Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Tack, vilken kul funktion!
Angående om det är samma gäng så verkar det råda spridda åsikter om det mesta. En del påstår att gang stalkers gör det för att hjälpa offren bli bättre människor, en del påstår att det är förbannade grannar, en del påstår att det kan vars medborgargarden som försöker bryta ner psyket på knarkare etc. Det konstiga är dock att ingen verkar känna igen sina "stalkers" (grannar), ingen verkar ha gjort något dumt (langat knark eller cyklat utan hjälm) och ingen verkar heller ha blivit hjälpt till ett bättre liv. Allihop är i stället illamående och paranoida. Är inte det underligt?
Sakta i backarna söte du.
Du påstår hela tiden att vi "gs-troende" hävdar att det är något hemskt vanligt, vilket du naturligtvis inte håller med om då det skulle läcka från stalkersen om de var så många och det var så vanligt. Men min uppfattning är att vi tror att det är vanligare än vad de flesta vill tro, alltså vanligare än att det hänt en gång mot en ful terrorist och en gång mot en gammal peddogubbe. Fortfarande ganska ovanligt med andra ord (men vanligare än vad många tror). Så där kanske vi är överens, fast du trodde vi trodde det var vanligt?
Du får det att låta som att våra olika uppfattningar om vad GS är säger emot varandra, när vi en massa gånger redan konstaterat att det mycket väl kan förekomma både som galna grannar, fanatiska sekterister, medborgargarden osv. Och att vissa av dessa grupper eventuellt skulle toppstyras och samordnas utan vetskap om varandra är väl rätt troligt.
Det har väl flera gånger vittnats om att stalkers även kan vara närstående, t.ex vänner, familj osv.
Jag har sagt att jag har gjort massa dumt (så dumt att jag knappt vågar nämna en stor del av det, men bombreceptsamlingen i yngre tonåren är väl en början) som kan vara möjliga orsaker till stalkingen, alex har gjort vissa medgivanden om alternativ politisk uppfattning och eftersom han inte berättat mer om det kan vi väl gissa att skon klämmer där och det mycket möjligt finns mer han inte vill/vågar berätta om, Kapiton-Sebbe kan vi väl alla gissa flera sätt han möjligtvis skaffat mycket kraftfulla fiender på. Kan nästan ge mig fan på att rosalouts cyklat utan hjälm nån gång, kanske sökt på "naked teens" på kazaa och fått hem bilder på minderåriga när han gick i högstadiet och säkert har en hel del till i bagaget som "potentiella orsaker", som de allra flesta människor.
"varför stalkar de då inte alla som cyklar utan hjälm?" jo för att det räcker med att en blir en galen profet/avskräckande exempel med spräckt skalle för att ringarna ska sprida sig på vattenytan som vi talat om tidigare. det räcker med att en får cancer i en grupp rökare för att resten nog ska vilja sluta. det räcker med att en tjackis får psykos och blir suicid för att alla festtjackisar ska vilja lägga ned. osv
Kunde också nästan ge mig fan på att majoriteten av de som blir utsatta är typ pervon som raggar småbrudar på nätet och fickrunkar i lokaltrafiken, vilka såklart nästan dör av skam när de inser att "alla vet" och blir kristna eller flyr landet eller iaf aldrig mer vågar ruska tupp till tveksamt material. Eller kriminella som tror att de fått maffian/polisen efter sig och svär på sin morsas grav att de inte ska dra skam över sitt gäng eller sin familj. Eller psykon/knarkare som helt enkelt åker på diagnos och psykofarmaka hos farbror doktorn tillsammans med terapi & strikt strukturerad vardag, hälsosam kost och motion. De flesta av dessa har nog väldigt svårt att första vad de är med om samtigit som de är livrädda varför deras vittnesmål antagligen är lätträknade.
Kul kuriosa: blev påtutad på av en bil med utländska plåtar när den passerade mig för andra gången på kort tid när jag cyklade (utan hjälm) idag. men de trodde väl jag var nån de kände eller tyckte jag skulle ta på mig hjälm
Håller för övrigt med om att det var klantigt sagt av rosalotus att han visste att det var på riktigt och därför inte paranoid - som att det inte kunde vara på riktigt och han paranoid samtidigt...
Sen att folk publicerat "hans privata tankar" är ju också rätt långsökt. Hur många gånger har du inte kollat på flashback och sett en tråd och tänkt "men vad fan precis det där undrade ju jag också över härom dagen"? Det är inget konstigt, folk tänker samma tankar oberoende av varandra hela tiden. Historien är full av exempel på var människor på olika platser oberoende av varandra "uppfunnit" exakt samma saker. Men är det ultraspecifikt och exakt hans personliga grejer så är det väl en annan sak. Dataövervakning är rätt lätt och enkelt för civila, ännu lättare och enklare för myndigheter
En grej jag märkte med deras "tankeläsning" är att det verkar vara en hel del som fiske med mestadels gissningar av vad jag gör, tror och tänker, men gissningarna verkar såklart mest bara vara vanliga konversationer så man inte märker när de gissar fel (och jag är inte så sugen på psyket än att jag börjar stoppa folk och ifrågasätta varför de pratar om vissa saker), fast kanske lite konstiga samtalsämnen ibland, men när de får in en fullträff och deras konversation råkar överensstämma med nån tanke man haft så känns ju fullträffen rakt in i hjärnbarken. När det verkar som att de gissar och det nästan ser ut som de tittar på en för att försöka avläsa om de "träffat" eller ej är det dock jag som har svårt att hålla mig för skratt när jag ser snopenheten i deras ansikten

Men nu är det sällan jag ens märker gamla triggers eller "lyssnar på det örat" längre, fast ibland slår det en i efterhand att det nog var rätt märkligt sagt av dom ändå.
Rätt jämförbart med tv-medium och deras billiga mindtricks, typ som när de frågar om nån i publiken känner någon gammal man med förnamn på A och ett långt smalt ansikte med spetsig näsa och buskiga ögonbryn varvid någon känner igen beskrivningen och blir övertygad om att mediumet har kontakt med släktingen.