
Fram till 1970-talet utfästes inget straff för mord i Frankrike om det begicks av en gift man som tog sin otrogna hustru på bar gärning.Mall:Source En kvinna i samma situation dömdes däremot för dråp. Sådana brott kom att kallas crime passionnel, "lidelsebrott".
//
Hälsingelagen lät även makan mörda mannen om hon ertappade honom med en annan kvinna
För inte så länge sedan i ett civilicerat land nära oss, så hade man alltså förståelse för GM, som kunde gå fri.
OnT: Ställer min fråga igen, hur kommer det att bli nu med likvakan kommer den att bli av ens? Kommer de isåfall att sy ihop kroppen eller kommer den att förvaras i kylhuset tills den ska gravsättas?
Likvaka hålls väl knappt längre. Nu har jag bara erfarenhet från äldreomsorgen men när någon går bort så gör personalen oftast iordning personen med kläder som anhöriga valt ut, vi städar och snyggar till i rummet och tänder ett ljus, sedan har anhöriga i princip hur lång tid de vill på sig att ta farväl, det händer att någon avlider på dagen och ligger kvar på rummet tills dagen därpå. Många anhöriga beställer kista så kommer begravningsbyrån och hämtar och förseglar kistan på plats.
man kan förstå att j var avensjuk på L för L ser ju ut som en liten prinsessa.men j bodde på en gård med en massa djur ,nu kommer hon bo bland en massa mörderskor på hinse
Själv tycker jag att LL sminkat sig och gjort iordning håret på ett sånt sätt att det för tankarna till framsidan av en porrtidning under 70-talet ( inte för att jag sett en men....) Jag pratar om en av de senare bilderna hon lade upp, annars tycker jag att hon såg ganska söt ut dvs på de bilder utan allt smink.
Ja och? Troligen visste båda tjejerna hur intresset var ifrån hans sida med, och då är det väl upp till dem om dem fortsätter träffa han el inte! JA har inte mördat ngn och det är inte hans fel heller att JH inte är frisk på en fläck!
Kan bara hålla med dig här, det är ju inte JA som mördat och han har knappast beställt mordet heller.
LL skrev på nån bild att hon är förtjust i någon men att det kommer /kan sluta illa, kan dödshot förekommit från båda sidor efter tidigare krogslagsmål?
JH har hotat LL förut, min källa på det är ganska säker, men om det förekommit via sms, facebookchat eller verbalt är jag inte säker på.
Morbid fråga, men sitter någon inne på hur många delar dett stackars BO hittades i?
Var huvudet avskiljt från kroppen?
Jag fattar för mitt liv inte hur någon, sjuk, påverkad eller psykotisk, skulle palla med något sådant.
Det här med nödvärn skulle man kanske kunna få in om hon hävdar att:
* hon (GM) gick dit för att prata med henne (BO) och tog med hammaren som skydd eller att hota med (hon hade fått stryk på krogen av BO var det någon som kvittrade om).
*BO mötte upp med kniv och lyckades skära/rispa GM
*GM drog till med hammaren, fick tag i kniven och högg några gånger för att få slut på situationen.
*fick panik när GM insåg att den andre råkade dö lite. Ringde ex, fick ingen hjälp, fick panik och tokstyckade kroppen och hävde ner i bilen
Långsökt och lite fånig teori kanske men hur kommer GM lägga upp sitt försvar?
(jag har inte lusläst alla sidor så jag ber om ursäkt om denna teori har varit uppe redan)
Det är mycket möjligt att hon har sagt det som du skrivit, i sitt förhör. Och det kan vara en del sanning i det här scenariot. Vem vet, hon kanske var rädd för JH och därför hade hon en hammare med sig.
Jag spekulerade tidigare om att JN skulle vara den som fick skulden, detta stärks något om JH försökt lura JN om omfattningen.
Man kan också tänka sig att hon tänkt att det vore en utstuderad hämnd mot JA att misstankarna riktades mot honom, om polisen skulle hitta blodspår från LL i hans badrum. Det troligaste är dock att hon inte tänkte på att sätta dit någon alls, utan bara på att röja upp och komma undan.