2014-06-24, 19:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Du kan klicka på siffrorna i ämnesmenyn som visar antal inlägg i en tråd så kommer det upp i en ruta vem som skrivit hur många inlägg, appropå besatthet så blir det lätt att kolla upp.

Hur utspritt är det egentligen, och hur många verksamma finns det?

Har ni också upptäckt att det är ambulerande, att samma "gäng" återkommer mellan varven? Det verkar som att de olika grupperna har särskilda uppgifter eftersom de upprepar sig gång på gång, som om de har en manual de följer.
Tack, vilken kul funktion!
Angående om det är samma gäng så verkar det råda spridda åsikter om det mesta. En del påstår att gang stalkers gör det för att hjälpa offren bli bättre människor, en del påstår att det är förbannade grannar, en del påstår att det kan vars medborgargarden som försöker bryta ner psyket på knarkare etc. Det konstiga är dock att ingen verkar känna igen sina "stalkers" (grannar), ingen verkar ha gjort något dumt (langat knark eller cyklat utan hjälm) och ingen verkar heller ha blivit hjälpt till ett bättre liv. Allihop är i stället illamående och paranoida. Är inte det underligt?
2014-06-24, 20:09
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur kollar man sånt förresten? För du är väl inte så besatt så du gått igenom hela tråden och kollat allas antal inlägg?
Under rubriken svar på (FB) Konspirationer och alternativa teorier finns en understruken siffra. Klicka på den!
2014-06-24, 20:15
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Angående om det är samma gäng så verkar det råda spridda åsikter om det mesta. En del påstår att gang stalkers gör det för att hjälpa offren bli bättre människor, en del påstår att det är förbannade grannar, en del påstår att det kan vars medborgargarden som försöker bryta ner psyket på knarkare etc. Det konstiga är dock att ingen verkar känna igen sina "stalkers" (grannar), ingen verkar ha gjort något dumt (langat knark eller cyklat utan hjälm) och ingen verkar heller ha blivit hjälpt till ett bättre liv. Allihop är i stället illamående och paranoida. Är inte det underligt?
Vi, det ambulerande gänget med de spridda åsikterna, hoppas i varje fall få fortsätta att diskutera våra erfarenheter i denna konspirationstråd, utan att bli misstänkliggjorda för att vi cyberstalkar Flashbacks armé av skeptiker.
2014-06-24, 21:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Vi, det ambulerande gänget med de spridda åsikterna, hoppas i varje fall få fortsätta att diskutera våra erfarenheter i denna konspirationstråd, utan att bli misstänkliggjorda för att vi cyberstalkar Flashbacks armé av skeptiker.
Varsågoda, men ni vill väl inte bara göda varandras paranoida tankar? Kan det inte vara positivt för diskutionen om även "utomstående" kommer in och framför frågor och åsikter? Eller vill ni hellre ha en liten "klubb för inbördes fruktan"? Jag förstår inte varför så många måste vara fientliga bara för att man ifrågasätter detta? Om ni framför dessa åsikter för folk i er egen omgivning så borde ni vara vana vid att bli ifrågasatta.
Faktum är ju att galenskap och genialitet ofta gränsar till varandra (ibland kan de förstås vara längst ifrån varandra också), och det märks ibland när man diskuterar här. Vad jag menar är att en del av er verkar rätt intelligenta, men helt världsfrånvända (i "normala" människors ögon), och eftersom ni troligen alltså är ganska intelligenta människor (som eventuellt gått över gränsen för vad som anses "normalt") så BORDE många av er kunna förstå VARFÖR t.ex. jag ifrågasätter era teorier och upplevelser. Även om ni tror/vet att ni är gang stalkade så borde ni kunna förstå varfcör ni blir ifrågasatta, och att då bara komma med kategoriska svar om att "det är så för det är så det är och det finns dumma människor", det känns faktiskt ganska fjuttigt.
2014-06-24, 22:06
Medlem
Citat:

Sakta i backarna söte du.

Du påstår hela tiden att vi "gs-troende" hävdar att det är något hemskt vanligt, vilket du naturligtvis inte håller med om då det skulle läcka från stalkersen om de var så många och det var så vanligt. Men min uppfattning är att vi tror att det är vanligare än vad de flesta vill tro, alltså vanligare än att det hänt en gång mot en ful terrorist och en gång mot en gammal peddogubbe. Fortfarande ganska ovanligt med andra ord (men vanligare än vad många tror). Så där kanske vi är överens, fast du trodde vi trodde det var vanligt?

Du får det att låta som att våra olika uppfattningar om vad GS är säger emot varandra, när vi en massa gånger redan konstaterat att det mycket väl kan förekomma både som galna grannar, fanatiska sekterister, medborgargarden osv. Och att vissa av dessa grupper eventuellt skulle toppstyras och samordnas utan vetskap om varandra är väl rätt troligt.

