2014-06-24, 08:08
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
Varför är ett okänt människobarn värt mer än en (för mig) känd och kär hund? Du snackar ju bara skit din lilla patetiska fjolla. Du kan inte backa upp dina små tonårskänslor med vettigs argument! Pajas!
Behövs inga argument det är självklart att ett människobarn alltid är värt mer än en byracka. Du är emot din egen art. Skrämmande. Hundägare är det sämsta med vårt samhälle.
Citera
2014-06-24, 08:45
Medlem
NovaOculuss avatar
Rent spontant kan jag känna hunden, människor har vi tillräckligt många av ändå.
Citera
2014-06-24, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Rent spontant kan jag känna hunden, människor har vi tillräckligt många av ändå.

Nämen, varför denna kärlek för våra fyrfotade små älsklingar?

ONT : Barnet givetvis, tänk dig att se tacksamheten när man lämnar över barnet till deras förmyndare, det hade varit något.
Citera
2014-06-24, 22:07
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Nämen, varför denna kärlek för våra fyrfotade små älsklingar?

ONT : Barnet givetvis, tänk dig att se tacksamheten när man lämnar över barnet till deras förmyndare, det hade varit något.
Mest för att barnet är för mig okänt, hunden kan jag ta över och hand om. Hunden är för övrigt människans bästa vän - jag kan dressera den till att sniffa fram allsköns drägg när landet väl kollapsar.

Dessutom är barnet någon annans, det är lite som att fortsätta på någon annans save i ett spel.
Citera
2014-06-24, 22:55
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
Eh... Har du en vetenskaplig artikel som motsäger det, eller ska vi förväntas tycka att dina åsikter väger tyngre än vetenskapliga studier?

Ge källa, eller förstå att vi inte bryr oss om personligt tyckande.
Läs din egen länk.. Ingenting i den antyder på minsta vis att djur fäster sig vid människor.

Jag hade själv givetvis räddat barnet, oavsett färg på det. Väljer man hunden bör man nog se det som en varningssignal för någon form av personlighetsstörning.
Citera
2014-06-24, 22:58
Medlem
aabesees avatar
Det här är så typiskt. Och jag blir så trött. Trött på den här föreställningen att "människor är mer värda än djur" majoriteten av människorna i världen verkar ha. Vad betyder värde? Är alla människor lika mycket värda? Vilken djurart är näst mest värdefull?

Detta är ett så förbannat löjligt påhitt. Att folk överlag har någon slags föreställning om att vi, människorna, inte är några djur utan något extremt speciellt och överlägset allt annat. Att en GUD, som dessutom är väldigt lik oss (haha), har skapat oss av någon outgrundlig anledning (för att förstöra planeten?). Det är ju detta tankesätt som era föreställningar bottnar i, oavsett om ni tror på en gud eller inte.

Alla är vi djur. Ingen är mer värd än någon annan. Det finns inget rätt och det finns inget fel. Vi gör alla vad vi kan och tycker känns rätt efter våra förutsättningar och preferenser.

Jag har en hund. Han är mitt allt. Jag kan inte svara på vem jag hade räddat först och det tror jag få hundägare kan utan att faktiskt befinna sig i den hypotetiska situationen, utan vi följer våra INSTINKTER. Där och då. Precis som alla andra djur.

Om ni nu är så smarta och insiktsfulla tack vare att ni är just människor så borde ni förstå detta.
Citera
2014-06-24, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Läs din egen länk.. Ingenting i den antyder på minsta vis att djur fäster sig vid människor.

Jag hade själv givetvis räddat barnet, oavsett färg på det. Väljer man hunden bör man nog se det som en varningssignal för någon form av personlighetsstörning.

Tror inte du förstod vad du läste, om det är slutsatsen du drar...

Samma ämne som utlöses mellan föräldrar och barn utlöses mellan hund och husse/matte, åt båda hållen.

Visst kan man säga att hundars kärlek bara är instinkter, men då måste man ju även gå med på att människors kärlek också bara är instinkter.

Vilket man kanske kan säga att den är, men det dödar romansen lite...
Citera
2014-06-24, 23:15
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
Tror inte du förstod vad du läste, om det är slutsatsen du drar...

Samma ämne som utlöses mellan föräldrar och barn utlöses mellan hund och husse/matte, åt båda hållen.

Visst kan man säga att hundars kärlek bara är instinkter, men då måste man ju även gå med på att människors kärlek också bara är instinkter.

Vilket man kanske kan säga att den är, men det dödar romansen lite...
Eller att en laboratorieråtta som smeks 40ggr/minut producerar en dos oxycotin även om den inte har ett familjeband till labbassistenten..

Det skulle vara intressant att se hur många dagar (timmar?) det skulle krävas för att helt ersätta husse/matte med en ny..

Det enda artikeln konstaterar är ju att klappande av djur skapar välbefinnande för båda parter. Det har väl inget med ditt påstående att göra!?
Citera
2014-06-24, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Eller att en laboratorieråtta som smeks 40ggr/minut producerar en dos oxycotin även om den inte har ett familjeband till labbassistenten..

Det skulle vara intressant att se hur många dagar (timmar?) det skulle krävas för att helt ersätta husse/matte med en ny..

Det enda artikeln konstaterar är ju att klappande av djur skapar välbefinnande för båda parter. Det har väl inget med ditt påstående att göra!?

Tja, det har ju varit exempel på hundar som sprungit vilse, fått en ny ägare, och sen träffar sin gamla ägare igen...

De blev överlyckliga...

Så precis som med kärlek i stort så ersätter du den inte, du utökar den.

Hunden älskade säkert sin nya husse/matte, men den älskade fortfarande sin gamla likväl.

Förstår inte din poäng?

LÄS PÅ lite istället för att sitta och prata skit, kom sen med reella argument med tydliga källor. Alternativt bara sluta posta trams.
Citera
2014-06-24, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Mest för att barnet är för mig okänt, hunden kan jag ta över och hand om. Hunden är för övrigt människans bästa vän - jag kan dressera den till att sniffa fram allsköns drägg när landet väl kollapsar.

Dessutom är barnet någon annans, det är lite som att fortsätta på någon annans save i ett spel.

Vältalig som vanligt, du har fullständigt rätt en väldresserad jycke som är lydig och lojal kanske hade varit något, när den ligger framför brasan medan man smuttar på en dyr whisky. Är personligen inte så förtjust i djur förutom exotiska sådana som björnar,stora kattdjur osv, men en tam och lydig hund kanske sätter sprätt på tillvaron på ett ytterst tillfredsställande sätt.
Citera
2014-06-24, 23:39
Medlem
TheBurdens avatar
Klart att man väljer barnet. Ett människobarn är ju 100 ggr viktigare än en hund.
Citera
2014-06-24, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Klart att man väljer barnet. Ett människobarn är ju 100 ggr viktigare än en hund.

För vem?

Med alla barn som dör av svält världen runt, borde du då inte försaka ALLT för att hjälpa dem, om barn nu är så viktiga för dig?

Men det gör du såklart inte.

Du tjafsar bara med folk som är ärliga med att de mycket väl hade kunnat rädda sin egen hund framför ett okänt barn.

Vet du, jag gör den prioriteringen varje dag när jag köper hundgodis istället för att skänka pengar till Röda Korset eller liknande.

Vad lägger du dina energier på som är viktigare än döende barn? Fredagsmys? Är fredagsmys med familjen viktigare för dig än att rädda ett okänt barn?

Varför använder du inte alla dina pengar till fadderbarn?

Hoppas det här hjälper dig att förstå varför ditt resonemang är genomskinligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in