2014-06-23, 16:52
Medlem
snaelladus avatar
Tack för svar alla! Gjorde just en bra rift på 5,5 minuter, så jag är nog nöjd.

Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Vad är effektivt? Spela för att det är kul!

Jag tycker det är kul att hela tiden bli bättre på spelet, effektivisera och skaffa nya prylar. Testa nya specs. Se vad som fungerar bäst. Givetvis spelar jag för att det är kul.

Edit: Var är alla officers i klanen? Jag vill ju snacka skit med er
Citera
2014-06-23, 17:58
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
ja det var lite kaosartat och RG var upptryckt i ett hörn när jag kickade igång archon. men mer än väntat försvann i alla fall och tror det var närmare 50% alltså, men men, viktigaste är att det gick fort
Tack för tips, får hem o kika på det ikväll efter fotbollen.
Gick från 1,5mille elemental dps till lite över 2mille på lunchen. Så tror jag har något på gång här. Så som sagt, tack för fina tips på hur man kan utveckla ytterligare
ja 2mille e helt ok nu börjar det hända saker.
kul att mina tips och riktlinjer kan hjälpa lite.
kan inte mkt här i livet men ja kan wizzen : p
Citera
2014-06-23, 17:59
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Hade ungefär 13m toughness innan jag gick över till unity, det i kombination med pets + follower som tankar samt en massa vaultande. Med sentrys behöver man aldrig stå still och kan i princip bara fokusera på att undvika dmg. Men visst, vissa affix och gubbar (corrupted angels t ex.) går inte att överleva som dh. Ärligt talat så tappade jag modet rätt ofta i början av t6-grinden men till slut så vande jag mig och när förändringen till awereness kom så blev det lättare. Kollade varje dag på philosophios också och han dog nog nästan mer än mig vilket gjorde det lättare att bita ihop.

Min dh om du är intresserad. Har i vanliga fall på mig unity och mara gloves när jag spelar solo, spelade lite med en polare i helgen. Provade unity efter att Philos erkänt att taskers var överskattade och nu är det omöjligt att dö. Necken på min templar är väldigt trevlig också.
Mjo, tack för hjälpen. Känns som jag måste antingen rolla bort lite damage mot toughness eller försöka skaffa nya Marauders delar för att få mer vit/armor bl.a. Fick inte de bästa rolls man kan få direkt.
Citera
2014-06-23, 18:00
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaelladu
Hur snabbt borde man göra en rift för att det ska vara "effektivt"? Av ren nyfikenhet. Tog tid på en T6-rift nyss, och gjorde den på dryga 7 minuter. Då var det en halvbra rift med stora öppna ytor och utspridda mobs, så kan nog komma ner mot 5-6 minuter i en bättre.

10 minuter som mest, då är man effektiv! 5-6 minuter är elit.
Citera
2014-06-23, 18:01
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo

edit: btw, någon som vet om critical mass funnits till pc versionen?
drog igång min wiz på ps3an och spanade in den för första gången på typ 8mnd.
Var inga problem att hålla permanent Archon uppe med Crit mass. tiden nollställdes konstant och när jag till slut föll ur archon så hade cooldownen gått ut så kunde kicka igång den igen. RIKTIGT KUL!

ja, CM fanns igenom hela vanilla.
cm archon spelade jag själv, efter introduktionen av monster power, hela vägen fram till ros.
Citera
2014-06-23, 18:08
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaelladu
Edit: Var är alla officers i klanen? Jag vill ju snacka skit med er
Jag finns här, något speciellt du vill snacka om? Eller vill du att jag ska vara online så du har någon att snacka med när du lirar? :P

Edit: Eller jaha, antar att du ville få ansökningen accepterad. Båda era ansökningar är accepterade nu. :P
Senast redigerad av eXotic 2014-06-23 kl. 18:11.
Citera
2014-06-23, 18:54
Medlem
Som DH har jag läst om en break point på 1,46 i attack speed sentry build. Vad är det som händer när man kommer upp i detta?
Citera
2014-06-24, 09:42
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Mjo, tack för hjälpen. Känns som jag måste antingen rolla bort lite damage mot toughness eller försöka skaffa nya Marauders delar för att få mer vit/armor bl.a. Fick inte de bästa rolls man kan få direkt.