Det har väl flera gånger vittnats om att stalkers även kan vara närstående, t.ex vänner, familj osv.

Jag har sagt att jag har gjort massa dumt (så dumt att jag knappt vågar nämna en stor del av det, men bombreceptsamlingen i yngre tonåren är väl en början) som kan vara möjliga orsaker till stalkingen, alex har gjort vissa medgivanden om alternativ politisk uppfattning och eftersom han inte berättat mer om det kan vi väl gissa att skon klämmer där och det mycket möjligt finns mer han inte vill/vågar berätta om, Kapiton-Sebbe kan vi väl alla gissa flera sätt han möjligtvis skaffat mycket kraftfulla fiender på. Kan nästan ge mig fan på att rosalouts cyklat utan hjälm nån gång, kanske sökt på "naked teens" på kazaa och fått hem bilder på minderåriga när han gick i högstadiet och säkert har en hel del till i bagaget som "potentiella orsaker", som de allra flesta människor.

"varför stalkar de då inte alla som cyklar utan hjälm?" jo för att det räcker med att en blir en galen profet/avskräckande exempel med spräckt skalle för att ringarna ska sprida sig på vattenytan som vi talat om tidigare. det räcker med att en får cancer i en grupp rökare för att resten nog ska vilja sluta. det räcker med att en tjackis får psykos och blir suicid för att alla festtjackisar ska vilja lägga ned. osv

Kunde också nästan ge mig fan på att majoriteten av de som blir utsatta är typ pervon som raggar småbrudar på nätet och fickrunkar i lokaltrafiken, vilka såklart nästan dör av skam när de inser att "alla vet" och blir kristna eller flyr landet eller iaf aldrig mer vågar ruska tupp till tveksamt material. Eller kriminella som tror att de fått maffian/polisen efter sig och svär på sin morsas grav att de inte ska dra skam över sitt gäng eller sin familj. Eller psykon/knarkare som helt enkelt åker på diagnos och psykofarmaka hos farbror doktorn tillsammans med terapi & strikt strukturerad vardag, hälsosam kost och motion. De flesta av dessa har nog väldigt svårt att första vad de är med om samtigit som de är livrädda varför deras vittnesmål antagligen är lätträknade.

Kul kuriosa: blev påtutad på av en bil med utländska plåtar när den passerade mig för andra gången på kort tid när jag cyklade (utan hjälm) idag. men de trodde väl jag var nån de kände eller tyckte jag skulle ta på mig hjälm

Håller för övrigt med om att det var klantigt sagt av rosalotus att han visste att det var på riktigt och därför inte paranoid - som att det inte kunde vara på riktigt och han paranoid samtidigt...

Sen att folk publicerat "hans privata tankar" är ju också rätt långsökt. Hur många gånger har du inte kollat på flashback och sett en tråd och tänkt "men vad fan precis det där undrade ju jag också över härom dagen"? Det är inget konstigt, folk tänker samma tankar oberoende av varandra hela tiden. Historien är full av exempel på var människor på olika platser oberoende av varandra "uppfunnit" exakt samma saker. Men är det ultraspecifikt och exakt hans personliga grejer så är det väl en annan sak. Dataövervakning är rätt lätt och enkelt för civila, ännu lättare och enklare för myndigheter

En grej jag märkte med deras "tankeläsning" är att det verkar vara en hel del som fiske med mestadels gissningar av vad jag gör, tror och tänker, men gissningarna verkar såklart mest bara vara vanliga konversationer så man inte märker när de gissar fel (och jag är inte så sugen på psyket än att jag börjar stoppa folk och ifrågasätta varför de pratar om vissa saker), fast kanske lite konstiga samtalsämnen ibland, men när de får in en fullträff och deras konversation råkar överensstämma med nån tanke man haft så känns ju fullträffen rakt in i hjärnbarken. När det verkar som att de gissar och det nästan ser ut som de tittar på en för att försöka avläsa om de "träffat" eller ej är det dock jag som har svårt att hålla mig för skratt när jag ser snopenheten i deras ansikten
Men nu är det sällan jag ens märker gamla triggers eller "lyssnar på det örat" längre, fast ibland slår det en i efterhand att det nog var rätt märkligt sagt av dom ändå.

Rätt jämförbart med tv-medium och deras billiga mindtricks, typ som när de frågar om nån i publiken känner någon gammal man med förnamn på A och ett långt smalt ansikte med spetsig näsa och buskiga ögonbryn varvid någon känner igen beskrivningen och blir övertygad om att mediumet har kontakt med släktingen.
Senast redigerad av HalvAnonym 2014-06-24 kl. 22:26.
2014-06-24, 23:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvAnonym
Sakta i backarna söte du. Du påstår hela tiden att vi "gs-troende" hävdar att det är något hemskt vanligt, vilket du naturligtvis inte håller med om då det skulle läcka från stalkersen om de var så många och det var så vanligt. Men min uppfattning är att vi tror att det är vanligare än vad de flesta vill tro, alltså vanligare än att det hänt en gång mot en ful terrorist och en gång mot en gammal peddogubbe. Fortfarande ganska ovanligt med andra ord (men vanligare än vad många tror). Så där kanske vi är överens, fast du trodde vi trodde det var vanligt?

Du undviker ju att definiera "vanligt" vilket förstås gör det enkelt för dig att påstå vadsomhelst, men har det hänt en enda gång i hela världen såsom beskrivet i TS så skulle jag bli extremt förvånad och dessutom be alla TI's om ursäkt! Men nej, det tror jag inte.

Citat:
Du får det att låta som att våra olika uppfattningar om vad GS är säger emot varandra, när vi en massa gånger redan konstaterat att det mycket väl kan förekomma både som galna grannar, fanatiska sekterister, medborgargarden osv. Och att vissa av dessa grupper eventuellt skulle toppstyras och samordnas utan vetskap om varandra är väl rätt troligt.

Att vissa här i tråden hävdar att Gang Stalking kan vara ett sätt att hjälpa folk som "hamnat snett i livet" medan vissa hävdar att det är ett sätt att hämnas på folk som gjort något fel, och resten verkar anse att det handlar om militära/statliga försök av hur man kan kontrollera människor (med eller utan implantat).. Ja. Det är väldigt motsägande uppgifter, eller hur?

Citat:
Det har väl flera gånger vittnats om att stalkers även kan vara närstående, t.ex vänner, familj osv.
Vittnats JA,
Bevisats eller ens visats: NEJ.

Citat:
Jag har sagt att jag har gjort massa dumt (så dumt att jag knappt vågar nämna en stor del av det, men bombreceptsamlingen i yngre tonåren är väl en början) som kan vara möjliga orsaker till stalkingen, alex har gjort vissa medgivanden om alternativ politisk uppfattning och eftersom han inte berättat mer om det kan vi väl gissa att skon klämmer där och det mycket möjligt finns mer han inte vill/vågar berätta om, Kapiton-Sebbe kan vi väl alla gissa flera sätt han möjligtvis skaffat mycket kraftfulla fiender på. Kan nästan ge mig fan på att rosalouts cyklat utan hjälm nån gång, kanske sökt på "naked teens" på kazaa och fått hem bilder på minderåriga när han gick i högstadiet och säkert har en hel del till i bagaget som "potentiella orsaker", som de allra flesta människor.

Sökt på "naked teens" - CHECK det har nog alla gjort (jag har i alla fall gjort det)
Googlat bombrecept, CHECK, det har nog de flesta gjort (jag har i alla fall gjort det)
Cyklat utan hjälm, CHECK, (jag har aldrig cyklat med hjälm.. Har t.o.m kört HD utan hjälm OOOOH!!!)

Har någon brytt sig om detta= Nej inte ens mina flickvänner eller föräldrar. Än mindre hela grupper av grannar och rättshaverister.. Har jag blivit Gang stalkad...? Nej knappast..

Citat:
"varför stalkar de då inte alla som cyklar utan hjälm?" jo för att det räcker med att en blir en galen profet/avskräckande exempel med spräckt skalle för att ringarna ska sprida sig på vattenytan som vi talat om tidigare. det räcker med att en får cancer i en grupp rökare för att resten nog ska vilja sluta. det räcker med att en tjackis får psykos och blir suicid för att alla festtjackisar ska vilja lägga ned. osv
Tror du på detta själv? Om det räckte med en som spräckte skallen så skulle ju inte GS behövas, det finns massor av exempel på folk som spräckt skallen, annars skulle det inte ens finnas cykelhjälmar över huvud taget.. Det finns miljoner av exempel på folk som dött av rökning, vad har GS hjälpt till med??

Citat:
Kunde också nästan ge mig fan på att majoriteten av de som blir utsatta är typ pervon som raggar småbrudar på nätet och fickrunkar i lokaltrafiken, vilka såklart nästan dör av skam när de inser att "alla vet" och blir kristna eller flyr landet eller iaf aldrig mer vågar ruska tupp till tveksamt material. Eller kriminella som tror att de fått maffian/polisen efter sig och svär på sin morsas grav att de inte ska dra skam över sitt gäng eller sin familj. Eller psykon/knarkare som helt enkelt åker på diagnos och psykofarmaka hos farbror doktorn tillsammans med terapi & strikt strukturerad vardag, hälsosam kost och motion. De flesta av dessa har nog väldigt svårt att första vad de är med om samtigit som de är livrädda varför deras vittnesmål antagligen är lätträknade.
Ärligt talat låter det som om du har lite dåligt samvete. Du framför inga åsikter eller argument men pratar mycket om att ruska tupp till småflickor...