Tog ett bra tag för mig att hitta hyfsade delar, satt fast i t3 i två veckor med den gamla vanliga CA-spam builden innan jag hittade mara shoulders. Under den tiden hade jag nog hittat 3 pants, 2 head, 3 chest osv. Det viktiga är ju att inte bli one-shottad av jailers, thunderstorm och liknande. Sen är det rätt obvious att t o m. blizz själva tycker att dex/dodge är en dålig defensiv stat jämfört med str och int då de ska ändra om den i 2.1 (om jag inte minns fel).
Citera
2014-06-24, 10:23
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Tog ett bra tag för mig att hitta hyfsade delar, satt fast i t3 i två veckor med den gamla vanliga CA-spam builden innan jag hittade mara shoulders. Under den tiden hade jag nog hittat 3 pants, 2 head, 3 chest osv. Det viktiga är ju att inte bli one-shottad av jailers, thunderstorm och liknande. Sen är det rätt obvious att t o m. blizz själva tycker att dex/dodge är en dålig defensiv stat jämfört med str och int då de ska ändra om den i 2.1 (om jag inte minns fel).

Så var det för mig mig med, e.g. att man satt fast i T3 ett par veckor innan man hittade de där sista delarna som tog en upp de sista tiersen.

T1-3 klarar man med "mediokert" gear, T4 tyckte jag var extrem stor skillnad på T3 om man jämför T2 till T3. Så behövde verkligen de där perfekt rollade itemsen för att gå från T3 känndes det som.
Citera
2014-06-24, 11:17
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Så var det för mig mig med, e.g. att man satt fast i T3 ett par veckor innan man hittade de där sista delarna som tog en upp de sista tiersen.

T1-3 klarar man med "mediokert" gear, T4 tyckte jag var extrem stor skillnad på T3 om man jämför T2 till T3. Så behövde verkligen de där perfekt rollade itemsen för att gå från T3 känndes det som.

Aa så är det. Tror dock jag fegade lite och värderade förmågan att hålla mig vid liv lite för högt. Fördelen med ranged är ju att det i princip går att undvika all dmg, speciellt om man är snabb med tumble och sentrys gör all dmg. Efter patchen som gjorde 6p mara bra (samma som gjorde att kadala droppa set-delar) fick jag shoulders samma eller nästa dag och hoppade direkt till t6. Visst, jag dog ibland 4-5 gånger i en rift men känslan när man clearat en hel rift utan att dö var så underbar. Hade rätt mkt tid på mig att få bra rollad gear under tiden jag körde CA-spam så underskattade nog min dmg lite. Spelade brutalt mycket under den tiden.
Citera
2014-06-24, 16:29
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Aha okej, som jag trodde då. Jag kan köra T3-T4 men dö några gånger, speciellt om det är många elites med mortar, plagued, electrified o.s.v. Måste dessutom hitta ett neck med ele damage, dex, chd och cc men det är inte lätt, speciellt när det inte droppar necks ö.h.t.

Jo, jag tror också att de ska göra dex bonusen lite bättre. Då kanske man inte behöver använda Awareness längre.
Citera
2014-06-24, 18:32
Medlem
ImWorthlesss avatar
Efter ca 200+ timmar spelade med WD bara senaste 6-7 veckorna, så droppar min första del från Jade-set.
Har 2 Jade-items sen tidigare men dom har vänliga klankompis gett bort..

Alla har samma chans, ja, spelar man har man samma chans.
Men konton är svartlistade.
Yrkar fortfarande på att konton har olika loot-tables.
nuff said även om jag är lite glad för stunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in