Citat:
Kul kuriosa: blev påtutad på av en bil med utländska plåtar när den passerade mig för andra gången på kort tid när jag cyklade (utan hjälm) idag. men de trodde väl jag var nån de kände eller tyckte jag skulle ta på mig hjälm
Eller så cyklade du illa, du kanske tittade på småflickor och vinglade i gatan

Citat:
Håller för övrigt med om att det var klantigt sagt av rosalotus att han visste att det var på riktigt och därför inte paranoid - som att det inte kunde vara på riktigt och han paranoid samtidigt...
Varför var det klantigt? Det är väl troligare att det är så han/hon upplever sin situation.

Citat:
Sen att folk publicerat "hans privata tankar" är ju också rätt långsökt. Hur många gånger har du inte kollat på flashback och sett en tråd och tänkt "men vad fan precis det där undrade ju jag också över härom dagen"? Det är inget konstigt, folk tänker samma tankar oberoende av varandra hela tiden. Historien är full av exempel på var människor på olika platser oberoende av varandra "uppfunnit" exakt samma saker. Men är det ultraspecifikt och exakt hans personliga grejer så är det väl en annan sak. Dataövervakning är rätt lätt och enkelt för civila, ännu lättare och enklare för myndigheter

En grej jag märkte med deras "tankeläsning" är att det verkar vara en hel del som fiske med mestadels gissningar av vad jag gör, tror och tänker, men gissningarna verkar såklart mest bara vara vanliga konversationer så man inte märker när de gissar fel (och jag är inte så sugen på psyket än att jag börjar stoppa folk och ifrågasätta varför de pratar om vissa saker), fast kanske lite konstiga samtalsämnen ibland, men när de får in en fullträff och deras konversation råkar överensstämma med nån tanke man haft så känns ju fullträffen rakt in i hjärnbarken. När det verkar som att de gissar och det nästan ser ut som de tittar på en för att försöka avläsa om de "träffat" eller ej är det dock jag som har svårt att hålla mig för skratt när jag ser snopenheten i deras ansikten
Men nu är det sällan jag ens märker gamla triggers eller "lyssnar på det örat" längre, fast ibland slår det en i efterhand att det nog var rätt märkligt sagt av dom ändå.

Rätt jämförbart med tv-medium och deras billiga mindtricks, typ som när de frågar om nån i publiken känner någon gammal man med förnamn på A och ett långt smalt ansikte med spetsig näsa och buskiga ögonbryn varvid någon känner igen beskrivningen och blir övertygad om att mediumet har kontakt med släktingen.
Nu vet jag inte vad du pratar om längre..
2014-06-24, 23:29
Medlem
Vill klargöra ett par saker här för att undvika missförstånd.

När jag säger att jag VET att jag är utsatt för organiserad gang stalking så säger jag det för att jag verkligen vet, och denna vetskap baserar sig på ett helt liv fullt med mobbing på olika plan, inklusive från de i min närmaste familj och släkt.

När jag påstår att jag inte är paranoid så menar jag så här: Min insikt om att jag är utsatt för stalking har ingenting att göra med att jag skulle vara paranoid som bara inbillar mig att detta verkligen sker.

Jag har tidigare erkänt i den här tråden att jag, pga förföljelserna och som en följd av gang stalkingen, har börjat misstänka det mesta. Om man vill kalla detta för paranoia så är det ok med mig. Men jag var inte alls sådan innan då jag levde i en bubbla och ofta bara kände mig så förvirrad över det faktum att andra människor alltid gjorde mig ledsen. När jag vaknade upp och insåg att det var en medveten kampanj som riktades mot mig personligen, det var då som jag så klart började reagera på ett annat sätt gentemot min omgivning.

Jag har överlevt denna SKIT och detta HELVETE (rent ut sagt) nu i 41 år och för tillfället försöker jag smälta det faktum att de personer som jag trodde var mina föräldrar dels inte är mina föräldrar och dels att de har deltagit i en medveten mobbingkampanj emot mig. Och ja, jag är faktiskt förbannad på vissa rent ut sagt dumma inlägg här som så tydligt går ut på att göra oss som är utsatta för detta verka helt sinnesrubbade. Men ilska är ju en sund reaktion som uppstår när man blir orättvist behandlad.

Jag är förövrigt en kvinna.
Senast redigerad av rosalotus 2014-06-24 kl. 23:31.
2014-06-24, 23:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Vill klargöra ett par saker här för att undvika missförstånd.

När jag säger att jag VET att jag är utsatt för organiserad gang stalking så säger jag det för att jag verkligen vet, och denna vetskap baserar sig på ett helt liv fullt med mobbing på olika plan, inklusive från de i min närmaste familj och släkt.

När jag påstår att jag inte är paranoid så menar jag så här: Min insikt om att jag är utsatt för stalking har ingenting att göra med att jag skulle vara paranoid som bara inbillar mig att detta verkligen sker.

Jag har tidigare erkänt i den här tråden att jag, pga förföljelserna och som en följd av gang stalkingen, har börjat misstänka det mesta. Om man vill kalla detta för paranoia så är det ok med mig. Men jag var inte alls sådan innan då jag levde i en bubbla och ofta bara kände mig så förvirrad över det faktum att andra människor alltid gjorde mig ledsen. När jag vaknade upp och insåg att det var en medveten kampanj som riktades mot mig personligen, det var då som jag så klart började reagera på ett annat sätt gentemot min omgivning.

Jag har överlevt denna SKIT och detta HELVETE (rent ut sagt) nu i 41 år och för tillfället försöker jag smälta det faktum att de personer som jag trodde var mina föräldrar dels inte är mina föräldrar och dels att de har deltagit i en medveten mobbingkampanj emot mig. Och ja, jag är faktiskt förbannad på vissa rent ut sagt dumma inlägg här som så tydligt går ut på att göra oss som är utsatta för detta verka helt sinnesrubbade. Men ilska är ju en sund reaktion som uppstår när man blir orättvist behandlad.

Jag är förövrigt en kvinna.
Usch det låter hemskt, men varför tror du att dina föräldrar inte är dina föräldrar? Och om så är fallet så är det ju rätt lätt att bevisa, blodprov eller ett DNA-test kommer ju att undanröja alla tvivel så slipper du leva i osäkerhet. (Mobbade har vi nog alla blivit i skeden av livet, frågan är hur vi hanterar det).
2014-06-25, 03:34
Medlem
Några konkreta exempel på mina egna erfarenheter.

Noise Campaigns

Ljudet av pistolskott utanför lägenheten.

En granne som spelade väldigt hög musik, dödsmetall, i cirka nio timmar på raken en dag, andra dagar under kortare tid.

En ny granne som flyttade in i lägenheten under mig började ställa en väckarklocka med ett skarpt etsigt pipande ljud på ringing klockan 5 varje morgon samtidigt som en radio med dunka-dunka-musik gick igång, detta vaknade jag till varje morgon för ljudet gick rakt igenom. Denna granne flyttade ut ganska snabbt efter det att jag klagade. Den nya grannen som flyttade in efteråt envisades med att spela hög dunka-dunka-musik flera timmar under dagen istället.

En annan granne verkade sitta uppe på nätterna och spela något slags dataspel i flera timmar - ljudet från spelet var bilar som accelererade hela tiden. Detta ljud kom inifrån grannen och inte utifrån gatan, för jag bodde på en liten gata med knappt någon trafik alls vid det här tillfället. Dessutom satt hans son ibland hemma och spelade dataspel dagtid och var och varannan minut reagerade han med överdrivet höga kommentarer, som skrik nästan.

En annan granne (mor, far och liten son på två år) - mamman skrek högt på sin son flera timmar varje dag med också en nästan överdrivet hög och gäll röst.

Höga ljud från en granne, där det låter ungefär som om de flyttar runt möbler eller dunkar saker i golvet eller i väggarna.

Detta exempel kan nog vara svårt att tro på
- men min mamma fick plötsligt en "konstig" hosta för många år sedan. Kan tillägga att hon har aldrig rökt. Hon hostar högt och länge t ex varje gång som vi börjar prata i telefon, när jag är där på besök, hela tiden som vi umgås. Flera flera gånger har hon sagt till mig att ingen läkare kan förstå vad hostan beror på och de finner inget somhelst fel på henne som skulle kunna förklara hostan. Plötsligt nu när jag har skrivit om mina insikter i min datadagbok och på nätet så har hon helt slutat att hosta - efter 20 år (jag är nästan helt säker på att det är så pass länge som den har pågått). Även så sitter hon och dunkar högt med föremål i köksbordet om vi t ex sitter och pratar efter en middag.

Incidenter med bilar

Om jag parkerar på en parkeringsplats som är relativt tom på bilar - vilket ganska ofta sker - och jag sen tar en promenad eller t ex går in i en affär för att handla - i 90 procent av fallen så står det plötsligt en mängd bilar parkerade på platserna helt nära mig när jag kommer tillbaka till min bil. Detta kan även ske tidigt på morgonen på icke-centrala p-platser när det rimligtvis inte borde vara en massa bilar i farten.

Vandalisering av min bil vid tre tillfällen. En gång hade någon stuckit in en spik i ett däck så att jag fick punka.

För några veckor sedan när jag tog en lång promenad såg jag vid starten en parkeringsvaktsbil med registreringsskylten "LYD" på som åkte förbi mig i samma riktning som jag gick. När jag sen gick hem samma väg och befann mig på samma plats som vid starten då kom denna bil (med uppmaningen "LYD" på) åkande förbi mig igen, återigen i samma riktining som jag promenerade.

För bara en vecka sedan gick jag upp tidigt på morgonen, tror att det var vid halv 4-tiden, för att göra en utflykt ner till vattnet och kolla soluppgången. Jag åkte hem bara cirka en halvtimme senare. Det var helt tomt på bilar på vägen, men snart så såg jag en ambulans komma åkande i mötande trafiks riktning. Jag hade precis kört igenom en rondell, och nu såg jag att ambulansbilen åkte in i rondellen bakom mig, körde igenom hela och vände håll, så att den nu åkte bakom mig med sirenerna blinkande (utan ljud). Den åkte ganska långsamt också och höll sig bakom mig ganska länge. Jag körde extra sakta och till slut så körde den om mig. Men det var som sagt helt tomt på bilvägen, så varför behövde den ha sirenerna på? Och om den hade bråttom, varför åkte den då bakom mig så pass länge i ganska låg hastighet?

Jag var med om en slags besvikelse, ett svek, i mitt personliga liv. När jag är på väg hem i min bil från platsen där det skedde då ser jag en röd skåpbil som kör om mig på motorvägen. När jag tittar in i den så sitter det två unga killar i framsätet som vrider sig mot fönstret och glor på mig, hånskrattar och pekar finger.

En gång när jag stod och väntade med min bil på ett ställe kom det en tre-fyra polisbilar dit och började cirkla runt - inte samtidigt, men en och en strax efter varandra. Sedan kom det en kille i en skåpbil som körde fram till mig, vevade ner rutan och kommenterade att jag skulle vara försiktig på den platsen för man vet ju aldrig vad som är i görningen med tanke på alla polisbilar.

Konstiga tutningar omkring mig när jag är ute och kör. Detta hände bara under en tidsbegränsad period, och verkar ha upphört nu.

Andra saker

Ibland luktar det fruktansvärt illa i min bostad när jag kommer hem. Det doftar kemikalier. Denna lukt sätter sig i kläder och hår. Jag skrev om detta i min datadagbok - samma kväll, eller om det var kvällen efter det (minns inte exakt) var jag på besök hos mina "föräldrar". Plötsligt säger mamma, helt utan anledning eller sammanhang, att hon tycker att det luktar kemikalier.

Min post anländer sent ganska ofta. Det kan ta en vecka eller åtta dagar ifrån det att det brevet är daterat.

Skräddarsydda annonser för mig på Blocket.

Kan inte få jobb trots att jag har erfarenheter, gymnasie - och universitetsutbildning.

Verbala trakasserier från familj och släkt och andra. Mycket via nätet på forum eller t ex den där poesisajten som jag var medlem på.

Jag hade facebook ett tag fast det egentligen inte riktigt är något som jag gillar, men jag blev tvungen att ta bort den för jag fick meddelanden om att någon hade försökt logga in där en 5-6 gånger med olika alias som jag inte kände till.

Mail till min hotmail-adress: "Tack för din beställning av spa-weekend i Varberg. Välkommen! .... osv". Jag har aldrig nånsin beställt en spa-weekend i Varberg, men någon annan hade tydligen beställt detta i mitt namn och angett min mailadress.

Ok, detta var bara några exempel, det finns ju många flera ...
2014-06-25, 07:49
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Varsågoda, men ni vill väl inte bara göda varandras paranoida tankar? Kan det inte vara positivt för diskutionen om även "utomstående" kommer in och framför frågor och åsikter? Eller vill ni hellre ha en liten "klubb för inbördes fruktan"? Jag förstår inte varför så många måste vara fientliga bara för att man ifrågasätter detta? Om ni framför dessa åsikter för folk i er egen omgivning så borde ni vara vana vid att bli ifrågasatta.
Faktum är ju att galenskap och genialitet ofta gränsar till varandra (ibland kan de förstås vara längst ifrån varandra också), och det märks ibland när man diskuterar här. Vad jag menar är att en del av er verkar rätt intelligenta, men helt världsfrånvända (i "normala" människors ögon), och eftersom ni troligen alltså är ganska intelligenta människor (som eventuellt gått över gränsen för vad som anses "normalt") så BORDE många av er kunna förstå VARFÖR t.ex. jag ifrågasätter era teorier och upplevelser. Även om ni tror/vet att ni är gang stalkade så borde ni kunna förstå varfcör ni blir ifrågasatta, och att då bara komma med kategoriska svar om att "det är så för det är så det är och det finns dumma människor", det känns faktiskt ganska fjuttigt.
Jo det är bra att skeptiker tittar in i tråden, men det blir för tjatigt om massvis med inlägg staplar bortförklaringar ovanpå varandra. Ställa nyfikna frågor är väl inte helt ovetenskapligt?
Senast redigerad av iesho 2014-06-25 kl. 07:54.
2014-06-25, 09:19
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Några konkreta exempel på mina egna erfarenheter.

Noise Campaigns
(...)
Höga ljud från en granne, där det låter ungefär som om de flyttar runt möbler eller dunkar saker i golvet eller i väggarna.

Detta exempel kan nog vara svårt att tro på
- men min mamma fick plötsligt en "konstig" hosta för många år sedan. Kan tillägga att hon har aldrig rökt. Hon hostar högt och länge t ex varje gång som vi börjar prata i telefon, när jag är där på besök, hela tiden som vi umgås. Flera flera gånger har hon sagt till mig att ingen läkare kan förstå vad hostan beror på och de finner inget somhelst fel på henne som skulle kunna förklara hostan. Plötsligt nu när jag har skrivit om mina insikter i min datadagbok och på nätet så har hon helt slutat att hosta - efter 20 år (jag är nästan helt säker på att det är så pass länge som den har pågått). Även så sitter hon och dunkar högt med föremål i köksbordet om vi t ex sitter och pratar efter en middag.

Incidenter med bilar
(...)
För bara en vecka sedan gick jag upp tidigt på morgonen, tror att det var vid halv 4-tiden, för att göra en utflykt ner till vattnet och kolla soluppgången. Jag åkte hem bara cirka en halvtimme senare. Det var helt tomt på bilar på vägen, men snart så såg jag en ambulans komma åkande i mötande trafiks riktning. Jag hade precis kört igenom en rondell, och nu såg jag att ambulansbilen åkte in i rondellen bakom mig, körde igenom hela och vände håll, så att den nu åkte bakom mig med sirenerna blinkande (utan ljud). Den åkte ganska långsamt också och höll sig bakom mig ganska länge. Jag körde extra sakta och till slut så körde den om mig. Men det var som sagt helt tomt på bilvägen, så varför behövde den ha sirenerna på? Och om den hade bråttom, varför åkte den då bakom mig så pass länge i ganska låg hastighet?

Jag var med om en slags besvikelse, ett svek, i mitt personliga liv. När jag är på väg hem i min bil från platsen där det skedde då ser jag en röd skåpbil som kör om mig på motorvägen. När jag tittar in i den så sitter det två unga killar i framsätet som vrider sig mot fönstret och glor på mig, hånskrattar och pekar finger.
(...)

Andra saker

Ibland luktar det fruktansvärt illa i min bostad när jag kommer hem. Det doftar kemikalier. Denna lukt sätter sig i kläder och hår. Jag skrev om detta i min datadagbok - samma kväll, eller om det var kvällen efter det (minns inte exakt) var jag på besök hos mina "föräldrar". Plötsligt säger mamma, helt utan anledning eller sammanhang, att hon tycker att det luktar kemikalier.

Min post anländer sent ganska ofta. Det kan ta en vecka eller åtta dagar ifrån det att det brevet är daterat.

Skräddarsydda annonser för mig på Blocket.

Kan inte få jobb trots att jag har erfarenheter, gymnasie - och universitetsutbildning.

Verbala trakasserier från familj och släkt och andra. Mycket via nätet på forum eller t ex den där poesisajten som jag var medlem på.
(...)
Det är svårt att veta vilka avsikter någon har med en viss handling och det är nästan omöjligt att avgöra vilka händelser som inte är oberoende av varandra. Men många av dina exempel är typexempel på vad många upplever som organiserade förföljelsekampanjer. Över hela världen vittnas om liknande upplevelser.

Vi har en granne som "flyttar möbler", ofta på nätterna. De som bor i lägenheten under honom tycker att det låter som att han släpper bowlingklot i golvet. Ibland kommer han och ringer på mitt i natten och sparkar på vår dörr. Ibland stoppar han oss när vi ska gå förbi hans dörr och kallar mig för fula saker och skriker att vi ska flytta. O.s.v. Till saken hör helt säkert att han bor i andra hand i en lägenhet som har samma ovanliga namn på dörren som ägaren till den ganska stora fastigheten har. (Men själv heter han något annat). Bortsett från att jag en gång hörde honom mumla att det var djävulen som fick honom att hålla på som han gjorde, så har jag ingen anledning att tro att detta är fråga om GS. (Även om han ibland är med kompisar som blänger på oss när vi går förbi). Men det är ett exempel på mental ohälsa i samhället av en art som eventuellt skulle kunna förklara GS som en epidemisk företeelse.

Det där med harklingar och hostningar som till slut blir påtagligt smärtsamma omvittnas av många och är något som jag upplever själv då och då. Som någon skrev på en amerikansk sajt: de vill säga något men vägrar att använda ord. Men det är lite komplicerat eftersom detta också är en urgammal ordlös kommunikation som t.ex används när man vill påkalla uppmärksamhet. Dessutom, har jag märkt att jag själv ibland precis när jag ska gå förbi någon på gatan, så börjar det klia i halsen så att jag nästan måste harkla mig. Jag upplever absolut att det finns ett samband: kliandet är ett mycket ovanligt tillstånd som uppkommer precis den sekund som jag passerar personen och upphör sedan helt.

Incidenten med ambulansen i rondellen är påtaglig. Det går alltid att hitta "naturliga förklaringar", men för oss utsatta är den naturligaste förklaringen att ambulansföraren hade ett uppsåt och följde en ingivelse eller en plan.

Berättelsen om platsen för sveket ger en resonans i mig: när man är ur balans så ökar attackerna påtagligt. Man är känsligare och upplever lättare illvilja från omgivningen, men det verkar också vara så att vissa har en instinkt att angripa försvagade personer. (Eller, är i ett tillstånd som gör att de angriper personer som de möter och som verkar försvagade).
Senast redigerad av theanthropologist 2014-06-25 kl. 09:41.
2014-06-25, 13:41
Medlem
Citat:
Du undviker ju att definiera "vanligt" vilket förstås gör det enkelt för dig att påstå vadsomhelst, men har det hänt en enda gång i hela världen såsom beskrivet i TS så skulle jag bli extremt förvånad och dessutom be alla TI's om ursäkt! Men nej, det tror jag inte.

Till skillnad från dig som definierade det så väl? Nej du bara hittade på ur tomma intet att vi påstod att det var vanligt.

Citat:
Att vissa här i tråden hävdar att Gang Stalking kan vara ett sätt att hjälpa folk som "hamnat snett i livet" medan vissa hävdar att det är ett sätt att hämnas på folk som gjort något fel, och resten verkar anse att det handlar om militära/statliga försök av hur man kan kontrollera människor (med eller utan implantat).. Ja. Det är väldigt motsägande uppgifter, eller hur?
Nej, inte speciellt. Du har uppenbarligen inte förstått mitt resonemang om hur att angripa och anklaga någon (t.ex som "hämnd") , kanske t.o.m psykiskt bryta ned någon kan "hjälpa" genom att ge den en chans att börja om på nytt efter att ha nått botten. Jag vet att jag svamlar en del i mina inlägg och använder ohälsosamt många ord i långa meningar. Men detta är endå en grej jag upprepat och beskrivit på flera olika sätt samt exemplifierat med Kobra-avsnittet så har lite svårt att förstå varför folk inte begriper det när de inte ens kan komma med nån vettig motfråga eller peka ut var i min text jag brister.

Citat:

Tror du på detta själv? Om det räckte med en som spräckte skallen så skulle ju inte GS behövas, det finns massor av exempel på folk som spräckt skallen, annars skulle det inte ens finnas cykelhjälmar över huvud taget.. Det finns miljoner av exempel på folk som dött av rökning, vad har GS hjälpt till med??

Ja det tror jag på. Med en menade jag förstås inte bara en i hela världen, men vet flera grupper av fortkörare som tagit på sig bälte efter att en vän varit med om olycka, rökare som slutat när en nära drabbats av kol/cancer osv. Såklart finns det undantag, men generellt funkar ringar på vattnet-effekten.

Citat:
Ärligt talat låter det som om du har lite dåligt samvete. Du framför inga åsikter eller argument men pratar mycket om att ruska tupp till småflickor...
Säker? Läser du tråden en gång till ser du nog att jag har vääldigt hög åsikt&argument kontra småflicketupprusk-ratio .

Citat:
Eller så cyklade du illa, du kanske tittade på småflickor och vinglade i gatan
mmm så var det nog

Citat:
Varför var det klantigt? Det är väl troligare att det är så han/hon upplever sin situation.
Hen borde försöka analysera sin upplevelse objektivt och då inse att hen nog även är lite paranoid. Eller bara läst lite bak i tråden och insett att bara för att gang stalkingen är äkta betyder det inte att man inte kan inbilla sig saker.

Citat:
Nu vet jag inte vad du pratar om längre..
Sorry, jag flöt iväg lite

Åh min käre provokatör än en gång har du fått mig att svamla & upprepa mig på gränsen till offtopic, om du tyglar dig lite så lovar jag att också göra det så kanske vi får fortsätta vår lilla romans här i tråden ett tag till

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in